Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
VÄr Lillskit fyllde sex mÄnader den 28/9 och börjar helt klart bli könsmogen nu. Kissar konstant pÄ promenaderna och valpkissar aldrig lÀngre.

Hans mamma började löpa förra veckan ocksĂ„ 😂
Perfekt tajming 
 đŸ€ŠđŸŒâ€â™€ïž
 
IMG_3046.jpeg
 
Fast jag kan tyckta det Àr rÀtt skönt, för dÄ Àr han liksom klar efter en kissning, blir ju inte samma smÄskvÀttande
Ja sĂ„ Ă€r det ju 🙂 var mest av andra anledningar jag hade önskat att jag kastrerat senare. Eller inte alls, han var krypt och dĂ„ sas det att det var tvunget att opereras. Nu tror jag det rekommenderas annorlunda.
 
Oskar var vÀldigt hungrig nu ikvÀll. Jag har inte velat ge honom mat kvÀllstid eftersom han blir sÄ nödigt och bara mÄste ut mitt i natten, hinner knappt av förstubron innan han mÄste sÀtta sig.
Nu tÀnkte jag prova. Han fick Àta det han ville ha, och jag tog sen ut honom. HÀnde inget.

Hur lÀnge kan era hÄlla sig innan det blir akut? Oskar Àr snart Äret.
LÀgger mig om en timme eller sÄ. Ska ut det sista vi gör sÄ fÄr jag se om han sÀtter sig. Och sÄ fÄr jag se nÀr i natt han vÀcker mig.

Herregud och suck, med mina stora hundar har jag aldrig haft de hÀr problemen. :(:(
 
Oskar var vÀldigt hungrig nu ikvÀll. Jag har inte velat ge honom mat kvÀllstid eftersom han blir sÄ nödigt och bara mÄste ut mitt i natten, hinner knappt av förstubron innan han mÄste sÀtta sig.
Nu tÀnkte jag prova. Han fick Àta det han ville ha, och jag tog sen ut honom. HÀnde inget.

Hur lÀnge kan era hÄlla sig innan det blir akut? Oskar Àr snart Äret.
LÀgger mig om en timme eller sÄ. Ska ut det sista vi gör sÄ fÄr jag se om han sÀtter sig. Och sÄ fÄr jag se nÀr i natt han vÀcker mig.

Herregud och suck, med mina stora hundar har jag aldrig haft de hÀr problemen. :(:(
NĂ€r gav du honom mat?
VÄr 6 mÄnaders kan Àta nÀr som pÄ kvÀllen just nu. Antingen sÄ har han Àtit senast 20.00, och dÄ tar jag ut honom ca 20.30 senast 21.00.
Sen sover han hela natten. Äter han senare Ă€n sĂ„ sover han hela natten men bajsar direkt pĂ„ morgon
 
Oskar var vÀldigt hungrig nu ikvÀll. Jag har inte velat ge honom mat kvÀllstid eftersom han blir sÄ nödigt och bara mÄste ut mitt i natten, hinner knappt av förstubron innan han mÄste sÀtta sig.
Nu tÀnkte jag prova. Han fick Àta det han ville ha, och jag tog sen ut honom. HÀnde inget.

Hur lÀnge kan era hÄlla sig innan det blir akut? Oskar Àr snart Äret.
LÀgger mig om en timme eller sÄ. Ska ut det sista vi gör sÄ fÄr jag se om han sÀtter sig. Och sÄ fÄr jag se nÀr i natt han vÀcker mig.

Herregud och suck, med mina stora hundar har jag aldrig haft de hÀr problemen. :(:(
Mina (den Àldre drygt 1 Är och den yngre 6 mÄnader) gör inte inne över natten nÄgon av dem.
De sover som smÄ klubbade sÀlkutar om nÀtterna och kan pÄ sin höjd öppna ett öga om jag tassar runt pÄ natten. Brukar vara hundar som inte riktigt kommer till ro och verkligen sover nÀtterna igenom utan vaknar och tassar omkring/Àr rastlösa som Àr svÄra att fÄ rumsrena nattetid.

Den Àldre Àr helt rumsren oavsett tid pÄ dygnet, den yngre klarar iaf runt 7-7.5 h sÄ pÄ vÀg mot att vara rumsren iaf. Tid över det Àr vÀl nÄnstans 70/30 att hon hÄller tÀtt.
 
Oskar var vÀldigt hungrig nu ikvÀll. Jag har inte velat ge honom mat kvÀllstid eftersom han blir sÄ nödigt och bara mÄste ut mitt i natten, hinner knappt av förstubron innan han mÄste sÀtta sig.
Nu tÀnkte jag prova. Han fick Àta det han ville ha, och jag tog sen ut honom. HÀnde inget.

Hur lÀnge kan era hÄlla sig innan det blir akut? Oskar Àr snart Äret.
LÀgger mig om en timme eller sÄ. Ska ut det sista vi gör sÄ fÄr jag se om han sÀtter sig. Och sÄ fÄr jag se nÀr i natt han vÀcker mig.

Herregud och suck, med mina stora hundar har jag aldrig haft de hÀr problemen. :(:(
Min Ă€r 7 mĂ„nader nu. Kissar vid 21.30 innan lĂ€ggdags och sen brukar han kissa mellan 5-7 beroende pĂ„ nĂ€r barnet vaknar och vĂ€cker honom 👀


IkvĂ€ll lyfte han pĂ„ benet en gĂ„ng nĂ€r vi var ute pĂ„ kvĂ€llspromenaden 😳
 
Toke har sovit 21.30-07 i princip sen han var 8 veckor. Nu Àr han 5,5 mÄnad och det Àr aldrig speciellt brÄttom ut pÄ morgonen.
Oskar Àr extremt morgontrött. Jag fÄr bÀra ner honom till ytterdörren och det hÀnder att han somnar pÄ hallmattan medan jag klÀr pÄ mig ytterklÀder. Och sedan gÄr vi en liten runda sÄ han fÄr göra ifrÄn sig.

Men om han blir nödig pÄ natten sÄ gnyr och skrapar han. Inte en chans att somna om.

Åt vid ca 20.00. Just nu sover han djupt pĂ„ kontoret. FĂ„ se hur natten blir.
 
Yoshi har kunnat hÄlla sig mellan 21-06 sen han var drygt 4 mÄnader.

De fÄr mat vid 20 pÄ kvÀllen.
 
Oskar var vÀldigt hungrig nu ikvÀll. Jag har inte velat ge honom mat kvÀllstid eftersom han blir sÄ nödigt och bara mÄste ut mitt i natten, hinner knappt av förstubron innan han mÄste sÀtta sig.
Nu tÀnkte jag prova. Han fick Àta det han ville ha, och jag tog sen ut honom. HÀnde inget.

Hur lÀnge kan era hÄlla sig innan det blir akut? Oskar Àr snart Äret.
LÀgger mig om en timme eller sÄ. Ska ut det sista vi gör sÄ fÄr jag se om han sÀtter sig. Och sÄ fÄr jag se nÀr i natt han vÀcker mig.

Herregud och suck, med mina stora hundar har jag aldrig haft de hÀr problemen. :(:(
Bog sover mellan 21-06, ibland vill han ut vid 23 och dÄ brukar jag gÄ ut med honom. Ibland vÀcker han mig pÄ natten men dÄ sÀger jag Ät honom att gÄ och sova igen. SÄ mellan 9-7 timmar. Han blir 6 mÄnader 10e Oktober. Bog fÄr mat 20 pÄ kvÀllen.
 
Toke har sovit 21.30-07 i princip sen han var 8 veckor. Nu Àr han 5,5 mÄnad och det Àr aldrig speciellt brÄttom ut pÄ morgonen.
SĂ„ var min Aussie ocksĂ„. Är helt förstörd av Bog som velat gĂ„ ut pĂ„ natten lĂ€nge. :laugh: Min stackars sambo som aldrig haft valp tror inte pĂ„ mig nĂ€r jag sĂ€ger att alla valpar inte Ă€r sĂ„hĂ€r.
 
Fridolf, som varit hos oss snart tre veckor, blir sex mĂ„nader den 8:e oktober. Han Ă€r inte helt rumsren, men klarar natten mellan 21.30 och 05.00. Han mĂ„ste dock ut snabbt pĂ„ morgonen. Jag serverar mat kl 17 till hundarna. Dagtid gĂ„r jag ut var tredje-fjĂ€rde timme. Jag kör ”valpvarianten” trots att han Ă€r ganska stor - sĂ€ger ”kissa” och berömmer nĂ€r han sĂ€tter sig utomhus för att prĂ€nta in att det Ă€r dĂ€r jag vill att man utrĂ€ttar sina behov. Jag upptĂ€ckte de första dagarna att han inte har koll pĂ„ det dĂ€r att man kissar ute, utan han satte sig dĂ€r han var.
 
SĂ„ var min Aussie ocksĂ„. Är helt förstörd av Bog som velat gĂ„ ut pĂ„ natten lĂ€nge. :laugh: Min stackars sambo som aldrig haft valp tror inte pĂ„ mig nĂ€r jag sĂ€ger att alla valpar inte Ă€r sĂ„hĂ€r.
Svante var en grÀslig valp och samtliga familjemedlemmar var i chock. Att min man slÀppt in en hund till efter den upplevelsen Àr ett mysterium :rofl:
 
Svante var en grÀslig valp och samtliga familjemedlemmar var i chock. Att min man slÀppt in en hund till efter den upplevelsen Àr ett mysterium :rofl:
Att Bog var extremt bitig och destruktiv + 9 veckors koppelvila gjorde inte saken bÀttre. :laugh: Det tillsammans med att han inte har sovit pÄ nÀtterna har gjort att jag knappt vill ha en hund till. :rofl:
 
Oskar var vÀldigt hungrig nu ikvÀll. Jag har inte velat ge honom mat kvÀllstid eftersom han blir sÄ nödigt och bara mÄste ut mitt i natten, hinner knappt av förstubron innan han mÄste sÀtta sig.
Nu tÀnkte jag prova. Han fick Àta det han ville ha, och jag tog sen ut honom. HÀnde inget.

Hur lÀnge kan era hÄlla sig innan det blir akut? Oskar Àr snart Äret.
LÀgger mig om en timme eller sÄ. Ska ut det sista vi gör sÄ fÄr jag se om han sÀtter sig. Och sÄ fÄr jag se nÀr i natt han vÀcker mig.

Herregud och suck, med mina stora hundar har jag aldrig haft de hÀr problemen. :(:(
Bomullstussen fÄr fortfarande sitt sista mÄl mat vid 21, hon hade lÀnge problem med att hon spydde galla pÄ tom mage och mina nerver orkar inte med nÄgra risker. Hon hÄller sig frÄn 20-9:00 typ som lÀngst ( Hon erbjuds att gÄ ut senare men vill inte). Hon Àr 10 mÄnader nu, och ungefÀr dubbelt sÄ stor som Oskar.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bĂ€sta beslutet för mig, men frĂ„n att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 243
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kÀnde mig sÄ jÀvla pepp pÄ att fÄ sÀtta tÀnderna i husrestaurering och trÀdgÄrdsomvandling inkl odling sÄ att jag nÀstan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 193
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte anvĂ€nts som permanentbostad pĂ„ de senaste “60+-ish” Ă„ren, och hade Ă€ven stĂ„tt helt lĂ€mnat Ă„t sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 355
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursÀkt för en vÀgg av text men jag kÀnner att jag vill fÄ lite extern input. Jag har medvetet inte nÀmnt namnet pÄ ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 287
Senast: dobbis
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp