Våra träns!

Sv: Våra träns!

Brukar ta en vass morakniv bara och sen dra loss den bara. Kanske inte är något man vill göra om man har träns över 1000 kronor i och för sig. :p
 
Sv: Våra träns!

GUUUD vilken rolig tråd! Jag grundputsade alla mina träns idag (8st) tyvärr så ja inte bild på alla men här är några.

1-146-181_153403616.jpg

tyvärr ingen bättre bild på bara tränset men det är vart fall ett schokemöhler vet
dock inte vad de heter...
1-33-003_89261835.jpg

Förra hästens tävlingsträns os panband och resten capone riktigt mjukt
1-70-021_110940180.jpg

Ett HDR mjukt och härligt
1-103-077_125195025.jpg

Ett hööksträns med os pannband
Ska ta kort på resterande träns i morgon.
 
Sv: Våra träns!

Tog foto idag på mina 2 Schokemöhleträns. Har dock bytt pannband mellan dem då det svarta tillhör tränset med svart nosgrimma och så det andra till tränset med vitfodrad nosgrimma.

Obs: ingen fotogenisk häst :angel:

blandat010-1.jpg


blandat006.jpg


blandat005.jpg


blandat001.jpg


Har även ett märkeslöst träns från Eko:- svart med vita sömmar. Dock ingen bild
 
Sv: Våra träns!

KL
Mina träns jag har just nu är dessa
Egendesignat träns tillverkat på beställning med swarovski på nosgrimma,sölja och pannband, även små stenar på alla remmar. Lädret är engelskt mestadels Schockemöhle även Stephens
ntis.jpg


HG träns med lackdetaljer
IMG_8574-1.jpg


Dyon DC träns
IMG_8586.jpg


JHL träns
IMG_8591.jpg


HG träns klinker
IMG_8581.jpg


Silvercrown
IMG_8568.jpg
 
Sv: Våra träns!

Härligt att se alla snygga träns!!:D
Här är mitt hoppträns, pessoa med blingad pullarnosgrimma och fårskinnsludd på nackstycke,nosgrimma och martingall:)
Kp006.jpg

Kp008.jpg

Kp013.jpg

Kp010.jpg


Funderar dock på att fixa nytt pannband men funderar om det blir för mkt bling då? Isf vilket tkr ni?
 
Senast ändrad:
Sv: Våra träns!

Har inget riktigt pråligt träns ännu. Detta kommer från börjes och används flitigast.

trans2a.jpg


Detta är ett hansbo. Snabbknäppen och ponnystorlek, så det går an!

transn.jpg


Har ytterliggare ett skarvat som jag tänkt kasta snart, dock ingen bra bild. Tömkör även i grimman och använder som huvudlag, ställbar i nos och nacke :)

dsc_0324.png
 
Sv: Våra träns!

Hahah rätt;) Juste, tänkte även rådråga er, funderar på att köpa ett begangnat Schockemöhle Ascot för 500 kr (googla) i silver. Har totalt ingen användning för det men är sååå sugen! Vad skulle ni gjort? :o
 
Sv: Våra träns!

någon som vet om schockemöhle paris finns i brunt? :confused: hittar det ingenstans men kanske någon som sett det i butik eller liknande? gärna i rödbrunt, samma färg som equipe-sadlarna :love:
 
Sv: Våra träns!

Inhandlade detta på high chaparall i somras:laugh: det används flitigt trots att jag inte rider western :D världens bästa läder! Har satt på vanliga flätade lädertyglar nu:laugh: Något annat träns kommer nog inte in i mitt stall om jag inte ska börja tävla och av den anledningen måste ha nosgrimma:D

DSC00237.jpg
 
Sv: Våra träns!

Kl

Mitt hopplock:

img_2385.jpg

Nack+sidostycken: begagnade från tradera
Pannband: GG
Nosgrimma: ärvt av min syster, märkeslöst
Tyglar: Lippo
Bett: ullared

Tycker att det passar rätt bra ihop trots allt. ;)
Jag är så jäkla kinkig med träns så detta är det enda jag har fått ihop trots att jag har letat träns i över ett halvår. :(
 
Sv: Våra träns!

Jag har också ett sådant där Kieffer US Krokodil :love:
30338527.jpg


Av dom övriga ca 50 st kan jag nämna:

Kieffer Silverline GRÖNT !
29524835.jpg


Hubertus brun både med remont och ett som är randsytt, bägge från 70-80-talet....
32829648.jpg

2027646.jpg



Näh, nu får det räcka med bilder.....
Hade dom flesta inlagda på Pixbox uppdelade på remontnosgrimmor, kryssnosgrimmor, engelska-aachen-kandar
men tyvärr så försvann en del album i deras krascher och jag tappade därmed lusten att lägga upp allt igen.....
 
Sv: Våra träns!

Eller ni kan ju få några fler bilder i alla fall :D


Stübben 3000 4 eller 5 st i olika bruna färger, Isolde både brun och svart, Rowena i honung, okända namn på dessa
32090133.jpg

32090134.jpg

32090141.jpg

Har 2 likadana träns plus att jag har 1 med blå-vit flätning på pannband och nosgrimma plus ett i honung med röd-grön flätning
32090139.jpg

32090140.jpg

32090137.jpg

och mathande honung och vit förbygel.
2 Stübben martingalar bruna, svart Stübbenkandar, 2 bruna Stübben med korkinfällning på pannbandet och nosgrimman
30741763.jpg
 
Sv: Våra träns!

Men jag har nog lågt räknat ca 50 st då jag samlat på mej träns från 60-talet
1277936.jpg


och framåt och mycket ogärna gör mej av med något utan dom. Oavsett om det är ett billigt från GeKås, har ett med ROSA bling som jag fick i höstas
32747109.jpg


eller ett dyrt.
Undantaget är faktiskt när jag bytte till mej ett ursnyggt Dyon WC mot ett helsvart Stübben plus svart med vitfodring på pannband och nosgrimma att byta med....
32851020.jpg
 
Sv: Våra träns!

*kl

Nån som vet vart man kan hitta remontnosgrimmor/-träns med "trekantiga" ringar vid nosgrimman? Jag tycker dessa är så himla bra och stadiga, och nosdelen halkar inte ner utan håller sig på plats. Men jag tycker inte att jag hittar nånstans :(
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 229
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 916
Senast: Stereo
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 989
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 638
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp