nu har jag blivit ännu mer konfunderad. Hörde någon påstå att man inte ska ge högproteinfoder till sin valp då det ökar risken för allergier? Allergier är ju tyvärr något rasen dras med och min stora skräck. Är det någon som vet om det finns belägg för ett sådant påstående?
Det är ju inte mängden protein som de blir allergiska emot utan det är ju specifika proteiner som de reagerar på. Så jag har svårt att se ett samband.
 
Om jag skulle ge torrfoder till valp så skulle jag troligtvis välja Standardt eller Four Friends. Innehåller inte en massa strunt och har låg fiberhalt. Jag har sett för många uppblåsta valpmagar av foder med en massa onödig utfyllnad (betfibrer, massor med spannmål, baljväxter osv) för att vilja ge det :) Nu behöver jag inte fundera då jag ger färskt, men jag kör ändå torrisar som belöning oftast :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 761
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Jag och sambon kommer (som ni kanske förstått efter alla mina startade trådar :angel:) inom kort att få hem en valp, och försöker...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
19 005
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Om ca. 2 veckor anländer vår nya valp. Och jag längtar ihjäl mig, såklart.;) Men jag funderar fram och tillbaka på fodret. Hos...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 059
Senast: dramatik
·
Övr. Hund Vår vovve är nu 9 månader, väldigt glupsk och väger något kilo mer än han bör göra.. Enligt henne vi köper vårt foder av så ska vi...
Svar
4
· Visningar
1 168
Senast: Mysgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp