Var hittade ni er partner?

Sv: Var hittade ni er partner?

kl

Vi träffades på universitetet under våra masterstudier. Vi läste en kurs tillsammans och blev presenterade för varandra av en gemensam vän. Jag var till en början inte alls sugen på att inleda något, han kommer från ett land far far away, vi skulle till olika länder efter studierna och han hade då inte gjort sin obligatoriska värnplikt i sitt hemland. Insåg dock snabbt att han var allt jag önskade, och sedan dess har det varit vi! Det är över sex år sedan nu, jag var 22 och han 24. Efter ett par år av distansande, flyttat och flängt kors och tvärs, klippkort hos ett par flygbolag och efter att ha Skypeat oss blåa fick vi för ca tre år sedan arbete i samma land och blev äntligen sambos. I somras förlovade vi oss, och nästa år vankas bröllop. Tackar min lyckliga stjärna över att våra vägar korsades, måste nypa mig i armen ibland :love:
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Alltså er historia är så otroligt romantisk! :love:
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Vi träffades på ett lokalt community för ungdomar hösten 2004, det började med att han kommenterade min avatar, vilket i sin tur slutade i ett massivt bråk på MSN. Sedan den dagen var vi bästa vänner, och jag föll ganska fort för honom, men då han var ett år yngre än mig, (han var 15 år vid tillfället), och väldigt populär vågade jag aldrig erkänna hur jag kände för honom.

Efter att ha varit bästa vänner och oskiljaktiga i ca 7 års tid, erkände han plötsligt en dag att han alltid varit kär i mig och att det inte fanns någon annan än jag för honom. Idag är vi förlovade och jag är så kär och lycklig att det är löjligt! :love:
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Vi var på ett ciklidkonvent och lyssnade på föredrag om fiskar i östra Afrika när jag och min sambo träffades. Det var tidig vår -06.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Wow! Hittade du en svensk där eller valde han att flytta hit? :)
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Jag var 22 och träffade min sambo på Medeltidsveckan i Visby. Vi var med i samma förening men från olika länder. Vi märkte väl inte så mycket under själva veckan men hängde ihop och gjorde diverse tillsammans ( jag visade massor av platser i Visby för han och hans kompisar och berättade historier och anekdoter om dem etc etc). Sen när vi skulle åka hem så upptäckte vi att nåt hade hänt.

Vi har hängt ihop i över 20 år nu. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Var hittade ni er partner?

Träffade mitt ex via Buke.

Nuvarande på Mötesplatsen, kollade eg bara runt lite men ibland blir det som det blir :)

Vi bor nu på liten gård med fyra ponnyer och tre hundar.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

KL

Jag hittade inte min partner utan han jagade ikapp mig :D!

Hösten 2009 hade jag äntligen landat i mig själv efter flera känslomässigt vidriga år efter min pojkväns död 2003 :cry:. När jag överlevt den stora akuta sorgen och med terapi hittat tillbaka till livet, så kom ett par år med ett gäng relationer av allehanda slag. Vissa flyktiga, vissa mer regelbundna, några destruktiva som skadade mig än mer, men de flesta roliga. Ett sätt att komma tillbaka till ett "normalt" liv för en då 25-årig tjej.

Men då, hösten 2009, så var jag för tillfället mätt på andra relationer än rent vänskapliga. Jag orkade inte med datingscenen, jag var trött på ONS och KK, jag hade mina vänner, min familj, min lägenhet och mina hundar som jag tränade aktivt och mycket. Jag njöt av livet och var helt tillfreds med att vara singel.

Och då började HAN höra av sig, en av montörerna på jobbet (arbetar på samma företag men olika avdelningar och olika arbetsplatser). Han kommer ursprungligen från Dalsland (vi bor i Västra Götaland) och har jobbat som linjemontör över hela landet, så att han landade just i vår lilla stad ett par år innan (2006) känns nu lite som ödet redan det!

Men jag var då rätt så motsträvig till att inleda någonting då jag var så nöjd med livet som det var, men han gav sig inte ;). Bjöd in till hemmalagade middagar hos honom (där jag direkt sa till honom att det ENDAST fick vara kompismiddagar så han inte skulle få för sig att ha någon baktanke :p), bjöd in sig på kaffe, mycket sms (nästan 1000 i månaden :o) och chattande på msn osv.

Och fast jag stretade emot och gjorde mitt bästa för att hålla det på ett vänskapligt plan, så gick det inte :D. När han mer och mer visade sig vara en fantastiskt snäll, trevlig, djurintresserad, ärlig, allvarlig & rolig och BRA människa, så föll jag :love:. Och sen har det rullat på sen dess!

  • Nyårsafton 2009/2010 blev vi "officiellt" ihop
  • 1 februari 2010 flyttade vi ihop
  • 1 november 2010 flyttade vi in i vårt första gemensamt köpta hus
  • Nyårsafton 2011/2012 friade han
  • 4/8 2012 gifte vi oss
  • 9/9 2013 flyttade vi in i vårt andra gemensamt köpta hus, och här hoppas vi på att stanna länge!

Foton från vårt bröllop

liteimg_1106.jpg


litenimg_1494.jpg


litenimg_09591.jpg
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Min dåvarande pojkvän hade sin slutpraktik på min nuvarande mans jobb. De blev kompisar så vi träffades en del och när vi lärde känna varann mer och mer så insåg jag att han var mannen med STORT M för mig :o (Nej jag var aldrig otrogen mot min dåvarande pojkvän!)

Nu efter drygt 4 år har vi hus, barn och är gifta :) Han är min stora kärlek!
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Jag och min sambo träffades på mötesplatsen för 2 år sedan.
I dagens läge är vi förlovade och bor i hans bostadslägenhet :).
 
Sv: Var hittade ni er partner?

KL
Jag träffade min nuvarande man på Mötesplatsen. Det är drygt fyra år sedan. Vi är båda 50 +.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Jag träffade min partner på Universitetet.
Första gången jag träffade honom var på fest, pratade lite med honom men la inte direkt märke till något jag blev intresserad av. Tillägga bör att jag var nykter vilket inte han var. Vi träffades veckan efter på krogen, eller jag hejade på gänget han hängde med då jag kände igen några av dom från festen veckan innan. Även denna gång var jag nykter. Vi hamnade på efterfest ihop, från en nykter utgång till en totalt galen efterfest som slutade 7 på morgonen. Jag hade 3km att promenera hem fick erbjudandet att sova hos både honom och hans kompis men tackade artigt nej. Istället fik jag hans nummer så jag skulle höra av mig när jag kom hem så att det inte hände något på vägen.
Vi messade lite under min promenad hem och efter det fortsatte vi messa, veckan efter kom första snön. Jag var sjukt sugen på att ut och leka med bilen och han frågade om vi skulle ut och leka en sväng = typ dejt. Och på den vägen är det. I November har vi hängt ihop i 1år men vi blev inte officiella fören i Maj då han är väldigt osäker på sin framtid. Han har inte en aning om var han kommer hamna efter aspiranten och vet fortfarande inte.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Haha, förlåt, jag var otydlig. Konventet handlade om fiskar som kom från östra afrika, men hölls i Göteborg. Min sambo är västgöte :-)

Dock var det lite östafrika inblandat också, för innan konventet hade jag varit just i östafrika, och då hade jag fått mail från blivande sambon som var nyfiken på vad jag höll på med. Det var vår första kontakt, men sedan träffades vi på mässan i Gbg.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

kl
Vi träffades på ett uteställe (vilket jag både tycker är roligt och småpinsamt att erkänna) här i GBG, han och hans kompis stod framför mig och min kompis vid baren. När de skull beställa vände sig hans kompis om och undrade om vi inte ville shotta med dem. Det gjorde vi, och sen inleddes en intensiv flörtkampanj från hans kompis sida mot min kompis. Så jag och A drog oss undan lite för att prata och det var verkligen bara RÄTT från första sekund. Vi stod kvar vid baren och snackade precis hela natten, även efter att hans kompis blivit skitsur för att min kompis inte ville hångla :p och sen följde jag med honom hem och fortsatte prata och hångla lite :p
Sen dejtade vi några veckor, problemet var att han flyttade 25 mil för studier efter en månad. Han antydde mycket att han inte ville ha ett distansförhållande, och jag har alltid varit principiellt emot dem. Men vi kunde helt enkelt inte låta bli utan blev tillsammans strax efter flytten. :love:
Till saken hör att vi kommer från samma kommun, gick på samma gymnasium samtidigt och har en del gemensamma vänner, men har aldrig träffats innan. Lite slumpartat :D
Nu har vi haft distansförhållande i tre år och har nästan bara 1.5 år kvar av de där jäkla milen emellan! Han bor hos mig i perioder när han har plugg som tillåter och är i GBG hela somrarna, annars hade jag aldrig stått ut :p
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Vi mejlade och ICQade med varandra i ett par månader innan vi pratade i telefon och sen träffades. För oss var det perfekt att lära känna varandra "inifrån och ut" istället för tvärt om.
Det var bra uttryckt - lära känna varandra inifrån och ut istället för tvärtom. Jag och (nyblivna) sambon gjorde samma sak.

*fortsätter på samma knapp*
Han plockade upp mitt ICQ-nummer på Aftonbladet chatt 1998 (då var jag 14 och han 17) och lade till mig i sin lista. Jag upptäckte att han hade gjort det och vi började prata - först väldigt avvaktande, för jag var ju en fjortis och han var ju en skum typ som bara lagt till mig. Vi pratade i säkert över ett år på ICQ innan vi började prata i telefon och jag hann med ett halvårsförhållande och någon flirt under den tiden. När vi väl började prata i telefon lossnade det och vi pratade i timtals, långt in på nätterna och blev i princip kära över telefon. Vi träffades till slut sommaren 2000 när jag snart skulle fylla 16 och han var 19. Nu har vi äntligen fått tummen ur och flyttat ihop efter drygt 13 år distansförhållande och i november kommer en knodd.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 055
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 554
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 873
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 663
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp