Vårdcentraler med utökade öppettider?

Ramona

Trådstartare
Hur länge har de flesta vårdcentralerna öppet? Är det bara kl 8-17 som gäller på de flesta ställena?

Sedan en månad tillbaka får jag utslag och vill allergitesta mig. Det är ju uppenbarligen någonting jag själv inte klarat av att lista ut, så jag behöver hjälp på traven. Men jag vill ju inte ta ledigt från jobbet för att allergitesta mig. Jag jobbar ju kl 8-17, och det är också de tider som min vårdcentral kan erbjuda mig för ett allergitest. Hur gör människor som jobbar vanliga kontorstider när de behöver gå på icke-akuta läkartider?

Jag blev lite nyfiken på hur andra har det och hur man löser problemen.
 
Försöker lägga läkar- och tandläkartider så tidigt eller sent på dagen som möjligt, så att jag missar så lite jobbtid som det bara går, och ber mig sedan ledigt den tiden som behövs.
 
Min vårdcentral har öppet till kl 18 eller om det är 19 minst en kväll i veckan, det brukar variera lite beroende på säsong.
 
Min vårdcentral har öppet 8-17 Månd, Onsd, Fred och 8-20 Tisd,Tors. Jag jobbar 5 min promenad därifrån och så som jag jobbar kan jag ta en tid när som helst, bara se till så det inte krockar med några möten. Smidigast är ju om man får tid runt lunch då man ändå är ute på stan.
 
Hur länge har de flesta vårdcentralerna öppet? Är det bara kl 8-17 som gäller på de flesta ställena?

Sedan en månad tillbaka får jag utslag och vill allergitesta mig. Det är ju uppenbarligen någonting jag själv inte klarat av att lista ut, så jag behöver hjälp på traven. Men jag vill ju inte ta ledigt från jobbet för att allergitesta mig. Jag jobbar ju kl 8-17, och det är också de tider som min vårdcentral kan erbjuda mig för ett allergitest. Hur gör människor som jobbar vanliga kontorstider när de behöver gå på icke-akuta läkartider?

Jag blev lite nyfiken på hur andra har det och hur man löser problemen.


Kolla om dom/nån vårdcentral har öppet längre nån dag i veckan
 
Det är notoriskt svårt att få tid utanför kontorstid. Så svårt att Sverige bedöms som ett av de sämre länderna i västvärlden när det kommer till tillgänglighet till vård kvällstid (som inte innebär akutmottagning). Sahlgrenskas allergimottagning har dock öppet till kl. 18 en dag i veckan. Och är det så pass oklart vad du reagerar på så tycker jag att du ska vända dig till en allergimottagning istället för till vårdcentralen - även om ett besök på den senare ofta är nödvändig för den förra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 475
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 765
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 784
Senast: Trott
·
  • Artikel
Dagbok Har inte sovit en blund på hela natten. Ligger fortfarande och skakar och spänner mig så fort jag inte aktivt tänker på att slappna av...
2
Svar
23
· Visningar
2 247
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp