Var kan man faxa?

Problemet löst! Nu hade hyresvärden tagit emot uppsägningen via brev. Pust!

@Niyama

Du kan säga upp avtalet muntligen också, men då måste HV bekräfta din uppsägning skriftligen (t ex om de kan maila bekräftelsen till dig, så kan du ju göra så idag). Om du skickar med posten, så se till att skicka rekat, då är uppsägningen också giltig om du skickar den innan måndag. Detta är enligt hyreslagen.

Inte hos min hyresvärd ;) Pratade i telefon igår och det dög inte utan antingen fax eller brev som poststämplats innan den sista. Hade fotat det jag skickat också men det dög inte. När jag ser svaren här förstår jag inte skillnaden på att mejla ett inscannat dokument jämfört med att faxa det, men det finns tydligen någon viktig skillnad.
 
Problemet löst! Nu hade hyresvärden tagit emot uppsägningen via brev. Pust!



Inte hos min hyresvärd ;) Pratade i telefon igår och det dög inte utan antingen fax eller brev som poststämplats innan den sista. Hade fotat det jag skickat också men det dög inte. När jag ser svaren här förstår jag inte skillnaden på att mejla ett inscannat dokument jämfört med att faxa det, men det finns tydligen någon viktig skillnad.
Åtminstone i din hyresvärds hjärna... ;) Annars tror jag faktiskt inte att det är någon skillnad alls.
 
Problemet löst! Nu hade hyresvärden tagit emot uppsägningen via brev. Pust!



Inte hos min hyresvärd ;) Pratade i telefon igår och det dög inte utan antingen fax eller brev som poststämplats innan den sista. Hade fotat det jag skickat också men det dög inte. När jag ser svaren här förstår jag inte skillnaden på att mejla ett inscannat dokument jämfört med att faxa det, men det finns tydligen någon viktig skillnad.

Din HV har fel, det går jättebra att maila ett inscannat dokument eller göra uppsägningen muntligen. Men skitsamma, det löste sig ju ändå! :)
 
För er som läste tråden om att min hyresvärd ville vräka mig för att borgensmannen sagt upp borgensförbindelsen och det inte spelade nån roll att jag skött mig prickfritt i fem år: nu ska jag få en normal hyresvärd! Jag frågade lite oroligt om de gjort kreditupplysning och allt var klart och hyresvärden sa lite förvånat "ja... du har ju inga betalningsanmärkningar?". Känner dessutom till den hyresvärden sen tidigare och den är bra.

Kommer vara väldigt glad den dagen jag slipper ha mer med nuvarande hyresvärd att göra, kommer väl inte kunna slappna av förrän efter besiktningen (jag har inte förstört nåt men lägenheten var väldigt sliten sen tidigare). Är i alla fall med i hyresgästföreningen nu om det blir nåt tjafs.
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: alazzi
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 875
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 917
Senast: MiniLi
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Tapetsera på vävd tapet
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp