Sryoqwe
Trådstartare
Dalslänning i grunden, bott en stund i Skåne och ska vidare igen. Skåne blev för skånskt, trevligt ställe men det räcker nog så för mig. Dalsland är fint och det finns många trevliga delar, men jag vill testa något annat och ha bättre vintrar. Det är också dags för mig att skaffa min första egna gård nu någongång. Jag tar inte någon hänsyn till släkt eller andra bekantskaper, utöver att jag inte vill bo för nära vissa. Men det är inte vidare relevant i sammanhanget.
Siktar på Norrland, främst Västerbotten. Jag har aldrig varit i Norrland, men det ser inte jag som något vidare hinder. Så vad har ni bukefalister för erfarenheter av Norrland (även utanför Västerbotten)?
Mina krav är:
Det ska finnas bra med natur, skog men gärna även sjöar och berg. Jag vill att naturen känns levande.
Det ska gå att flytta dit som ung, alltså behöver det finnas lite jobb. Stort plus om det även är möjligt att studera vidare i en hyfsad närhet. Jag har en inriktning som jag siktar på men ska inte påstå att det är helt säkert. Det är inte studiemöjligheterna som är avgörande här.
Det måste gå att hitta ett billigt renoveringsobjekt. Jag har inga höga krav på standarden (har frivilligt bott i en sadelkammare ett längre tag för att slippa åka hem
) men det behöver ändå vara någotsånär beboligt, med lite mark och byggnader för djuren. Jag vet att det finns fastigheter inom min budget, problemet verkar vara främst att de sällan kommer ut på annons och jag har inga kontakter där uppe.
Siktar på Norrland, främst Västerbotten. Jag har aldrig varit i Norrland, men det ser inte jag som något vidare hinder. Så vad har ni bukefalister för erfarenheter av Norrland (även utanför Västerbotten)?
Mina krav är:
Det ska finnas bra med natur, skog men gärna även sjöar och berg. Jag vill att naturen känns levande.
Det ska gå att flytta dit som ung, alltså behöver det finnas lite jobb. Stort plus om det även är möjligt att studera vidare i en hyfsad närhet. Jag har en inriktning som jag siktar på men ska inte påstå att det är helt säkert. Det är inte studiemöjligheterna som är avgörande här.
Det måste gå att hitta ett billigt renoveringsobjekt. Jag har inga höga krav på standarden (har frivilligt bott i en sadelkammare ett längre tag för att slippa åka hem