Ruffs operation för att ta bort tre mjölktänder i fredags gick bra! Vi åkte in på morgonen vid 8 och fick sitta med honom tills han somnade av medlet och hämtade honom sedan vid 11. Han sov rätt djupt i bilen hem och var sedan lite seg resten av dagen men som vanlig sedan dagen efter. Han var rakad på båda frambenen, misstänker att det kanske är drop under operationen men blev ändå lite nyfiken på varför båda benen, men han kanske bara är svårstucken som matte
Jag frågade om tuggleksaker, blötläggning av mat osv efter att ha läst vad
@Acto hade fått för rekommendationer men veterinären sa att det behövdes inte utan han kunde både leka och äta som vanligt. Det kanske har med ras/storlek på hund att göra?
Sen hade ju jag räknat med en ganska saftig faktura men den var inte alls farlig heller, lite drygt 5000 kr totalt och slutade på 3900 efter direktreglering mot Folksam (vilket klinken också bara tog 125 kr för att göra) så det kändes skönt.
I helgen var vi bortbjudna på middag med massa tjoiga barn vilket gick toppen. Han blir inte gärna klappad och drar sig undan om någon försöker gå fram men är nyfiken och vill vara med. Vid matbordet går han gärna runt till folk, tror det känns lite tryggare om folk sitter ner så det liksom är på hans premisser.
Även hundmöten går mycket bättre nu, han tittar och drar sig lite bakom mig om det är stora hundar men han säger inget så det känns bra. Ju mer jag tänker på det också så känns det ändå ganska skönt att ha en hund som är lite mer reserverad än en som kan göra utfall och försvara sig om någon annan hund kommer för nära.
Det kommer också en hel del snö här fortfarande. Igår kväll kastade han sig ner i ett dike som var lite djupare än han tänkt så han fick kämpa bra för att ta sig upp igen. Ett tag var jag orolig för att jag faktiskt skulle behöva gå ner och hjälpa honom och då är det inte säkert att matte tagit sig upp heller så glad för att jag slapp det..