Sv: Väntans tider, del 2!
Min bebis har kommit.

321 dygn höll hon ut. Med tanke på att hon läckte natt tid från dygn 299

På henne var det bara tempen som stämde (första fölet).
Den 9/6 hade hon 37,4 på em mot hennes normala 37,9-38.
På kvällen droppade det mjölk så jag så det med egna ögon (bara sett spår av det på benen).
Vakade hela natten och trodde det skulle titta ut en fölis men icke, lurad igen....

På kvällen den 10/6 la jag märke till att hon inte ville gå med kompisen. Visade att hon gärna ville komma in.
Hon var så pigg och vaken och åt höet med god aptit vilket gjorde mig lite misstänksam mot senaste veckornas sävlighet.
Gick in och tittade på tvmonitorn och såg att hon bajsade 3 g på raken. Ringde och kollade vem som hade jouren hoss vet. och pratade in meddelande på svararen, bäst att vara förbered

Ut i stallet och Mon ami tryckte sig riktigt mot mig när jag kom in till henne. Vattnet gick och hon stod och flåsade mig i ansiktet precis som hon ville säga hu vilken pärs. Strax därpå syns blåsan och ett litet ben. La sig nära väggen 2 g så vi fick flytta henne men det gjorde hon snällt. Samtidigt ringer vet och kollar läget vilket kändes helt lugnt och sansat så det behövdes ingen utryckning, bra att han ändå var beredd

Två ben kom fram och någon min efter såg man lilla mulen. Bebis åkte fram och tillbaks några gånger och man såg att Mon ami hade det jobbigt så vi väntade in värk och hjälpte till att dra. Ut kommer ett bedårande mörkt brunt litet sto med en stor stjärn.
Mon ami gnäggar mot den lilla men ligger lugnt kvar i ca 35 min.
Allting går precis som efter boken

Fölis är pigg och hungrig med väldigt sugkraft och mon Ami står så klokt stilla och är så lugn. Helt otrolig mamma !!!!
Tarmbeck går precis som det ska och efterbörden släpper snabbt och smidigt.
Första vistelsen i hagen igår har också gått jättebra, Mon Ami passar henne för tråden och är så mån om henne.
Jag var så nervös för utsläppet då Mon Ami var föl och skulle släppas ut första gången så var hon inne i tråden och hennes mamma var inte så här lugn utan hon rusade rundor

Har man nått sånt i minnet blir man så "harig".
Lycka till alla andra här för kommande fölningar !!!