Lyssna på länken jag gav till BreaktownVar det här när han gjorde ett program om vänsteraktivisters våld som sändes i - ta-daa! - Sveriges television? Det verkar sannerligen som censur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lyssna på länken jag gav till BreaktownVar det här när han gjorde ett program om vänsteraktivisters våld som sändes i - ta-daa! - Sveriges television? Det verkar sannerligen som censur.
Men är det på något sätt överraskande att det finns och funnits journalister med vänstersympatier? Det är väl inte "SVT" som säger det här till Josefsson, det är journalister där. Precis som också sägs i klippet var det reaktioner på program han gjorde och som sändes på SVT.
Men det var ju exakt det här jag menade i mitt förra inlägg?
Att någon icke namngiven person inne på Jannes reaktion kallar vänsterpartiet för "vårat parti" handlar ju om exakt det jag skrev? Enskilda medarbetare inom SVT som inte arbetar enligt arbetsgivarens uppdrag.
Det är givetvis jättedåligt på alla sätt och vis, men det är ju på inget sätt "uppdrag från SVT".
Då får du ge tydliga exempel på att de inte är oberoende.Men dåså... När SD enskilda personer nämner saker är det ju inte SD det är ju inte på "uppdrag av SD"...
Eller är det inte riktigt så du vill få det till ?
Antingen så går man SVTs (eller SD i deras frågor) ärenden eller så är man oberoende...
ATT SVT VILL vara oberoende köper jag, men de ÄR det inte... Ser du skillnaden ???
Men dåså... När SD enskilda personer nämner saker är det ju inte SD det är ju inte på "uppdrag av SD"...
Antingen så går man SVTs (eller SD i deras frågor) ärenden eller så är man oberoende...
ATT SVT VILL vara oberoende köper jag, men de ÄR det inte... Ser du skillnaden ???
Kan du förklara hur du menar med att gå SVT:s respektive Sd:s "ärenden"? Jag förstår inte hur du menar, och jag förstår inte hur du jämställer SVT med ett politiskt parti i sammanhanget.Men dåså... När SD enskilda personer nämner saker är det ju inte SD det är ju inte på "uppdrag av SD"...
Kan du förklara hur du menar med att gå SVT:s respektive Sd:s "ärenden"? Jag förstår inte hur du menar, och jag förstår inte hur du jämställer SVT med ett politiskt parti i sammanhanget.
Nej, SVT har uppdraget att vara opartiska och står under kontinuerlig granskning för att uppfylla det kravet.BÄGGE är partiska... ÄVEN om SVT ska anses vara opartiska... Men ok ... Du kan inte se det... Men det visste vi redan ...
Nej, SVT har uppdraget att vara opartiska och står under kontinuerlig granskning för att uppfylla det kravet.
Exempelvis Riks har uppdraget att vara partiska och står säkert under kontinuerlig granskning av SD och andra för att uppfylla det kravet.
Det är liksom inte jämförbart på någon skala alls, även om jag förstår att högern gärna vill relativisera det mesta som handlar om fakta och kunskap.
Men nu får du kamma till både ton och läsförståelse, tack.BÄGGE är partiska... ÄVEN om SVT ska anses vara opartiska... Men ok ... Du kan inte se det... Men det visste vi redan ...