Vanvårdad ponny säljs

Sv: Vanvårdad ponny säljs

Hur f-n kan man binda sin häst/ponny iskogen för att dö?? Jag blir så j-vla förbannad när jag läser/hör sånt här.
Hon borde inte få ha nårgra djur alls. En sån människa borde man göra likdant med... Usch!! Åh vad arg man blir. Hoppas han får ett bra hem nu iaf.
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Helt rätt beslutat av polis och myndigheter. Vem kan komma och säga något annat?

Önskar Max och hans, förhoppningsvis inom en mycket snar framtid, nya ägare all lycka i världen. Jag vill se den vita hingsten stråla både hemma och på utställning igen!

/ Marie & Exzentrics Nynna (första fölet någonsin e.Molstabergs Max)
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Och en sådan fin ponny :crazy: :cry::devil:

Vad finns det för folk egentligen :eek:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vanvårdad ponny säljs

de skulle ha tagit alla hästarna ifrpn honom, så kan det inte hända igen.

Hoppas att han kommer till nån han trivs hos!
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Såna händelser får iaf mig att önska att jag hade tid och pengar nog för att köpa upp alla hästar som far illa. Obegripligt att folk kan göra så....
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Jag håller med på att Max ska säljas, men jag förstår inte, om det som ägaren säger stämmer, varför de bara har ställt ut honom i skogen????
Det står där ingenting om!
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Vi ska alla vara glada för max skull-han är räddad ur vanvården, myndigheten gjorde sitt jobb korrekt i detta fall.

Tyvärr finns det ställen där liknande saker hänt för över ett år sedan, och där hästarna fortfarande är kvar på stället. Pga att ägaren ljuger, lurar,manipulerar,baktalar mm mm, och flyttar runt sina hästar land o rike, så djurskyddet vet inte från gång till gång vilka djur som finns på fastigheten.:mad:

Men en fågel har viskat i örat att länsveterinären är inkopplad numera... :angel: så kanske ändå att det finns ngn rättvisa io vårt samhälle. Man kan bara hålla tummarna, dels för MAX givetvis ,men också för de andra hästar runt om i landet som vanvårdas dagligen:cry:
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

aldente igen skrev:
.
Hade det inte varit lättare att sälja eller låna ut Max när han började vantrivas än att gömma honom i skogen....
Jag tar inte dessa personer i försvar, men jag VET att ponnyn har varit till salu för ett tag sedan just av den anledningen att han inte trivdes.
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Ragnhild skrev:
Jag tar inte dessa personer i försvar, men jag VET att ponnyn har varit till salu för ett tag sedan just av den anledningen att han inte trivdes.
Ja det vet jag också.

Men det hjälper ju inte mycke när en hästägare kan ta sej till att gömma och glömma en häst i skogen som om det var en möbel man tröttnat på.
:crazy:
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

*kl*

Max har det riktigt bra nu och har blivit myyycket rund om magen!
max900.jpg
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Det som hände med Max var att tjejen som hade honom hade en annan hingst på gården, så han slutade äta för att han var tvungen att konkurrera med den hingsten, så därför band hon upp honom i skogen som lösningen på problemet. Vilken otroligt smart människa. En tjej som var ute och red hittade honom och ringde polisen, så köptes han av Grällsta Ridcenter som rehabiliterat honom. Han kommer aldrig säljas! Jag var på läger där nu i sommar och min rumskompis Rebecka red honom. Nu är han superfin, världens vackraste lilla ponny! :banana:
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Vilken oansvarig och hjärtlös ägare... Hoppas hon inte får ha häst nå mer
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

vilken snygging. underbart att han har det bra nu
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En man i Sjuhärad struntade under flera månader i att ta sin ponny till veterinären, trots att hästen var mycket mager, inte tog upp...
Svar
12
· Visningar
1 504
Senast: astronaut
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 391
  • Artikel
Hästnyheter Nu säljer länsstyrelsen sex vanvårdade hästar som tidigare omhändertagits från ägaren.
Svar
0
· Visningar
206
Senast: Gunnar
·
Ridning Vi har ett underbart litet Welsh mountain sto till vår dotter. En drömponny på många sätt som lärt dottern jättemycket under det år som...
2
Svar
32
· Visningar
4 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp