Valpningen som går åt helvete 😭

Status
Stängd för vidare inlägg.

Strumpann

Trådstartare
För exakt en vecka sedan var min dräktiga tik med i en olycka och blev inlagd på djursjukhuset med starka mediciner.
Hon skulle ha valpat i början på nästa vecka men satte redan inatt igång att flåsa och framåt eftermiddagen idag kom första valpen en pytteliten valp som fortfarande inte har ätit utan hjälp och några timmar senare föddes en stendött syskon.
Hon har fortfarande minst en valp kvar i magen 😭
 
Om det gått mer än 4 timmar sedan senaste valpen och det finns valpar kvar, är det hög tid att åka till veterinären.
Jag förstår faktiskt inte varför ni går all in för att vara elaka mot mig 😭
Nu föddes en liten pojke som lever och verkar må bra ni får gärna hålla tummarna för att han vill äta istället.
 
Om det gått mer än 4 timmar sedan senaste valpen och det finns valpar kvar, är det hög tid att åka till veterinären.
Nej valpningen startade klockan 16 som jag skrev någon timme efter föddes den första och för två timmar sedan föddes den dödfödda och nu kom en levande liten pojk ❤️
 
Kan moderator snälla ta bort det här inlägget jag sökte bara lite stöd men får pikar 😭
Men... det är väl ingen som varit elak eller gett pikar? Folk sa bara det de tyckte vore bäst att göra utifrån det du skrev. Tror inte någon menade något illa med det. Jag tyckte i alla fall det lät som kloka råd, och jag vet att jag då inte menar minsta illa med att skriva det.

Hursomhelst, skönt att sista valpis kom ut och är vid liv. Hoppas valparna och tiken hämtar sig, och du med.
 
Men... det är väl ingen som varit elak eller gett pikar? Folk sa bara det de tyckte vore bäst att göra utifrån det du skrev. Tror inte någon menade något illa med det. Jag tyckte i alla fall det lät som kloka råd, och jag vet att jag då inte menar minsta illa med att skriva det.

Hursomhelst, skönt att sista valpis kom ut och är vid liv. Hoppas valparna och tiken hämtar sig, och du med.
Att idiotförklara någon som är ledsen.
 
Fast är du säker på att det är sista valpen? Folk pikar inte eller är elaka, utan är oroliga och försöker vara hjälpsamma.
Valpningen i sig är en helt normal valpning det är hur valparna mår efter mammans mediciner jag gjorde mitt inlägg om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet inte ens hur jag ska beskriva senaste tidens helvete. Våran 10 månaders valp blev i natt dålig och kom liksom inte till ro, hade...
Svar
4
· Visningar
1 483
Senast: Snuffsan
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 710
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Den 7 juli 2005 föddes det en liten svart han-valp på morgonen hos min pojkvän, mamman är golden/labrador och pappan är golden. vid...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Gupello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp