Bukefalos 28 år!

Valpar och adopterade hundar!

D

Dammix

Tänkte ha den här tråden för skojs skull:angel:
Har en hund som är adopterad från spanien (genom ADA).
Hon är mellan 8 och 9, skulle va kul att se bilder på andra hundar som är adopterade och söta valpar :banana:
Har inte någon bild på min hund än (har nyss flyttat)

Men är nyfiken på era små/stora sötnosar:love:
 
Sv: Valpar och adopterade hundar!

Vi köpte våran hundvalp för si så där 7 år sedan. Några vänner till mamma fick vara hundvakt nån vecka när vi åkte till spanien och när vi kom hem så hade de bestämt sig för att köpa en egen hund. De adopterade en rottwialer (stavas? :o)
Tyvärr blev den hunden väldigt agressiv och började bita folk så jag vet inte om de har kvar den hunden i dag .. :/

Min lilla vovve då i sommras (2008)
24014421.jpg


Nu i vintras
25643721.jpg
 
Sv: Valpar och adopterade hundar!

Hjälp gatuhundarna på plats!
Om du vill minska mängden gatuhundar och göra en insats som verkligen bidrar till att minska lidandet bör du hjälpa de djurskyddsorganisationer som finns på plats. Det är Jordbruksverkets uppmaning till alla som upprörts över den bild av handel med gatuhundar som visats upp i SVT:s program Uppdrag granskning.

En annan uppmaning till dig som vill hjälpa en hund är: Hjälp en svensk hund!

Taget från Jordbruksverket sida.

http://www.sjv.se/nyhetsarkiv/nyheter/hjalpgatuhundarnapaplats.5.78be32b411dd24541d28000528115.html
 
Sv: Valpar och adopterade hundar!

Jag har en "adopterad" hund. S k fadder. Skickar pengar varje månad till Rumänien så att hon ska få ett drägligare liv. Jag tror att hjälpa dessa kvinnor som hjälper hundarna på plats är det bästa jag kan göra. Hon heter Trixie.

http://www.happytails.se/ihavefadder.html
 
Sv: Valpar och adopterade hundar!

Så kul med några som skriver här!
Jätte fina hundar ni har :love:
 
Sv: Valpar och adopterade hundar!

Här är min skönhet då :love:

26425351.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 491
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 345
Senast: geting
·
Hundträning Hej alla hundmänniskor! Jag skulle behöva råd! Har precis blivit jourhem åt en 4 årig kille från Rumänien då de som adopterade honom...
2
Svar
33
· Visningar
3 580
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 783
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp