Bukefalos 28 år!

Valpfunderingar

Sv: Valpfunderingar

jag gick ut 1-2 gånger per natt den första månaden. tack vare det så blev han rumsren på två dagar och är jätteduktig med att säga till om det skulle krisa
 
Sv: Valpfunderingar

Allt är inte svart eller vitt.

Om min valp ordentligt deklarerar att han vill gå ut på natten så vill jag såklart uppmuntra "säga till" beteendet.
 
Sv: Valpfunderingar

kanske är en metod men, personligen skulle jag aldrig gå ut och rasta hunden på natten. :smirk:
 
Sv: Valpfunderingar

absolut skall man gå ut med den när den säger till, det gäller ju dygnet runt, men ja tycker det är jä'kligt dumt att väcka valpen på natten för att gå ut och rasta den, rättare sagt idiotiskt.
 
Sv: Valpfunderingar

jaa har ju gjort så att jag gått ut me honom även på natten just för att han säger till så ordentligt.. dock väcker vi aldrig honom på natten för att gå ut, han vaknar själv! tack för svaren!
 
Sv: Valpfunderingar

Jezz skrev:
... dom klarar faktiskt att hålla sej!
:confused: Jag har läst några böcker där det stod lite om hundens fysiologi, och där stod det att en valp inte kan kontrollera sin blåsa förrän den blir ca 4-5-6 månader, för den funktionen inte finns rent fysiskt hos en valp från början, utan utvecklas först efterhand. Stämmer inte det? :confused:
Att valpen sen kanske inte _behöver_ kissa om natten kan ju vara en annan sak. Men att om det verkligen "rinner till" så finns det ingen chans för en valp att hålla sig.
 
Sv: Valpfunderingar

cassiopeja skrev:
:confused: Jag har läst några böcker där det stod lite om hundens fysiologi, och där stod det att en valp inte kan kontrollera sin blåsa förrän den blir ca 4-5-6 månader, för den funktionen inte finns rent fysiskt hos en valp från början, utan utvecklas först efterhand. Stämmer inte det? :confused:
Att valpen sen kanske inte _behöver_ kissa om natten kan ju vara en annan sak. Men att om det verkligen "rinner till" så finns det ingen chans för en valp att hålla sig.
Nej... om du klart visar att dom är nödiga skall man ju sjävklart gå ut! :smirk:
Valparna jag har haft har faktiskt sovit hela nätterna... så även min lille 8 veckors valp jag har nu.
 
Sv: Valpfunderingar

Slå min valp då, han har aldrig bajsat inne ;)

Sedan har han sovit alla nätter rakt igenom sedan han kom :)
 
Sv: Valpfunderingar

Toudi skrev:
absolut skall man gå ut med den när den säger till, det gäller ju dygnet runt, men ja tycker det är jä'kligt dumt att väcka valpen på natten för att gå ut och rasta den, rättare sagt idiotiskt.

Det är INGEN som har sagt att de väcker valpen för att ta ut och rasta den!!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 895
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 815
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 330
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp