Valpningen som går åt helvete 😭

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast en prematur valpning med flera döda valpar är ju inte helt normal. Jag hade i din sits gärna haft veterinären på andra sidan. :heart
Jag har självklart haft kontakt med veterinären förstår inte varför så många utgår ifrån att man gör fel.
Det jag sökte i tråden var enbart emotionellt stöd det fysiska tar jag självklart ifrån veterinären vid behov ❤️
 
Det är ingen som idiotförklarar, du får råd. En av de som skrivit i din tråd är dessutom veterinär själv.
Ja men att det gått fyra timmar emellan valparna och att valpningen startat under natten det är enbart ni som läser in och inget jag skrivit.

Inatt började tiken flåsa och klockan 16 började hon få värkar och någon timme senare kom den lilla och drygt två timmar efter det den döda och nyligen en till valp som lever.

Själva valpningen går bra och tiken mår bra men pga medicinerna startade den för tidigt och kan ha påverkat valparna.
 
Jag har självklart haft kontakt med veterinären förstår inte varför så många utgår ifrån att man gör fel.
Det jag sökte i tråden var enbart emotionellt stöd det fysiska tar jag självklart ifrån veterinären vid behov ❤️
Det är inte ens säkert att det tiken var med om för en vecka sedan spelar någon roll. Den döda valpen kan ha varit död redan innan, eller dött av andra orsaker. Det är tyvärr inte ovanligt att tikar föder både döda valpar och svaga valpar. Det enda du kan göra är att stödmata och hålla valparna varma i nuläget och hoppas på det bästa.
Vilka mediciner var det tiken fick, och vad var det för olycka? Olyckor händer ju tyvärr ibland, sällan är det någons fel.
 
Det är inte ens säkert att det tiken var med om för en vecka sedan spelar någon roll. Den döda valpen kan ha varit död redan innan, eller dött av andra orsaker. Det är tyvärr inte ovanligt att tikar föder både döda valpar och svaga valpar. Det enda du kan göra är att stödmata och hålla valparna varma i nuläget och hoppas på det bästa.
Vilka mediciner var det tiken fick, och vad var det för olycka? Olyckor händer ju tyvärr ibland, sällan är det någons fel.
Jag vet att valpar kan födas döda och svaga av andra anledningar också.
Dom är varma och den siste tar tutten ❤️
 
Tror du får ja lite överseende med att folk bryr sig och därför instinktivt tänkte veterinär och började med att ge råd. Det kommer från rätt plats i hjärtat.
Ibland när människor får panik så tänker man inte klart, och i ditt första inlägg kunde man ana lite panik och ångest, vilket är helt förståeligt!
Dom som svarade i tråden svarade helt klart på rutin och insikt med förhoppningen att kunna hjälpa till och bena ut vad man ska svara näst.
Jag tror ingen var ute efter att vara elak, och vi alla vill att det ska gå bra med de små.
 
Fast en prematur valpning med flera döda valpar är ju inte helt normal. Jag hade i din sits gärna haft veterinären på andra sidan. :heart
Speciellt prematur är de inte om tiken var beräknad till början av nästa vecka. Valpar är fullt livsdugliga från dygn 57, förutsatt att de är friska och defektfria när de föds.

Om veterinären säger att de mediciner tiken fick förra veckan troligtvis skadat valparna, så får man nog tro på det.
 
Speciellt prematur är de inte om tiken var beräknad till början av nästa vecka. Valpar är fullt livsdugliga från dygn 57, förutsatt att de är friska och defektfria när de föds.

Om veterinären säger att de mediciner tiken fick förra veckan troligtvis skadat valparna, så får man nog tro på det.
Jag tvivlade aldrig på det TS sade om medicinerna, men själv hade jag gärna haft vetten på tråden med väntade komplikationer. Både angående en vecka tidigt Och problem med valparna.
Nu verkar det ju som om hen hade det ändå, det framgick bara inte i TS.
 
Är det ett påhopp att hundkunniga människor råder dig att åka till veterinär med din hund?
Det är i alla fall ett påhopp att hoppa in i en tråd och verkligen gnussa in i TS att h*n är en idiot genom den här typen av inlägg. Jag skulle bli skitledsen om jag var TS.
Kan inte folk bara få vara folk där man ibland gör misstag i sin kommunikation och sina tolkningar och reagerar i affekt utan att det måste analyseras av en hel hoper folk in absurdum för att sedan användas mot personen i oändlighet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet inte ens hur jag ska beskriva senaste tidens helvete. Våran 10 månaders valp blev i natt dålig och kom liksom inte till ro, hade...
Svar
4
· Visningar
1 483
Senast: Snuffsan
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 710
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Den 7 juli 2005 föddes det en liten svart han-valp på morgonen hos min pojkvän, mamman är golden/labrador och pappan är golden. vid...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Gupello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp