Väntans tider

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 387
  • Visningar Visningar 110 593
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Väntans tider

Sitter och väntar på veterinären, han kommer nog på hemvägen.

Schäfern i min avatar är min och har är e: Zeko vom Humemgrab (stavning)

Hera skrev:
Och här kommer hon trött vankande efter att ha tokgalopperat, då unghästen mejade ner staketet så att hon o hennes polare kom lösa...

Mycket upprörande för en gammal dam..... :D

th_Jttemage.jpg

Har hon tokgalopperat i dag? Sånt brukar ju kunna sätta fart på det? Våra båda förstagårgare i år och förra året har kört fullt race i hagen på dagen och på natten har ungarna ploppat ut.

Nu MÅSTE det ju snart vara dags...

/// ghost

Så brukar mina damer också göra, fullfart i hagen=föl på natten, hoppas det stämmer för dig nu Hera, har också följt dig från början, själv har jag ett sto som är 330dygn idag, ingen föl än men det är på g, och bara därför har jag däckat i förkylning och massa feber :(

Hera skrev:
Sitter och väntar på veterinären, han kommer nog på hemvägen.

Schäfern i min avatar är min och har är e: Zeko vom Humemgrab (stavning)

ok,såg HERA och en schäfer på bild och tänkte att det kunde vara "den" Hera. :)

Ska gå och lägga mig tidigt så jag kan ligga och tänka på den envisa märren.
Fölet ska ut innan mrgonen gryr, sanna mina ord.
*hoppas låta övertygande* ;)

Hur har det gått i natt Hera? Har den envisa pållan bestämt sig för att göra slut på följetongen genom att klämma fram en bebis än???

Måste ju säga, efter att ha tittat på bilden, att en rejäl mage har din dam i alla fall.

bullis1 skrev:
Hur har det gått i natt Hera? Har den envisa pållan bestämt sig för att göra slut på följetongen genom att klämma fram en bebis än???

Måste ju säga, efter att ha tittat på bilden, att en rejäl mage har din dam i alla fall.

Ja, är det inget föl i den magen så vet inte jag :)

Min PP ser likadan ut, men hon har ju nån vecka kvar...(täckgjordarna räcker inte runt längre...) men hon såg likadan ut förra året, och då gick det vägen, så till Hera:

Dont worry - be happy :angel:

Tack återigen allihopa som stöttar!!!

Inget föl inatt. Hon är nästan överdrivet gosig nu. Till och med Mamma stod och borstade henne jättelänge igår i hagen (hon är lite rädd)
-Detta måste ju kännas som att bli kliad på ryggen i 1,5 timme, hon har ju somnat....

:rofl: jag älskar kommentarer från icke kunniga hästmänniskor.

Och vad bekommer täckesgjordar så har vi inte kunnat ha det sen innan jul.....

MEN :mad: !
Jag som tom har drömt om er i natt. Märren var ett Svhbl, fux, på minst 170. Betäkt med Briar och fölis blev en svart/vit skäck :rofl: . Ja och du var lång, smal med rött hår, fräknar och blå ögon.
Kan det bli mer osannolikt :confused: ?

Förbaskade märr och förbaskade veterinär!
Jag var vaken länge än vanligt igår för att jag var så nyfiken. Hon ser ju onekligen dräktig ut på dina bilder, men det är svårt att avgöra på en bild.
Kommer vet idag istället? Jag håller tummarna!

Vet dyker nog upp under kvällen här idag i stället.

Vad gäller Kristels dröm så tar jag åt mig av de goda delarna tex smal. Därimot så är lång m blå ögon sant :)

Fortfarande inget föl här heller. Nu tycker jag hon visar mindre täcken än för två dagar sedan, konstigt...brukar det vara så?? :confused:
Tjock är hon så det räcker och blir över, på henne har inget täcke suttit sedan två månader tillbaka. Dom gör helt enkelt för korta täckesgjordar. :angel:
Nu är hon på dag 334 och springer glatt i hagen, efter en period som jättetrött.

Mitt sto passerade dag 304 igår, alltså 1 mån kvar till beräknad fölning!
Visst har man kännt att det är nåt där inne som rör sig och maggen har ju växt hela tiden, men det är först nu som man har börjat inse att det faktiskt är en liten gullig sak som snart kommer att springa omkring i hagen! Känns underbart!!! :smirk:

Får dock en känsla av att det kanske kommer för tidigt.
Hon är visserligen förstföderska, men igår var juvret dubbelt så stort som i måndags (och det var redan då stort) och det är hårt och varmt!
Klämde man på det kom det dock bara ut lite genomskinlig vätska
Hon har även blivit slappare och längre i slidan på de senast dagarna.

:confused: Ska det vara så här? :confused:
Var med om den senaste fölningen för 13 år sedan, så jag kommer inte ihåg hur det stoet var då?

/Malin

Me4n gumman. Vad detta har blivit jobbigt för dig och ditt sto. Hoppas vet kommer idag och får dig lugn. Hade absolut ingen möjlighet att kolla in här igår, och var sur på mig själv för att jag kanske missade att få gratta dig till fölet. Men har läst med lite rädsla i svaren här nu. Men ser att det fortfarande är gott hopp. Nactus är inget dåligt val. Nu har jag ännu :o en gång glömt var du bor, men har du vägarna förbi smålandskusten hem från Nactus så hoppas jag på att vi kan ta en fika.

Kramar i massor från oss.

Fast hon visar inga tecken på att hon har ont om man tar på det, snarare tvärt om, hon tycker att det är jätteskönt när man kliar där.

/Malin

"lånar tråd"
Hur gör ni med era ston som är dräktiga? Låter ni dom börja gå ute dygnet runt nu när det börjar bli varmt?? :confused:
Funderar på att mina ska få gå ute i maj och sedan gå in på nätterna i juni. Beräknad 13 juni. Jag vill gärna att hon fölar inne, känns som att man har bättre koll då... :D

Min får föla inne. Känns säkrast så. Vi har en del vattendrag runt hagarna.
Fast sedan kan det ju hända att de får mitt på ljusan dag och då kan man ju inte göra så mkt åt det. Hon skulle bli galen om hon fick stå inne hela tiden!

/Malin

Nu mina vänner har fölisen kommit :love: :love:

Inatt kl. 00.42 föddes min goding, en svart hingst!!!

Det blev ingen skäck men det spelar absolut ingen roll.

Igår kväll vid 20.00 rann det mjölk ner på hennes ben och jag och min mamma for i all fart iväg till stallet och 4 timmar och 42 min senare föddes han.

Allt gick bra men vi fick räta ut ena frambenet.
Stoet blev lite tagen och det tog ett par timmar innan hon förstod var det var och vi fick hålla henne så att han kunde dia för hon ville inte stå still.

Vi har följt dom hela natten,morgonen och förmiddagen och nu flyter allt på.

De har tom. varit ute en liten sväng.

Bilder finns att se på föltråden....

Jag är såååååååå lycklig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Freazer
·
Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: corzette
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu startar jag en dagbokstråd. För nu måste jag ha nånstans att skriva av mig, för att inte explodera av nervositet. Efter att ha...
Svar
17
· Visningar
2 415
Senast: saltakatten
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka