Bukefalos 28 år!

Vårbruk med häst!

E

eline86

Hej!
Det är så att jag köpt en nordsvensk brukshäst och har hört att det ska finnas kurser där man lär sig hur man arbetar med en häst som man gjorde förr i tiden. Någon som vet någon sådan kurs i skåne? :)
 
Sv: Vårbruk med häst!

hej!
jag vet inte men om du har facebook så finns det en grupp som heter "vi som har nordsvensk häst i skåne". fråga där!
Lycka till!
 
Sv: Vårbruk med häst!

Du har ju redan fått många bra tips, men här kommer ett till:

Skånska Körsällskapet brukar ordna kurser på Kulturens Östarp utanför Veberöd. Där får man lära sig köra häst på gammalt vis med nordsvenskar och ardenner. Kolla på Körsällskapets hemsida för mer info.
 

Liknande trådar

Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
921
Senast: EZMK
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
390
Senast: Nevermind
·
Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
493
Senast: Sel
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 072
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp