Var köper man motorolja numera?

Bukefalos 30 år!

Milosari

Trådstartare
Cirkle K säger att de inte har. Google säger att det är 5W30 till bilen. Men finns det olika sorters olja som heter samma, fast inte är det? Min bil är en Peugeot 2008 så ingen unik eller ovanlig sort.

Cirkle K säger att de inte har. Google säger att det är 5W30 till bilen. Men finns det olika sorters olja som heter samma, fast inte är det? Min bil är en Peugeot 2008 så ingen unik eller ovanlig sort.
Gå in på Mekonomen och ange regnr. Då får du bra förslag.

Jag brukar köpa på macken (inte kedja) som ligger längs vägen. En del dyrare, men att de har olja är enormt mycket värt när det behövs.

Vår förra bil krävde olja titt som tätt. Jag brukade beställa från Oljemagasinet. Snabbt och pålitligt :up: !

Jag köpte på Mekonomen. Tog med en tom flaska (pga lättare än att komma ihåg rätt och/eller kolla upp varje gång), och köpte samma beteckning helt enkelt.

Jag kollar på reg nr på OKQ8:s hemsida, sedan köper jag i butik.
Screenshot_20260918_214421_Samsung Browser.webp

Oljemagasinet säger 5W30 medan mekonomen säger 0W20?

Jag har köpt på Oljemagasinet för att nån sa att det var bra. Om både google och Oljemagasinet säger samma så lär det väl stämma?

Jag handlar all olja på Biltema, just nu finns bara 10-30 STOU mineralolja men den duger till allt, det ÄR inte så kinkigt, bättre med "fel" olja än ingen olja och jag såg detta med oljebrist komma tidigt så mitt oljelager är välfyllt för flera år framåt, dessutom rensade jag Katrineholm på hypoidolja till bakaxeln och det är fortfarande slut på hyllorna hos mackarna.

När jag kom till macken fanns det fyra olika 5W30 att välja på... Hoppas att det blev rätt nu. ÄR det någon jätteskillnad eller mest ett försäljningsknep?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka