Singoalla
Trådstartare
Jag bor precis där jag vill bo dvs vid mariatorget!q
Det är fint! Bodde på Wollmar Yxkullsgatan en kort period i min ungdom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag bor precis där jag vill bo dvs vid mariatorget!q
Östermalm mot Humlegården, Östermalm typ tvärgator ner mot Strandvägen, Östermalm runt Karlaplan, Birkastan runt Rörstrandsområdet, Kungsholmen runt Norrmälarstrand ner mot Kungsholmstorgområdet. Kanske Söder vid Mosebacke, ev runt Mariatorget, Söders Höjder eller Hornstull vid vattnet.
Inte Fridhemsplan, St Görans-området , Medis eller Södra Station eller ner mot Ringvägen.
Innan ngn får panik, ovanstående är högst personligt![]()
Då har jag säkert busringt på din dörr någon gång, ber om ursäkt!Det är fint! Bodde på Wollmar Yxkullsgatan en kort period i min ungdom.
Hahahha kaozIklädd "mjukisar"
![]()
Då har jag säkert busringt på din dörr någon gång, ber om ursäkt!
Då har jag säkert busringt på din dörr någon gång, ber om ursäkt!
Stämmer bra.Skulle jag bo i stan skulle jag vilja bo i Vasastan. Tycker det känns mycket tystare och lugnare, men ändå gångavstånd till typ allt.
24 nu men ingen dörr var säker när jag var ung och vacker.Jag vet inte hur gammal du är, men jag bodde där när jag var 22 så om vi är någorlunda jämngamla är det väl lite väl sent i livet att busringa på hos folk?![]()
Anytime!Men man ska ändå inte underskatta en stor stark på Hirschenkeller!![]()
![]()
Precis så!En killkompis som bor vid Fridhemsplan har som hobby att dricka mig under bordet där när vi inte har något bättre för oss. Jag glömmer alltid bort att en stor stark där är stor.
Fridhemsplan är bara random som fan.I min ungdom var jag en gång på Nivå 22. Iallfall där kom man ju alltid in i vilket skick som helst och i vilken ålder som helst. Vet inte om det stämmer att hela lokalen är en ombyggd offentlig toalett?Där i krokarna är det ju fullt av riktigt skumt folk. Kanske beror det på närheten till olika psykavdelningar runt St Göran?
För ngn vecka sedan gick det förbi en snubbe på fridhemsplan och rakade sig medan han gick med en elektrisk rakapparat. När han såg mig stannade han och skrek: "KVINNOR BORDE FÅ TVÅ RÖSTER I RIKSDAGSVALET NÅN JÄVLA MÅTTA FÅR DET VARA???!!!".
En annan dag i krokarna gick en tant runt och knaprade på ett paket okokta nudlar och skrek "LIVET, HUR SVÅRT KAN DET VARA"??
En random dag runt Fridhemsplan![]()
Precis så!En killkompis som bor vid Fridhemsplan har som hobby att dricka mig under bordet där när vi inte har något bättre för oss. Jag glömmer alltid bort att en stor stark där är stor.
Håller med faktiskt!
Jag har ju bara bott vid Medis och annars i förort. Men medis är ju inte så trevligt område. Det var lätt att ta sig någonstans kommunalt och det fanns mkt nattöppet. Men det var ju rätt snuskigt och lite trist på många sätt.
Det funkade bra i den åldern.
Men skulle jag tvingas flytta till Sthlm trivs jag bra på Östermalms områden du listat. Trivdes bra hos ett ex i Vasastan med. Och hos bästis som bor vid vattnet på Kungsholmen. Det sista vore nog bäst iom att jag gillar vatten.
Fridhemsplan är bara random som fan.
Det är inte aktuellt för min del, men om jag skulle bo i Stockholm (och hade någon form av reell valmöjlighet) skulle jag försöka känna in var, vilka områden, som inte är så där typiskt ängsliga som det verkar vara vanligt att man (inklusive jag själv) uppfattar Stockolm (och stockholmare i Stockholm) som.
Tillvaron är så mycket enklare i lite mer avspänt sjaviga städer.![]()
Ja absolut. ganska kul typerMen det finns ändå nån slags charm, det måste du erkänna! Folk är lite galna liksom, man kan snacka med rätt random människor där!![]()