Vanvårdade hästar togs omhand

Sv: Vanvårdade hästar togs omhand

usch fy satan, va händer med dom hästarna? Var hamnar dom nu? Synd att man redan skaffat häst, hade lätt kunnat ta hand om en sån.
 
Sv: Vanvårdade hästar togs omhand

Ja det är hemskt, det var även två hästar från Västmanland som togs om han dom för inte så länge sedan. En travare o en shettis. Travaren har fått en chans hos en bra tjej för han var skadefri men shettisen fick somna.:cry:

Riktigt hemskt hur folk gör mot sina djur!!:devil:
 
Sv: Vanvårdade hästar togs omhand

Vad hemskt.
Någon som vet hur man får kontakt för att kanske kunna hjälpa till?
 
Sv: Vanvårdade hästar togs omhand

Läste om detta för bara en liten stund sedan.... :cry:
Jag fattar inte hur någon kan göra så där...
Så otroligt hemskt!!! :cry:
Jag finner inte ord för att beskriva känslorna som kommer av att läsa och se filmen om dessa stackars djur... :confused:

Tänk vilka odjur vissa människor är... :eek:
 
Sv: Vanvårdade hästar togs omhand

Herregud, hur folk kan göra såhär. Blir så jävla förbannad. FY SKAM PÅ DOM ASEN!!:mad::mad::mad::mad::mad:
 
Sv: Vanvårdade hästar togs omhand

Fy så otäckt!
:cry:
Vi får hoppas att dessa hästar som vanvårdats så i jordelivet, njuter av springa i full galopp på ängarna i Trapalanda.
 
Sv: Vanvårdade hästar togs omhand

OM det är de hästar jag tror, så har de faktiskt haft ett rätt bra liv fram tills slutet. De handlar inte om okunskap, utan om brist på tid och pengar. Gör det inte mindre tråkigt för hästarna eller mer försvarbart, men det är väl oftast det som brister vid sådana här fall. Den som tagits bort i så fall är äldre och har haft många bra och fina år.

Ska nog egentligen inte uttala mig mer, då jag inte är 100% säker.
Oavsett vilka hästar det handlar om lider jag med dom (hästarna dvs)
 
Sv: Vanvårdade hästar togs omhand

Du kan ringa till Polisen i Kommunen, dom vet vilket nr du ska ringa om du har möjlighet att vara jourhem eller kanske rent av ta över ägandeskapet. Men om ingen rättegång är färdig så får man inte ta över hästarna ännu på pappret men dom brukar aldrig få åka tillbaka när dom väl är omhändertagna.

Så ring du, även om dom redan fått nya hem så uppskattas ett sånt samtal mkt!!:)
 
Sv: Vanvårdade hästar togs omhand

Just ja glömde skriva att Polisen betalar i normala fall tre månader för djuren, det är ungefär hur lång tid en rättegång tar att få helt färdig. Sen får man räkna med att betala själv om man tagit emot dom eller låta avliva. :crazy:
Hade jag inte haft 3redan så hade jag inte heller tvekat. Men det är smittorisker o sånt man måste räkna med också o det ersätts inte tyvärr.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Redan 2020 gjordes en anmälan om hästhållningen på en gård i Uppsala län. Men trots anmälarens redogörelse för hästar som inte fick...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 442
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Hästnyheter Enligt ägaren hade de kraftigt vanvårdade hästarna lämnats kvar på gården av en tidigare sambo. Nu har hästägaren dömts för djurplågeri...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: fejko
·
  • Artikel
Hästnyheter I går eftermiddag larmades polis till en gård på Alnön utanför Sundsvall. En häst hade blivit ihjälhuggen i sin hage. Fem kilometer...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Dalarna har fått djurförbud, då hon inte sett till att hennes hästar fått den vård de behövde. Efter en anmälan hittade...
Svar
13
· Visningar
1 657
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp