menar att det är en lite för avancerad sele att ha till en 8v valp som bara ska ha den vid enstaka tillfällen. ngt lite nättare som den kan ha och röra sig mer fritt i och även ha vid bad :p.
måste inte vara ett ordentligt handtag utan bara en större ögla där ringen för kopplet sitter.
Då borde en enkel spårsele vara det bästa.
 
@Buck - jag använder ställbar Puppia sele till mina valpar. Tycker dom är skönast och fungerar rätt länge i storlek :)
googlade och fick fram en bild på en rosa rutig sele, såg ut som en söt liten trosa framifrån :rofl:, men hur ställbara är de? Vill i alla fall kunna ha den i en 3 månader innan man skaffar en spår sele.

Tycker annars nog bäst om hurttas selar, hade en y sele till gammelhunden som inköptes när hon gick valpkursen och lekte bulldozer (skyller på rottis blodet där :angel:) men den har hållt hela 13år trots vanvård, lite blekare kanske men hela sömmar och bra knäppe :).
 
googlade och fick fram en bild på en rosa rutig sele, såg ut som en söt liten trosa framifrån :rofl:, men hur ställbara är de? Vill i alla fall kunna ha den i en 3 månader innan man skaffar en spår sele.

Det är modellen Puppia Ritefit jag använder, som ser ut så här :) Ställbar runt hals och bröst. Den går att ställa väldigt mycket. Jag har visserligen använt en med fast halsringning först, men från 5 månader till 10 månader var inga problem. Hon kan nog ha den än idag som vuxen :D
1550210-origpic-d44cad.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 928
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 405
Hundhälsa Om exakt en vecka får jag hem min 6 månaders valp. Han är inte rumsren Eller tränad, däremot har han haft mycket social träning med...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 298
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
3 978
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp