Status
Stängd för vidare inlägg.
Oskar är extremt morgontrött. Jag får bära ner honom till ytterdörren och det händer att han somnar på hallmattan medan jag klär på mig ytterkläder. Och sedan går vi en liten runda så han får göra ifrån sig.

Men om han blir nödig på natten så gnyr och skrapar han. Inte en chans att somna om.

Åt vid ca 20.00. Just nu sover han djupt på kontoret. Få se hur natten blir.
Det höll till 04 ungefär. Sen var han desperat.

Satte sig i princip direkt vi klev av förstutrappen.
Så ska testa och se om det går att tvinga i honom mat före 18. Kanske kan han då klara att göra ifrån sig innan vi lägger oss.

Det underlättar inte att han är superkräsen och bara äter när han vill. Vanligtvis vill han vid ca 20.00.
 
Det höll till 04 ungefär. Sen var han desperat.

Satte sig i princip direkt vi klev av förstutrappen.
Så ska testa och se om det går att tvinga i honom mat före 18. Kanske kan han då klara att göra ifrån sig innan vi lägger oss.

Det underlättar inte att han är superkräsen och bara äter när han vill. Vanligtvis vill han vid ca 20.00.
När Jackie var något yngre än Oskar är nu så räckte det inte med kvällsrastning på tomten, hon behövde en liten promenad för att göra ifrån sig ordentligt och sova hela natten, annars behövde hon ut och bajsa vid 4 ungefär.
 
I natt kom det upp en strumpa :meh: fattar inte vart han fått den ifrån. Vi har sjuklig koll på våra strumpor numera. Dessutom en av min mans strumpor så den var stor. Andra grejer inne som han får tag på har han börjat komma och vill lämna i handen i stället. Så tänkte nog börja träna med strumpor och någon riktigt gottig belöning så kanske det går att få honom att vilja lämna dom i handen istället :crazy: får väl leta fram någon riktigt lång gammal ridstrumpa att börja träna med så jag hinner få tag på den innan han sväljer om han får för sig det :cautious:
 
I natt kom det upp en strumpa :meh: fattar inte vart han fått den ifrån. Vi har sjuklig koll på våra strumpor numera. Dessutom en av min mans strumpor så den var stor. Andra grejer inne som han får tag på har han börjat komma och vill lämna i handen i stället. Så tänkte nog börja träna med strumpor och någon riktigt gottig belöning så kanske det går att få honom att vilja lämna dom i handen istället :crazy: får väl leta fram någon riktigt lång gammal ridstrumpa att börja träna med så jag hinner få tag på den innan han sväljer om han får för sig det :cautious:
Skönt att dom kommer upp i alla fall! Men jobbigt att han verkligen äter allt. :eek:
 
I natt kom det upp en strumpa :meh: fattar inte vart han fått den ifrån. Vi har sjuklig koll på våra strumpor numera. Dessutom en av min mans strumpor så den var stor. Andra grejer inne som han får tag på har han börjat komma och vill lämna i handen i stället. Så tänkte nog börja träna med strumpor och någon riktigt gottig belöning så kanske det går att få honom att vilja lämna dom i handen istället :crazy: får väl leta fram någon riktigt lång gammal ridstrumpa att börja träna med så jag hinner få tag på den innan han sväljer om han får för sig det :cautious:
Vilken tur den kom upp.

Bra tänkt att börja träna med strumpor.
Min är väldigt glad för att leka med allt möjligt, kastar runt det och hoppar efter, även strumpor, men änsålänge har han varken bitit sönder eller ätit upp något.
 
Skönt att dom kommer upp i alla fall! Men jobbigt att han verkligen äter allt. :eek:
Ja verkligen, det är riktigt stressigt och oroligt :crazy: väldigt glad att jag vågade mig på munkorg för det är så skönt när vi är ute. Och skönt att han har så enkel mentalitet att han bara ser munkorgen som positiv för den betyder springa lös:) Men jag hoppas ju verkligen att det kommer gå att ta av den sen. Vill ju verkligen inte att han ska behöva ha den hela livet.
 
Ja verkligen, det är riktigt stressigt och oroligt :crazy: väldigt glad att jag vågade mig på munkorg för det är så skönt när vi är ute. Och skönt att han har så enkel mentalitet att han bara ser munkorgen som positiv för den betyder springa lös:) Men jag hoppas ju verkligen att det kommer gå att ta av den sen. Vill ju verkligen inte att han ska behöva ha den hela livet.

Tänker att han kanske vänjer av sig med att äta allt ute om han inte kan göra det ett bra tag. Ska hålla tummarna! Är det vanligt att Labradorer äter allt? 😅 :eek: Tyckte Bog var illa som åt/äter bajs.
 
Vilken tur den kom upp.

Bra tänkt att börja träna med strumpor.
Min är väldigt glad för att leka med allt möjligt, kastar runt det och hoppar efter, även strumpor, men änsålänge har han varken bitit sönder eller ätit upp något.
Har ju försökt "byteshandel" tidigare men då har han bara svalt jättefort för att få belöningen snabbt. Men en stor ridstrumpa kanske går att ha lite mer kontroll på 😅 först får han bara ta den ur handen.
 
Har ju försökt "byteshandel" tidigare men då har han bara svalt jättefort för att få belöningen snabbt. Men en stor ridstrumpa kanske går att ha lite mer kontroll på 😅 först får han bara ta den ur handen.
KAn du stoppa något i strumpan som gör att han inte kan svälja den
 
Papillionen Ariel är 14 veckor idag, får mat vid 18. Kissar sista gången vid 22-23 och sen sover hon till 6-6:30. Samma för phalenen Jackie 14 månader.
Det låter likt min 8,5 mån pappis. Middag vid 19, sista kiss 22-23 och sen sover hon till 7:30. Hon är helt obegriplig med det, oavsett om vi lagt oss tio eller tolv så sover hon till halv åtta, +/- 10 min. Häromdagen hade jag själv sovit så dåligt på natten så jag lyckades få henne att somna om, då höll hon sig i elva timmar?? Fattar inte hur det går till, själv är jag uppe minst två gånger på toa varje natt :meh:
 
Tänker att han kanske vänjer av sig med att äta allt ute om han inte kan göra det ett bra tag. Ska hålla tummarna! Är det vanligt att Labradorer äter allt? 😅 :eek: Tyckte Bog var illa som åt/äter bajs.
Jo har hört rätt många som sagt "Ja det är ju en labbe" så lite så är det kanske 😅 veterinären som jag gör min praktik hos är också labbeägare och hon säger att fördelen är att "det mesta brukar gå igenom dom där" 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 290
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 193
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 368
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 287
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp