Bukefalos 28 år!

Vanvårdad ponny säljs

Sv: Vanvårdad ponny säljs

Jag håller med! Hoppa snu att han får hamna hos någon som han trivs med!
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Grrr! Hoppas att ägaren blir straffad!!:mad:
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Jag tycker att avelsföreningarna skall ha befogenhet att utesluta och förbjuda hingsthållning när vissa uppenbarligen inte klarar av det.

Tycker att det skulle vara mycket dålig reklam när folk behandlar sina avelshingstar på detta sätt.
Detta är ju knappast första avelshingsten som skötts dåligt:mad: .

Hade det inte varit lättare att sälja eller låna ut Max när han började vantrivas än att gömma honom i skogen....
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Jag hoppas att de ser till de andra djuren som de har också...
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Bra!:bow:

Hade han återgått till ägaren hade jag blivit vansinnigt besviken och undrar vad man måste göra för att bli av med sin häst! :crazy:

Jag förstår att det var ett bekymmer för ägaren att han var jobbig när det kom en annan hingst till gården men då får man ju hitta en bra lösning. Att gömma och glömma "problemet" i skogen är ju värsta tänkbara "lösning"

:mad:

Måtte Max få ett vettigt hem nu!
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Bra att se där händer något nu. Hoppas där blir åbnat for andre menneskors ögon, så där kan bli mera ro över allt detta med "häst misrökt" Jag kan bli så arig över att nogon kan hitta på att lämna "sin" häst så där!
:mad:
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

squarepants skrev:
får nuvarande ägaren pengarna för hästen då? ´:crazy:

Jag tycker nuvarande ägaren ska skita i pengarna och vara glad att inte varje hästvän kommer och ger henne en spark i arslet!!!!
:mad:

Många sparkar hade det blivit!
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

:devil: fyfan!! jag kan inte förstå hur man kan göra så mot sin egna häst!! eller mot ett djur överhuvudtaget!!! då måste man allvarligt ha nått fel i huvudet!!! FÄÄÄÄNGELSE!!! dom här löjligt pinsamma lagarna i det här landet måste göras nånting åt!! trött på alla männsikor som vanvårdar sina djur o sen inte fårt ett enda straff!! pinsamt!!! vet en annan som vanvårda sina djur så grovt att mer än hälften fick avlivas direkt på plats när dom fann detta o djur som hade självdött!! o den här bonden!! han gick helt fri!!! inte ett enda litet ynka straff fick han!!:mad:
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Äntligen ett BRA beslut för en gång skull. :bow:
Dessa personer som håller på så här borde som sagt var ALDRIG få ha med djur att göra :mad:
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Vet någon hur det var med dom andra hästarna?

Bra beslut förövrigt om men ser till att hästen kommer till rätt ställe. Det är ju mycket återhämtning.
Det bästa kanske ändå hade varit om man tagit kontakt med shv eller liknande som vet om folk med vana av vanvård?
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

hej alla ni som följt max öde såhär över nätet och på tv:n och även i tidningar.
max har det bra och har livsgnistan tänd igen, lite hingstig e han men äter med mycket god aptit. har hänt mycket sen han kom till oss men han har det bra och jag hoppas att han stannar...
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Hur fan kan man behandla ett djur så??? :mad:
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

legally_insane skrev:
hej alla ni som följt max öde såhär över nätet och på tv:n och även i tidningar.
max har det bra och har livsgnistan tänd igen, lite hingstig e han men äter med mycket god aptit. har hänt mycket sen han kom till oss men han har det bra och jag hoppas att han stannar...

e det du som har han??
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Äntligen,ett ärdende som sköts på rätt sätt.

Här agerade djurskyddsinspektören direkt på ett vanvårdsfall,och lyckades förkorta hingstens lidande omgående!

Att skylla på att hingstar magrar av,slutar äta,blockerara sig totalt,det är ett sätt att skylla ifrån sig ang sina egna brister OCH brist på ordentlig skötsel av ett djur...-ngn bekant i ombgivningen har väl alla(om inte annat så får man väl betala för tjänsten) som kunde stallat upp ngn av hingstarna ett tag tills den ena blev såld/betäckningssäsongen slutade eller liknande. Allting går att lösa om bara viljan hos ägarna finns!

Härligt att se inspektör som VÅGAR AGERA BESLUTSAMT:bow:

Önskar att fler vore av samma sort som hon
 
Sv: Vanvårdad ponny säljs

Ägarna skall först betala uppstallning, foder, polisiära kostnader mm mm, efter det får dom tillbaka ev pengar vid försäljningen- men det kommer aldrig att räcka till allt som ska betalas, så det troliga är att de istället får ett brev där det står vad dom SKA BETALA utöver det som Max innbringade!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En man i Sjuhärad struntade under flera månader i att ta sin ponny till veterinären, trots att hästen var mycket mager, inte tog upp...
Svar
12
· Visningar
1 505
Senast: astronaut
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 978
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 280
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 418

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp