Bukefalos 30 år!

Jag minns valvakan när Raj Raj vann. ;) Då hängde jag på en studentförening i Uppsala och alla var helt galna.

Sen blev det ännu galnare efteråt då ffa kristdemokraterna hade för få personer att fylla alla platser med, så det raggades folk som ville jobba. Ångrar lite att jag inte tackade ja när jag fick frågan (jag tyckte det kändes fel då jag inte var KD, men det spelade tydligen ingen roll, bara jag hade rätt inställning).

Imorgon sitter jag nog i soffan och följer valvakan lite sådär med ett halvt öga. Vet fortfarande inte hur jag vill att det ska gå, men jag har iaf röstat nu.

Jag kommer vara hemma själv, med sushi, eftersom jag är så sjukt nervös! Det finns en stor central valvaka men föredrar att vara hemma och kunna gömma mig bakom soffan och stänga av ljudet när det blir för :nailbiting:

Jag hade tänkt gå på partiets lokala valvaka, men ändrat mig. Så kommer vara hemma hos mina föräldrar istället. Vi har röstat på samma parti och är lika politiskt intresserade, så det blir nog bra.
Vi ska äta ostbricka på kvällen och antingen fira med bubbel eller tröstdricka ett glas bubbel.

Ska upp hyfsat tidigt till min terapeut dagen efter, så blir inte uppe allt för länge.

Jag funderar på att gå på en valvska där ett par olika forskare är med och kommenterar och analyserar. Känns bra att vara bland folk när jag är så orolig för resultatet. Redan efter förra valet, minns jag att jag gick hem genom stan och skämdes.över valresultatet, skämdes över att vara vit bland många med svart hår ute. Fy fan.

Jag brukar verkligen tycka om att titta på valvakor- tycker det är spännande. Men i år känns det som det kan bli nästan för spännande. I de senaste undersökningarna jag sett är det jämnare och jämnare men fortfarande leder vänstersidan. Men denna gången är jag ovanligt osäker på hur det ska gå. Förra gången var jag rätt säker på att högersidan skulle vinna men denna gången vet jag inte....
Spännande och jobbigt på samma gång denna gången.

För första gången på mkt länge ska jag inte till någon officiell valvaka utan sitter hemma med familjen.

Jag minns speciellt valet 2006 när Alliansen vann. Då badades det i fontänen på torget i staden jag bodde i då 😅 och förra valvakan var ju också intensiv med mandat som bytte sida långt in på natten

Imorgon är det val och därmed också valvaka. Så oavsett vilka känslor man går till valvakan med är jag nyfiken på hur ni ska spendera den.

Hemma i soffan? Med ert parti?

Vad äter och dricker man på den perfekta valvakan?

Valvakor ni minns?

Berätta allt!
På kryssning mot Gdansk förhoppningsvis helt utan valvaka. Sen får man vakna upp till nästa episod av såpan ”Regeringsbildningen” eller tragedin ”Tidöblocket på Rosenbad - nu med rasister också!”.

Imorgon är det val och därmed också valvaka. Så oavsett vilka känslor man går till valvakan med är jag nyfiken på hur ni ska spendera den.

Hemma i soffan? Med ert parti?

Vad äter och dricker man på den perfekta valvakan?

Valvakor ni minns?

Berätta allt!
Följer det inte. Jobbar som vanligt dagen efter och sover jämt pissdåligt så kan inte offra sömn på det.
Däremot kommer jag med en klump i magen öppna telefon en på morgonen.

Det blir valvaka hemma, SVT:s sändning, jag och maken. Vi äter äter nog innan valvakan börjar så under tiden blir det mest rödvin ☺️.

Jag minns ffa valvakorna 2010 när sd kom in i riksdagen och vi satt hemma med en nära vän och såg Sverige gå under framför våra ögon. Minns också 2014 när sd gjorde ett toppenval och yngsta sonen var bebis och jag undrade vad det var för värld han skulle växa upp i.

Hoppas på nya minnen!! ☺️☺️

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur