Varför använder man en sidepull?

L

lotta_k87

Ja, varför använder man sidepull? Har aldrig sett nån rida med en sån. Är det nån som kan förklara varför man använder den? för/nackdelar? :confused:
 
Man använder den för att man av olika anledningar inte vill använda bett. Till exempel så minskar risken för strul med bettet ju högre utbildad hästen (och ryttaren) är. Alltså är det många som väljer att skola sina hästar en bra bit på vägen med sidepull eller kapson.

man kan göra det mesta med sidepull som man kan göra med tränsbett, utom själva skolningen av munnen förstås!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
648
IT & mobiler Min hv har infört denna app men jag har inte laddat ner den än för jag vet inte om jag behöver den. Så undrar om nån här använder den...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Rosett
·
Hemmet Trillade in på en kanal på Youtube, en finsk tjej som städar gratis åt andra som verkligen behöver det. Det braiga är att hon...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 958
Senast: MissFideli
·
Anläggning Det är ingen här som rider längre, så min paddock används inte alls och det växer en hel del gräs och ogräs där. Jag funderar på om jag...
Svar
3
· Visningar
922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp