Valpningen som går åt helvete 😭

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner veterinärer som har mkt sämre kunskap om dräktighet/valpning än vad jag som erfaren uppfödare har, eftersom de inte hanterar just den delen av hundlivet speciellt ofta, så titeln veterinär i sig garanterar inte djupare kunskap utöver det vanliga i ämnet parning/dräktighet/valpning/nyfödda valpar.
Samma här.
Jag behöver ingen veterinär jag behövde stöd vilket jag inte fick alls.
 
Men är valpningen prematur? Om tiken var beräknad att valpa i början av nästa vecka, så behöver det inte vara för tidigt nu. Säg att hon gått 63 dygn på tisdag, då är det fem dagar tidigt, vilket ligger inom normalintervallet.
Det är precis på gränsen så jag hoppas åtminstone några överlever nu ❤️
 
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om exakt alla fel jag skriver i den här tråden.

Jag får bara skit vad är det som motiverar dig att skriva så?

Jag ville bara få dig att förstå att med en sån katastrofrubrik och den alltmänt panikslagna tonen i dina första inlägg så är det inte konstigt om människor på ett forum (som inte känner dig) ger rådet att åka till veterinären. Det är bara av omtanke om din hund och hennes valpar.
 
Jag ville bara få dig att förstå att med en sån katastrofrubrik och den alltmänt panikslagna tonen i dina första inlägg så är det inte konstigt om människor på ett forum (som inte känner dig) ger rådet att åka till veterinären. Det är bara av omtanke om din hund och hennes valpar.
Men vad är det du vill att jag förstå det är redan flera stycken som hoppat på mig både angående hur jag skriver och vad jag skrivit.
Jag orkar inte mer.

Tack och hej.
 
Men vad är det du vill att jag förstå det är redan flera stycken som hoppat på mig både angående hur jag skriver och vad jag skrivit.
Jag orkar inte mer.

Tack och hej.

Jag ville bara att du skulle förstå varför reaktionen blev som den blev så att du kunde sluta må dåligt över det. Försöka se det från vårt perspektiv. Vi känner ju inte dig alls. Vi vet inte om du är 15 år eller 65 år. Om det är den första tiken du har som valpar eller den 20e. Vi vet inte ett dugg om hur mycket kunskap du har om valpning. Eftersom det är bättre att åka till veterinären en gång för mycket än en gång för lite så ger man gärna rådet att åka till veterinären om det låter som om det eventuellt skulle behövas. Tagga ner. Andas djupt. Ingen attackerar dig. Du attackerar däremot folk här.
 
Jag ville bara att du skulle förstå varför reaktionen blev som den blev så att du kunde sluta må dåligt över det. Försöka se det från vårt perspektiv. Vi känner ju inte dig alls. Vi vet inte om du är 15 år eller 65 år. Om det är den första tiken du har som valpar eller den 20e. Vi vet inte ett dugg om hur mycket kunskap du har om valpning. Eftersom det är bättre att åka till veterinären en gång för mycket än en gång för lite så ger man gärna rådet att åka till veterinären om det låter som om det eventuellt skulle behövas. Tagga ner. Andas djupt. Ingen attackerar dig. Du attackerar däremot folk här.
Ja det känns bra att trycka till mig lite extra där i slutet av din text va?

För sista gången hundarna behöver ingen veterinär!
Tiken mår prima och valparna kan inte göra annat än växa nu!
 
Det är i alla fall ett påhopp att hoppa in i en tråd och verkligen gnussa in i TS att h*n är en idiot genom den här typen av inlägg. Jag skulle bli skitledsen om jag var TS.
Kan inte folk bara få vara folk där man ibland gör misstag i sin kommunikation och sina tolkningar och reagerar i affekt utan att det måste analyseras av en hel hoper folk in absurdum för att sedan användas mot personen i oändlighet?
🙏
 
Jag känner veterinärer som har mkt sämre kunskap om dräktighet/valpning än vad jag som erfaren uppfödare har, eftersom de inte hanterar just den delen av hundlivet speciellt ofta, så titeln veterinär i sig garanterar inte djupare kunskap utöver det vanliga i ämnet parning/dräktighet/valpning/nyfödda valpar.
Sen finns det rätt många veterinärer som är uppfödare också, eller växt upp med hunduppfödning, eller är reproduktionsintresserade eller helt enkelt hanterat otaliga valpningar på klinik och via telefon, både sådana som gått bra och som inte gått bra.
Det värsta som finns är när en uppfödare kommer till kliniken med en översittarattityd och ”jag vet bäst”. Lite ödmjukhet är alltid bra och fråga gärna om personens erfarenhet innan det döms hej vilt. Det blir mycket bättre för alla om det samarbetas.

Detta är inte specifikt riktat till dig, men jag blir lite trött på attityden hos många uppfödare och antagandet att veterinären inte kan något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet inte ens hur jag ska beskriva senaste tidens helvete. Våran 10 månaders valp blev i natt dålig och kom liksom inte till ro, hade...
Svar
4
· Visningar
1 483
Senast: Snuffsan
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 710
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Den 7 juli 2005 föddes det en liten svart han-valp på morgonen hos min pojkvän, mamman är golden/labrador och pappan är golden. vid...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Gupello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp