Varför är det plastade höet så dåligt??

Sv: Varför är det plastade höet så dåligt??

Vi skulle få en hövall plastat och en bonde som plastat hur många år som helst skulle göra jobbet.
Vi såg till att det inte fanns hål och det nån fågel lyckades picka sönder tejpade vi omgående. När vi väl skulle använda höet på hösten såg höet inte alls bra ut och luktade inte mumma. Skickade in på hygienanalys för säkerhetsskull och tack o lov för det då vi fick till svar att det var otjänligt. Vet att andra får till det bra men vi kör på vanliga storbal hädanefter, har funkat bäst för oss.
Är man osäker på kvalitén så tycker jag absolut man ska skicka in test för analys!!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Funderade på hur det funkar med hösilage, om man tar såna stora ball, men inte plastar in dom. Hur blir hållbarheten och kvalite på höèt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 613
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 724
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Hej! Tog hem nytt hö igår, fick göra det akut då nästan allt i min sista hösilage bal var dåligt, alla andra har varit superfina men den...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: Horse1738
·
Foder & Strö Ni som har erfarenheter av hö (ej hösilage utan vanligt hö) på storbal, kan ni kanske komma med lite goda råd? Har fått erbjudande att...
Svar
18
· Visningar
3 905
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp