Bukefalos 28 år!

Var är alla gamla islänningar????

Nu är inte mina pållar speciellt gamla (den äldsta är 18 år) men, jag har någon slags förkärlek till gamla hästar. :love: Hade jag kunnat så hade jag fyllt stallet med dem. Vet inte varför men, kanske för att de är så visa på något sätt. Det känns som om de kan lära en glad amatör som mig massor. Funderar lite smått på att skaffa ett sto till som jag kan gå som avelssto. Fast då kan de ju inte vara hur gamla som helst. :p Men, över 15 i alla fall. Får se om något lämpligt objekt dyker upp. :D
 
Åh, är det den käre underbare Grim!! Honom fick jag rida när jag var i tredje månaden o tillräckligt rund för att vara otymplig som ryttare. Aldrig har jag känt mej så trygg på denna hästs rygg!! :)

Jag måste säga, att jag TAR ILLA UPP :( när jag ser annonser att äldre gamlingar säljs ut. Jag tycker, har man haft en läromästare, som stått ut med oss i många år o lärt upp oss, är det vårt ansvar att ta hand om dem när de blir gamla. På allra bästa sätt!

Lena
 
Jag har en "gammal" svenskfödd dam född 1983 . Vad jag hört är att hennes pappa blev 37 år så jag hoppas hon har många år kvar.
 
Hennes pappa är Blakkur frá Saudadalsá stamboks 110-61
Vet du vilken det är :confused:
 
Vi har två gamlingar på ridskolan! Glaumur fra Fugelsang är född 1981 och Still going strong (men inte med tunga ryttare) och Njóla frá Krossi, som är född 1980, f.t. på kärlekssemester med Mökkur...
De är underbara hästar :love:

/Malin
 
Min äldsta (f.61 med nr 61-35) blev 37 år. Det är så med mina gamlingar att de säljer jag INTE. Däremot lånar jag ut dem, då har jag fortfarande kvar ägandet och kan styra att de har det bra. Jag kan hämta hem dem direkt om det inte funkar. :love:
Ingrid
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 446
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 692
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 781
Senast: Emelei
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 409
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp