Våra träns!

Sv: Våra träns!

Dom bilderna fanns tyvärr i dom album som förlorats :cry:

Jag har både en engelsk nosgrimma och en remont som jag köpt till.
 
Sv: Våra träns!

Har inte sett nya sådana i någon butik, men i och för sej så har jag inte letat aktivt efter det heller...
 
Sv: Våra träns!

En kompis till mig har ett men det säljs inte längre på Hööks. Är några år gammalt. Ser ibland och islandsträns som har remonter med "fasta" ringar, dvs en ögla för sidorstycke, och en ögla för nosdel och själva ringen till remmen under käken.
 
Sv: Våra träns!

Om du någongång känner att det ska få vandra vidare till ett gott och varaktigt hem med mycket kärlek och omvårdnad så vet du var jag finns! :d
 
Sv: Våra träns!

Tror inte att det kommer att få ett nytt hem på mycket mycket länge då det är att vinstträns från 80-talet i hoppning........

Historien om tränset är:

Det var 1983 på hösten/vintern i skåne där det var en dansk tjej som vann meetingpriset som var en Hubertussadel.
Hon vann även "min" klass och 1a priset var ett träns.
Hon vann även flera klasser och alla 1a pris var Hubertusträns.

Jag vann en Hubertus grimma.

När vi sen skulle lasta och åka hem kom hon och frågade något på danska som jag inte förstod.
Grannen bredvid "tolkade" och sa att hon ville BYTE ett träns mot min grimma då en av hennes hästar haft sönder sin grimma och hon hade förstått att hästen jag tävlade var en lektionshäst och inte hade så snyggt träns....
Så hon undrade om vi kunde byta så hon slapp springa och köpa en ny grimma och hon hade dessutom vunnit fler träns än hon hade hästar med sej...

Gissa vad jag gjorde :D

Jag fick välja vilket träns jag ville och valde detta bruna randsydda med matchande tyglar.

Det blev senare min egna hästs tävlingsträns i många år.
 
Sv: Våra träns!

*KL*

När jag köpte min svarta dam köpte jag även ett Hubertus träns - det är nog 12 år sedan nu. Ett antal år senare blev det ett blingträns på rea på Hööks och så fick jag ett par år senare ett brunt träns som inte passade en kompis häst. På senare år har jag sytt egna träns och så köpte jag två stycken på rea hos Millhorse nyligen.
Nytillskott från Millhorse:
Pepper1_small.jpg

Andra nytillskottet från Millhorse:
IMG_1868.JPG


Första egensydda tränset:
IMG_9596.JPG


Bruna tränset:
IMG_5515.JPG


Hubertuset med egngjort pannband:
IMG_9564.JPG


Hrm, ofta använder jag inte nosgrimma, vilket syns, de hänger i sadelkammaren.
 
Sv: Våra träns!

Jag är en sån där "tråkmåns" som hellre har ytterst få men av mycket god kvalité. Jag har två st. träns, varav det ena är ett neongrönt distansträns i biothane och ligger i hästens garderob hemma pga han inte alls lyckades bära upp färgen. Har beställt ett orange till honom istället :angel: .

Stübben Diana
32666813.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Våra träns!

Det är väl dessa jag använder mest och varierar nosgrimmor på, men har massa liggande... :o


Equipe:

britta%252520equipe.JPG



Dy'on:

britta%252520difference.JPG



Nackstycke och nosgrimma Dy'on, pannband Treadstone:

britta%252520dy%2525C3%2525B3n.JPG



Samma träns, annan Dy'on-nosgrimma och bling-pannband:

britta%252520barbacka.jpg



Dy'on med bling-pannband:

britta%252520hopp.jpg






Diana
 
Senast ändrad:
Sv: Våra träns!

fick köpt mig min dröm häromdagen har dock inte vågat sätta de på min skitiga häst än så bättre bilder kommer...
så tog ja tummen ur och gjorde om "gamla" tävlingstränset till vardagsträns.

pic_194286186.jpg

tyvärr sämsta mobilbilden ever men aja
 
Sv: Våra träns!

Vill du byta hem å ditt svarta Stübbenträns med blåa kanter och stenar skulle jag vara tacksam om du hörde av dej för köp eller byte :love:
 
Sv: Våra träns!

Ett av mina träns (Tyvärr söndertrampat dagen till ära efter eget slarv...)

12030004.jpg

Hööks som grund, pannbandet har jag gjort själv av ett från GG, Nosgrimman från Kyro Riding Gear.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 229
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 918
Senast: Stereo
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 989
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 639
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp