Bukefalos 28 år!

Valpen och sele/halsband

Sambons labbe var det också fullt ös på både hos uppfödaren och hemma hos sambon när hon var liten, ibland tyckte tom frispråkiga jag att det blev lite väl mycket för en så ung hund, men hon röntgade perfekt både på armbågar och höfter.

Ja men precis, de löper inte större risk för höftfel för att de är aktiva. Det är tom bra att de musklar upp bakkärran tidigt om de har anlag för lite slappa höfter.
Höfter är arv. Det ska till trauma för att de ska få anmärkning pga miljö.
Armbågar däremot är både arv och miljö. Men de får ju inte dåliga armbågar av att gå eller trippa runt lösa, inte ens en längre stund. Det som kan ge armbågsfel är foder, illasittande selar som klämmer över armbågarna, felaktig benställning, nedhopp från höjder och ruscher med tvärnitar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
785
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 435
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 963
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp