Var hittade ni er partner?

Sv: Var hittade ni er partner?

Det var 1998 och jag var 18 år.
Chattade på aftonbladets sportchat och småbråkade på skoj med en kille som höll på mitt lags rivaler.
En till Aftonbladet-chattare 1998! :D Kul! (Även om vi, som sagt, aldrig chattade där utan han snodde bara mitt ICQ-nummer som jag hade med i mitt användarnamn).
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Både min sambo(som jag varit tillsammans med i runt fem år nu, ingen av oss håller någon riktig koll eftersom det känns så självklart att det är vi) och mitt ex som jag fortfarande är kompis med träffade jag på ett community(Helgon).
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Vi bodde i samma studentkorridor. Det var 32 år sedan. Shit vad tiden går :)

Jag träffade honom första gången för 41 år sedan. Då tyckte jag att han var gammal gubbe (jag var 16 och han var 22) och dessutom var han förlovad.
Sex år senare träffade jag honom igen, genom mitt jobb. Då var han lös och ledig. På något sätt visste jag direkt då att han var mannen jag ville dela mitt liv med. Jag tog kontakt, och vi blev tillsammans. Nu har vi varit gifta i 31 år.

Jag va 16 och han skulle fylla 24. Han såg mej ränna runt på byn med mina vänner. Han tyckte jag va söt. Jag såg honom när min kompis blev tillsammans med hans lillebror. Dom anade små blickar och gav sej 17 på att tuta ihop oss.
13 år i oktober. Hus, gård, barn=sant.

Vi "träffades" genom att han skrev (idiotiska) artiklar som jag retade upp mig på i en tidning som jag prenumerade på när jag var i de sena tonåren. Sen när vi träffades i ett politiskt ungdomsförbund så skällde jag ut honom för hans i mitt tycke korkade artiklar. Och på den vägen är det på något vis, snart 20 år senare. Diskussionerna duggar fortfarande tätt hemma hos oss!

Åh gud vad underbart att läsa allas berättelser :love: :love: :love: :love:
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Senaste partnern hittade jag på jobb. Vi arbetade bra ihop i 7 år innan det blev "skarpt läge". När det nyligen efter 3 år tagit slut är det inte helt lätt... Vi är fortfarande kollegor, dessutom i positioner där vi ska samarbeta ganska tätt. Känns lite som balansgång på slak lina och inget jag kan rekommendera. :(

Annars är det egentligen inte konstigt att man träffas på arbetsplatsen. Man tillbringar mycket av sin vakna tid där. Man hinner lära känna varandra, varandras värderingar, sinne för humor, hinner se hur personen hanterar stress och press och ibland även känsliga/sorgliga saker o s v.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Mitt "ex ex", tillika pappa till mina barn, träffade jag på privat fest som min syster tog med mig på. Syrran och han var kollegor. Detta var 28 (!) år sedan, och på den tiden var det nog ett vanligt sätt att träffas, tror jag.

Jag älskar singellivet, faktiskt. Jag och min underbara 15-åring har det så gott när vi rår oss själva. Men åren går fort och visst händer det att jag funderar på "sedan"... Jag har ju väldigt lite erfarenhet av dejtande. Vet faktiskt inte hur det funkar. :D
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Jag letade stallplats till min häst när jag mötte min, numera, exmake. Hans pappa hade gård med stall, och mekade med skördetröskan när jag kom förbi. Rätt som det var kröp exmaken ut ur maskineriet, skitig och jävlig.
Så stod vi där och glodde på varande en stund.

Jag fick i alla fall stallplats och en dag några månader senare bjöd exmaken ut mig på den lokala puben - otroligt oromantiskt men oerhört okomplicerat och "rätt" så ett år senare gifte vi oss och var gifta i 18 år!

Vi är födda samma år och var båda 24 år när vi gifte oss.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Träffade min sambo/fästman i Zimbabwe när jag var i Afrika och backpackade runt. Han jobbade på ett hostel vi bodde på som receptionist/bartender/dj. Kunde jag aldrig tro, men se där ja. :D
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Senaste partnern hittade jag på jobb. Vi arbetade bra ihop i 7 år innan det blev "skarpt läge". När det nyligen efter 3 år tagit slut är det inte helt lätt... Vi är fortfarande kollegor, dessutom i positioner där vi ska samarbeta ganska tätt. Känns lite som balansgång på slak lina och inget jag kan rekommendera. :(

Precis det mardrömsscenariot jag försöker undvika :crazy: Jag har iaf lärt mig att aldrig mer ha ihop det med en kollega.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Precis det mardrömsscenariot jag försöker undvika :crazy: Jag har iaf lärt mig att aldrig mer ha ihop det med en kollega.

Me too... :crazy:

Innan vi inledde förhållandet pratade vi igenom just denna risk: Hur blir det om det inte funkar...? Då skulle han sluta, sade han. Det gjorde han inte...
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Ja aftonbladet chatten var rätt populär där ett tag :D
Men vi höll oss bara i själva sportchatten och bråkades hehe.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Kan inte du byta jobb då?

Jag kan nog det, men vill helst inte. Trivs fantastiskt bra med arbetsuppgifter, anställningsvillkor och (övriga) kollegor. Bor numera endast 1½ km från jobbet, vilket känns jättebra. Ingen restid, ingen reskostnad, dottern har mig på cykelavstånd från skolan om det skulle vara något.

Så jag avvaktar och hoppas på den överenskomna lösningen.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Kl

På en sunkig efterfest :D

Då trodde jag att det bara var en flört..men det visade sig vara nåt helt annat som varat i 7 år
 
Sv: Var hittade ni er partner?

KL

Min kombo presenterade mig för mitt ex tillika sonens far, hon var upp över öronen förälskad i honom och jag förstod inte vad hon såg hos honom!

1 år senare hade vi en son på 2 månader och var sambos. Vi höll ihop i 13 tuffa år och mår bättre utan varandra numera.

Tre av karlarna jag dejtat efteråt håller på med samma sport som mig och den sista jag dejtar har jag träffat ute på krogen, känns dock inte som att vi kommer att gifta oss och leva lyckliga i alla våra dagar.

Det finns helt plötsligt massor av potentiella karlar nu när jag bestämt mig för att jag mår bäst ensam ( igen ), dom bara ramlar mig i knäet just nu!!!!
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Jag hoppas att det löser sig för dig. Dock ska man ju ta överenskommelser med en nypa salt när de är avtalade i fredstider. Min erfarenhet är att det verkar finnas nåt nöje i att jäklas med sina ex efteråt, om man kan :meh: En anledning till äktenskapsförord bla... och ja jag är bitter och cynisk.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Nuvarande sambon träffade jag första gången hemma i dåvarande kk:ns kök, då han tillfälligt bodde på kk:ns soffa. Och jag tyckte väl mest det var en tyst lång ganska totalt ointressant typ.
Sen blev det väl bara så att det ofta var vi som gick ut med hundarna, han hade två och kk:n en som bodde mer hos mig än hos honom. Jag konstaterade väl att han inte alls var så ointressant som jag trott från början.
Så jag som absolut inte skulle ha något mer krävande förhållande än ett kk-förhållande blev på direkten sambo med den långa typen som flyttade från soffan till mig. Han som absolut inte skulle ha någon mer flickvän, och det nu ändå råkade bli så så skulle hon absolut inte vara skåning och inte hästtjej.
Men vi är fortfarande sambos nu sedan 3 år, och precis utflyttade på en mindre gård, och fd kk:n är fortfarande en av våra bådas bästa vänner :)

/Camilla
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 051
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 546
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 872
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 663
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp