Var åkte ni på ridläger?

Jag var på Åby (dagridläger) både utan egen och med egen häst.
Öknehult var ju höjdpunkten! Kommer inte att glömma Kapten Hanssons ilskna tax som man var tvungen att gå förbi för att komma till matsalen :laugh:
 
Jag var Åby typ 2001 eller 2 eller 3. Fantastiskt! Jag hade såklart spanat in alla hästar på hemsidan och hoppades på en fux som hette Royal eller en arabkorsning som hette Zeb. Fick istället en kallblodskorsning som hette Ramona och var såå missnöjd.. Men hon växte pass för pass och jag ville verkligen ta med henne hem sen :love:
 
Grällsta och senare till ett ställe i Hjo. Såna otroliga upplevelser det var - med hästar och nya vänner :heart.
 
Har varit på flera dagridläger på loven på min barndoms ridskola.
En sommar var jag också Lärbro Ridskola, och red en jättefin korsning nsv/swb som hette Pål. :love: Vi red både dressyr och hoppade. Han var stabil som en filbunke, hade jättetrevliga och mjuka gångarter, och var väldigt mjuk och försiktig i hoppning - hade lite svårt att hoppa i trav, men galopperade med väldigt mjuka och korta språng, samt hoppade den 50 cm banan väldigt "fint och försiktigt". Första gången jag hoppade en hel bana i galopp. :love:
Annars var jag *någonstans* på södra Gotland en gång också. Dock inget läger, men dressyrlektion. Red ett halvblod som hette Casscarino tror jag. Han var nog inte så stor på höjden egentligen, men hade enormt djup/grov bål minns jag, så lilla jag studsade runt en del i traven innan jag "fick till det" minns jag. :rofl:
 
Jag var Åby typ 2001 eller 2 eller 3. Fantastiskt! Jag hade såklart spanat in alla hästar på hemsidan och hoppades på en fux som hette Royal eller en arabkorsning som hette Zeb. Fick istället en kallblodskorsning som hette Ramona och var såå missnöjd.. Men hon växte pass för pass och jag ville verkligen ta med henne hem sen :love:

Jag var som sagt också på Åby flera år, älskade det. :D
 
Jag var på Åby förra året, askul men lite dålig planering av ledare. Vi hade typ inga kvällsaktiviteter eller ”minitävlingar” (rykttävling osv ja ni fattar)Man lärde inte känna så många, man hängde mest med 1-2 st. Lite tråkig häst fick jag med, han kunde typ knappt galoppera :confused: Annars var de skoj;)
Detta år blir de Roo gård på ridläger :p
 
Visst var det hon som saknade ett öga? Jag vet att jag tyckte hon var lite läskig att titta på när jag passerade hennes box.:D Till mitt försvar får jag väl säga att jag bara var 6-7 år då.:p Jag var aldrig där på ridläger, men red på ridskolan t.om. 1993.
Precis! Vi tyckte också att det var läskigt. Det brukade fastna torv inne i hålet där ögat suttit som man liksom behövde borsta bort :nailbiting::p
 
Jag var på Åby förra året, askul men lite dålig planering av ledare. Vi hade typ inga kvällsaktiviteter eller ”minitävlingar” (rykttävling osv ja ni fattar)Man lärde inte känna så många, man hängde mest med 1-2 st. Lite tråkig häst fick jag med, han kunde typ knappt galoppera :confused: Annars var de skoj;)
Detta år blir de Roo gård på ridläger :p

Trist att höra med den dåliga planeringen! Det var alltid röj de åren jag var där. Fullt ös med aktiviteter mest hela tiden. Vi flängde till och med på sjuka uppdrag i byn, helt bisarrt. Men har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv :D
 
Oj, de lät askoj. Vi red genom byn 1 gång och då vart de tjafs för någons häst bajsa och ryttaren ville inte gå och mocka?!O_o (Just do it!:D)
 
Bränna Karin i Boden och Luleå ridklubb var jag på när jag var ung för hundra år sedan.
Som vuxen har jag varit på Vedbände, tre år sedan tror jag. Det var en så otroligt rolig upplevelse. Trots att jag jag har ett gäng egna hästar.
 
Jag tillbringade flera somrar, och ett jullov, på Kungsberga, Ekerö, mitten-slutet på 80-talet. Så roligt och fantastiskt god, hemlagad mat.
 
När jag var barn åkte jag på ridläger i Vårgårda några gånger, nu finns inte den ridskolan mer. Sen var i Östadkulle en sommar.
Nu på äldre darhar jag varit på mini ridläger/träningsläger i Öreryd.
Även varit på ridläger i Irland två gånger och planerar att åka tillbaka. :)
 
Jag har inte varit på läger där men jag red lektioner på Sveden utanför Falun och jag har träffat MÅNGA som varit där på läger :D

De har tagit de gamla namnskyltarna och satt upp dem vid ingången till ridhuset. Jag var dit för några år sedan och såg alla gamla välkända namn och då kom det faktiskt en tår :heart
 
Jag var på ridläger en gång 1983, jag var då 10 år. Det var på Öster Ledinge gård i Rimbo/Norrtäljetrakten. Jag tror de hade uppfödning av New Forest och möjligen även halvblod. Vi hade en lägerhäst som vi skötte men red olika hästar. Min lägerhäst var ett russ som hette Bianca. Minns att tyglarna på hennes träns såg ut som något som var skuret ur ett gummitransportband :D.
Jag har aldrig haft lätt med det sociala och hamnade lite utanför men jag minns hästarna och lägervistelsen med glädje.
 
Öknehult, östergötland

Alltså vilken dröm :love: de valde ut hästar till en efter vad man ville ha. Sen gick de i gigantiska hagar så när vi skulle hämta dem för första lektionen på dagen gick ridlärarna med walkie talkie för att kommunicera vart de var :D

2 lektioner per dag, uteritter och lektioner i gräspaddock med fasta små hinder. En hoppstig på uteritten där alla hästar visste vad som väntade sig. Alltså det var en dröm!
Vi red i ridhus och vanlig paddock med :)

Sista grejen var en uteritt vi fick rida ensamma (första gången för mig) utefter en karta med frågesport.

Sen red vi bort till det ännu större betet där vi lämnade "våra" hästar och så fick vi åka hästtransport tillbaka..
Alla grät.

Alltså det ridlägret var nått av det bästa :heart

Red en häst vid namn Pretty Girl som jag ensam på en lektion fick hoppa 1,20 med. Vi flög över!
Det är det högsta jag hoppat än idag. Vilken häst
 
Dagridläger på Högbo Ridklubb och en sommar på Baståsen, mitten på 90talet.
På baståsen lurade jag och min rumskamrat i alla att vi var från Gällivare (vi var från Sandviken...) och hade ridit in en ren därhemma som vi hade med till ridskolan och red på. :o:angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 068
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 524
Senast: skogaliten
·
Samhälle Visst inte riktigt var jag skulle lägga tråden så om den ligger fel kan en mod flytta den...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 415
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp