Ja, vilket jag är sur överÄr det en asteroid nu då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, vilket jag är sur överÄr det en asteroid nu då?
Det var nog en brist i undervisningen. Pluto har det varit diskussioner kring men Venus har "alltid" varit en planet, en av de 9 (om man inkluderar Pluto) och det har nog varit lite tal om en 10Kollade på Smartare än en femteklassare och en deltagare räknade upp solsystemets planeter inklusive Venus.
När jag var barn fanns ingen planet i vårt solsystem som hette VenusEller minns jag så fel? Inte heller när jag läste inom komvux 2003-2004 fanns Venus med bland planeterna.
Jag minns inteHur många planeter nämndes i undervisningen och vilka? Jag har alltid hört 9 planeter (och lite krångel kring dem).
Jag minns inte
Vet bara att jag blev jätteförvånad när jag som vuxen hörde att Venus är en planet.
Fick ni inte se några bilder på solsystemet? Jag vet inte när vi lärde oss om Planetern först men senast när jag gick i mellanstadiet. Jag minns tydligt när jag kallade Jorden för Celsius istället för Tellus vilket ledde till en del skratt från andra. och jo Venus fanns med både på bilder som visade förhållanden mellan planeterna och på deras banor.Jag minns intemen jorden, mars, Merkurius, Pluto, Saturnus, Neptunus, Jupiter …?
Vet bara att jag blev jätteförvånad när jag som vuxen hörde att Venus är en planet.
Har man missat att Venus är en planet har man troligen missat dess storlek i förhållanden till andra planeterMen vad har du fått lära dig att den är?
Och varför skulle inte Venus vara en planet, den är ju större än Merkurius.
Venus nämndes inte överhuvudtaget, så vitt jag minns.Men vad har du fått lära dig att den är?
Och varför skulle inte Venus vara en planet, den är ju större än Merkurius.
Kommer bara ihåg en modell med solen, jorden och månen. När man vevade på nån vev snurrade jorden runt solen och månen runt jorden.Fick ni inte se några bilder på solsystemet? Jag vet inte när vi lärde oss om Planetern först men senast när jag gick i mellanstadiet. Jag minns tydligt när jag kallade Jorden för Celsius istället för Tellus vilket ledde till en del skratt från andra. och jo Venus fanns med både på bilder som visade förhållanden mellan planeterna och på deras banor.
Men läroböcker har bilder, läraren har väl inte strukit över en planet, även om man missat att nämna den så måste den ha funnits med.Venus nämndes inte överhuvudtaget, så vitt jag minns.
Venus nämndes inte överhuvudtaget, så vitt jag minns.
Liten byskola i norra Sverige.Var gick du i skola egentligen?
Jo säkert men som sagt jag minns de andra planeterna men inte Venus.Men läroböcker har bilder, läraren har väl inte strukit över en planet, även om man missat att nämna den så måste den ha funnits med.
1984-1993 typ. Som jag skrev förut så gick jag bara halva grundskolan men nej, den var inte speciellt bra (enligt mig).