Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min stor pojke heter Isak.
I hans klass går en pojke som heter Izac.
Barnen kallar dom bla Isak "som vanligt" och Isak "med Z" när dom ska skilja dom åt.
Barnen är 6 år och inser redan nu att Isak inte ska stavas med z och c i Sverige
Min stor pojke heter Isak.
I hans klass går en pojke som heter Izac.
Barnen kallar dom bla Isak "som vanligt" och Isak "med Z" när dom ska skilja dom åt.
Barnen är 6 år och inser redan nu att Isak inte ska stavas med z och c i Sverige
Man får väl heta vad man vill nuförtiden?
Man har väl något behov av att man (eller ens barn) ska vara mer uniiik av någon outgrundlig anledning. Men när namnet blir ett stavfel (i förhållande till hur bäraren påstår att det ska uttalas) så blir det bara pinsamt.
"Min son heter Anna men det uttalas 'Robert'". Ja det är fullt tillåtet att påstå det. Men lika obegripligt för det.
Nej det får man inte.
Mina namn är tämligen enkla, stavade precis som de uttalas och dessutom rätt internationella - Anna Maria ElisabetJa mina söners namn är så pass uniiiiiiika att de är lätta att begripa utanför lilla Sverige. För det är ju faktiskt så att Sverige är rätt litet.
Fast de lär ju vara påverkade av de vuxna i omgivningen då. Kanske dags att tänka på hur mycket man faktiskt påverkar som vuxen, det där kan utvecklas till riktigt otrevliga grejer.
Mina namn är tämligen enkla, stavade precis som de uttalas och dessutom rätt internationella - Anna Maria Elisabet
Man behöver inte krångla till det för att namnen ska vara gångbara även utanför landets gränser, om nu det är viktigt...