Väntans tider

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 387
  • Visningar Visningar 110 593
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Väntans tider

Jag har tänkt att betäcka med Santa Cruze....
Jag ska ringa henne i kväll har inte själv pratat med henne utan det var sambon som svara när hon ringde och gav henne besked. Känns lite dumt att jag inte har ringt henne då hon har brytt sig så mkt men man stänger liksom in sig när man är med om en sånhär sak.....

Hej,
Kan skvallra om att nittionio har fått ett jättfint stoföl tidigt i morse :love: :love:

Jag har varit i hennes stall och tittat och fölisen är verkligen helt underbar. Brun, bläs, vitt på tre ben och väldigt högbent. VILL HA!!!!!

Nittionio får väl fixa fram bilder (om hon nu vet hur man gör!)

Fölisen är i alla fall efter Quite Easy och mamman är efter Goldgraf-Tammer Fors.

Förstår att det blev lyckat resultat har själv fått en fölunge e Quait Easy och mamman e goldgraf ett jättelycket resultat!!! :love:
Lycka till!!!

Hera skrev:
Börjar bli riktigt less på detta nu.

Borde ändå inte vet komma och titta lite på henne? Jag har bara en känsla av att något inte är som det ska..

För din egen sinnesro, be veterinären komma och känna på henne, det låter ju som om allt är OK, men du går väl snart i dvala, och sitter och småfnittra för dig själv av trötthet ;) Det kunde väl vara skönt att få henne undersökt, så du kan slappna av lite iallafall...

Så får du inte tänka. H förstår dig mkt väl. Hon har ju själv gått igenom detta. Ta din tid och ring när du orkar. Jag pratar med henne så länge. Ta hand om dig och ditt sto ett tag nu och tänk inte på att ringa. Gör det när du känner dig starkare.

*lånar*

Jag tänker inte sluta vaka..................även om det är lite tröttsamt
00009107.gif

I natt låg hon mer än vad hon gjort tidigare och juvret har blivit större.
Ville inte äta betfor ( högst annorlunda för att vara henne).
Hon var ganska trött för hon stog mest och bara var.

Inatt hade jag sällskap av mamma i husvagnen och inatt följer maken och sonen med, rena familjecampingen
1womo.gif

Vad gör ni för att hålla er vakna?
Jag har korsordstidningar, tv och video och en bok...givetvis så somnar man och när man kommer på att man sover så vaknar man med ett ryck sisådär en gång i halvtimmen......

Lånar knapp.
Sto nummer två, beräknad till den 14/5 (igår alltså) verkar vara på G nu.
Hon flåsar, vandrar runt, trycker sig mot träd, och sedan äter hon igen.
När hon märker att man kollar på henne står hon med benen i kors och visslar, och det brukar ju vara det säkraste tecknet av alla... :D

Hon har fortfarande inte fått råmjölk, och har inte fyllt juvren helt. Jag vet ju att en del ston inte får råmjölk föränn precis vid fölningen, men är det någon som har koll på hur vanligt det är?

Hon har släppt väldigt mkt i bäckenbanden, sedan tre dagar tillbaka, och svullnade i slidan vid 10:00 i förmiddags.
Jag inbillar mig att formen på magen har ändrats sedan i förmiddags, så att spetsen undertill nu inte är lika långt tillbaka som innan.
Någon som vill komma med kvalificerade gissningar om hur lång tid det är kvar?

Jag försökte säga åt mitt ena sto 325 dagar idag att hon skulle passa på och föla idag när jag hade hela stallet fullt med veterinärer, eller en vet och fyra studenter, kasterade lillpojken men icke sa nicke, när jag kollade till henne nu i em hade hon dock fått vit mjölk, från att ha varit "utspädd lättmjölk" så får se hur hon ser ut ikväll, kankse kan bli första vaknatten i natt.

Okej, nu spöar hon upp fölet i magen oxå...

Sparkar mot magen och slår irriterat med svansen in mellan benen. Svansen är lyft hela tiden, kanske kanske trycker det på lite där bak :p

Men det är väl falskt alarm som vanligt :smirk:

Senast ändrad:

Min håller också på att fostra fölet redan.....
Biter och slår med svansen och trycker med rumpan precis som om hon sa -" Slutar du inte nu så får du inte komma ut".

action-smiley-039.gif

EXAKT så gjorde mitt sto samma dag som hon skulle föla!
Nu MÅSTE det vara på G!! (Hoppas jag). :)

Hallå, hallå Nittionio! Nu väntar vi på bild på underverket!!! :)
För egen del så har stoet idag ropat -MATTE vill in!!! Trodde att hon akut ville få sin bäbis nu men hon håller matte på sträckbänken...

Juvret är fortfarande mindre än förut, verkar liksom vara fyllt länge bak. Hon är om det är möjligt ännu slappare bak nu.

vad gäller ljuvret, så tyckte jag min oxå pendlade fram och tillbaks, och jag tyckte inte det var något speciellt precis innan fölning... Vissa sätter ju inte proppar förrän någon timme innan, vissa inte alls..

Nä hera, jag tror på att du ska ignorera henne ;)

via skrev:
Lånar knapp.
Sto nummer två, beräknad till den 14/5 (igår alltså) verkar vara på G nu.
Hon flåsar, vandrar runt, trycker sig mot träd, och sedan äter hon igen.
När hon märker att man kollar på henne står hon med benen i kors och visslar, och det brukar ju vara det säkraste tecknet av alla... :D

Hon har fortfarande inte fått råmjölk, och har inte fyllt juvren helt. Jag vet ju att en del ston inte får råmjölk föränn precis vid fölningen, men är det någon som har koll på hur vanligt det är?

Hon har släppt väldigt mkt i bäckenbanden, sedan tre dagar tillbaka, och svullnade i slidan vid 10:00 i förmiddags.
Jag inbillar mig att formen på magen har ändrats sedan i förmiddags, så att spetsen undertill nu inte är lika långt tillbaka som innan.
Någon som vill komma med kvalificerade gissningar om hur lång tid det är kvar?

Ingen som törs gissa?

Alltid svårt det där med att gissa. Titta på Heras sto, som vi gissat på nu i hur många veckor som helst. Men hoppas ju på att du skall slippa vaka för länge. Håller en tumme åt dig att det blir inatt.

Hej allihop, och särskilt då till Alladin! Nu firar jag med en öl och pizza, bullis1 har ju "skvallrat". Jag kommer "lämna" er på denna sida och förflytta mig in på "andra sidan". Jag har mitt lilla föl, med mycket långa ben, på foto i mobiltelefonen. Om någon vet hur man lägger in bild här på buke så kan jag maila över den till vederbörande från mobilen (behöver mailadressen bara).....och få visa min lilla prinsessa med "jättebläs"! Kan det vara annan pappa...närå skämt åsido men bläsen är gigantisk och stoet/mamman har inga bläsar i släkten på stosidan!!

Mitt sto skötte allt själv, pappa tittade till henne vid 3-tiden i natt, klockan 06.15 stod underverket torr och diade mitt framför webkameran!! Efterbörden släppte vid lunchtid. Sköönt!

Lycka till alla andra, vi syns "på andra sidan" hoppas jag!!

Kram Pernilla/Nittionio :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Freazer
·
Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: corzette
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu startar jag en dagbokstråd. För nu måste jag ha nånstans att skriva av mig, för att inte explodera av nervositet. Efter att ha...
Svar
17
· Visningar
2 415
Senast: saltakatten
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka