Bukefalos 28 år!

Varför beter han sig såhär?

Sv: Varför beter han sig såhär?

Satt i sitt sammanhang är absolut ingenting roligt.

Jag kan bara hålla med. Sammanhanget gör faktiskt allt, en människa som går och vantrivs i sitt eget hem för att hon blir utsatt för än det ena av konstiga saker av någon som man lever ihop med.

Inte ens antydan till något roligt.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Men att tafsa lite tycker jag är helt okej och det känns som en normal grej som man gör när man är tillsammans.

.. i fall båda tycker om det, antar jag att du menar?
Det framgår ju inte av tråden hur frekvent mannen drar fram snorren och börjar peta på TS men det verkar tydligt att det inte är något de gör tillsammans i alla fall.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Jag har funderat på lite beteende som min sambo har mot mig.
Jag vill först säg att han ALDRIG SLÅR MIG eller skadar mig.

Jag vet inte om alla män beter sig så här i allmänhet?! :confused:

Min sambo...
...juckar gärna mot mig. Speciellt om jag skulle böja mig ner eller nåt.
...håller fast mig så jag får be att han släpper. (jag brukar bli arg)
...slänger mig i sängen för att han vill mysa.
..."jagar" mig och flåsar tillgjort.
...kramar mig "hårt" på låtsas. Alltså att han tar i, men tar inte i så mkt att han skadar mig.
..."snoppar" mig. (petar snoppen på mig om jag ex vilar i soffan eller sängen)
...petar mig på musen när han ändå går förbi mig.
...klämmer mig på brösten intensivt exempel när han går förbi mig.
...låtsas göra sugmärken på mig. (jag vill inte ha sugmärken).
...håller i mina överarmar så det känns som det ska bli blåmärken (jag är ganska känslig, behövs inte hållas eller petas så hårt för att det ska ömma).
...hetsar (ex flåsande eller skrattandes/fnittrandes) för att försöka hetsa upp mig.
...pillar sig nästan jämnt på snoppen, ex när han tittar på tv, spelar datorspel mm.
...visar gärna snoppen genom att dra ner byxorna och vifta framför mig, för att sedan fnittra och springa iväg.


Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta...
Jag vet att jag är dålig på att ge uppmärksamhet, men det känns som jag vill ge mindre uppmärksamhet när han gör massa sånt här, som jag faktiskt inte är så förtjust i...

Gör alla män såhär?

Först och främst instämmer jag i de svar du redan fått, nej, de flesta män gör definitivt inte såhär.

När jag var betydligt yngre än jag är nu var jag dock tillsammans med en kille som betedde sig snarlikt din. Eftersom han var bra mycket äldre än jag(han var närmare trettio än tjugo) hade han ett visst övertag redan från början då jag dessutom var ganska osäker på mig själv och relativt grön på förhållanden.

Till en början uppförde han sig som folk, men efter hand kröp de beteenden du beskriver ovan fram. Jag reagerade först med förvåning, så med ilska och så småningom med skam och försagdhet. Han blev snarast uppmuntrad av mina protester och roade sig med att få mig att känna mig tråkig, frigid och bortgjord.

Vårt förhållande spårade ur i långt mycket värre gränsöverträdelser från hans sida än de du relaterar.

Så behöver det naturligtvis inte gå i ert fall, men du ska nog ta dig ett snack med honom(med fördel i ett neutralt läge och inte i en situation som de ovan) och om han inte kan respektera dina gränser och ta dig på allvar kanske du ska fundera på om det är en relation du mår bra av att stanna i.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Alltså, några av punkterna tycker jag är rätt så harmlösa och roliga. Men andra är verkligen helt störda. Allt typ av våld är ju bara fel ifall inte båda parter är med på det. Att hålla fast dig är bara galet.

Men att tafsa lite tycker jag är helt okej och det känns som en normal grej som man gör när man är tillsammans.


Harmlöst & roligt? Och att 'tafsa lite'...i den kontext, det sammanhang som anges? Jag tar mig för pannan och undrar var världen är på väg? Stackars stackars unga kvinnor som accepterar sånt beteende. :banghead:
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Men så sa ju inte Ramona?

Som flera av oss har sagt är det ofta helt okej att man t.ex. klämmer sin pojkvän/flickvän på baken. I ganska många förhållanden är detta för båda en rolig grej.

Men Ramona menade också, precis som jag, att:
Men andra är verkligen helt störda.

D.v.s. att vissa av sakerna inte är störda alls, bara båda tycker det är kul, medan det i ts fall verkar helt sjukt.

Jag klämmer min fästman på baken varje dag. Jag tror inte alls han känner sig speciellt antastad. Vi gillar att röra varandra och har båda ett stor behov av närhet både då det gäller sex, hålla handen/kramas och att klämma/känna på varandra lite nu som då. Utan att det är perverst, sjukt eller kränkande mot någon av oss.

Hade jag/min man däremot klämt på varandra medan den andra visar obehag, ja då är det sjukt.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför beter han sig såhär?

"Så sa inte Ramona?"? Jag citerade henne. Och svarade på det.

I det sammanhang, i den kontext TS anger, är varenda detalj som beskrivs icke acceptabel. Jag säger inte att människor som lever i förhållanden inte kan ta på varandra. Läs vad jag skriver med samma glasögon som när du läser vad ramona skrev.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Fast några av punkterna är ju harmlösa om båda är med på det. Och roliga.

Att hålla fast någon så det tar ont är bara sjukt.

Du får det att låta som om det är sjukt att ta på varandra.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Fast några av punkterna är ju harmlösa om båda är med på det. Och roliga.

Att hålla fast någon så det tar ont är bara sjukt.

Du får det att låta som om det är sjukt att ta på varandra.

Nej, det är du som får det att låta som att jag säger det. Och det gör jag verkligen inte. För tredje gången så säger jag nu att i det sammanhang TS anger, är ingen av punkterna okej.

Att inte vara trygg i sitt eget förhållande, i sitt eget hem. Det är synd om människan.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

KL

Samtliga punkter ingår ju i ett mönster som sambon utövar över Ts. Därför blir det inte riktigt rättvist att plocka ut någon enstaka punkt och sätta in den i ett annat förhållande där övrigt funkar sunt och båda är med på det.

För att hålla sig till hur Ts upplever det i SITT förhållande så är inget av det alls normalt. Sambon kränker Ts.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Men ingen tycker att det är normalt eller bra. Det enda folk har påpekat att beteendena inte nödvändigtvis måste vara fel eller sjuka bara för att.

Men i ts fall är det ju helt klart fel eftersom hon mår dåligt och vill att han ska sluta, vilket han inte gör.

Det är vi nog alla överens om.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Därför blir det inte riktigt rättvist att plocka ut någon enstaka punkt och sätta in den i ett annat förhållande där övrigt funkar sunt och båda är med på det.

Som jag skriver här alltså......

Som jag tror så har Ts sambo sina "bus" för sig av en helt annan anledning än om tex min gubbe skulle göra samma "bus". Jag tror det just pga hela situationen. Därför menar jag bara att det kan få en så annan innebörd om man plockar ut enstaka saker/punkter ut Ts tex för visst kan vissa saker vara normalt, men beroende på varför man gör det. Och i Ts fall blir det inte normalt.

Gråzoner och svårt att förklara kanske, men vi verkar vara inne på samma spår.... ;)
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Vad han utför är en sak, vilket är bekymmer i sig. Det jag tycker är den största problematiken är att han inte kan läsa sin sambo. Och även om han kan läsa av så är han inte intresserad av att ändra sig för att göra sin sambo nöjd.
Det känner jag är den största utmaningen.

// Vargen som tycker att det är kul med lite bus, så länge båda tycker det är kul
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

KL

Usch...fick flashbacks från min förra sambo :yuck:

Han höll oxå på sådär och fyyfaaan vad det störde mig!!
När han tog mig på rumpan var det väl okej. Gillar sån uppmärksamhet och vill gärna känna att min kille är upphetsad av mig. Men när det kom till att göra diverse saker med snoppen (ej under "mystimmen") så blev jag extremt avtänd... Speciellt när han gjorde helikoptern eller t.ex. kom och slog på mig med snoppen. WTF liksom :crazy:

Sen har både han och senaste exet "kramat" mig så där störande hårt ibland så man bara ville ge dom en fet örfil!
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Jo det är vi :)

Pointen är att det inte direkt är handlingarna det är fel på, utan den totala avsaknaden av att kunna läsa andra människor, alt. något sjukt intresse av äckla sin flickvän.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Det här är ingen bra lösning alls ör detta problem.
Mannen kommer bli jätteglad, "äntligen förstår hon honom".

Han har definitivt någon form av störning, kopplat till sin sexualitet, och behöver träffa nån form av psykolog eller liknande för att komma ur sitt beteende.


Det vet vi inte.
Att låta ens trögförstådda plågoande smaka sin egen kaka kan lika väl skapa förståelse nog att ändra beteende.

Fö är det glädjande att se att det finns så många beteendevetare och psykologer på detta forum. Den akademiska anden ligger som en våt yllefilt över hela forumet.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Vill man ens vara tillsammans med någon man måste bete sig illa emot i någon form av uppfostringssyfte?

Jag fattar inte. Om man inte ens kan tala med sin partner - vad har man då?
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Vill man ens vara tillsammans med någon man måste bete sig illa emot i någon form av uppfostringssyfte?

Jag fattar inte. Om man inte ens kan tala med sin partner - vad har man då?


Vässa till dig, du är väl medveten om att alla konstellationer finns.
Ts lever med en man som av många här totalt döms ut, både som partnermaterial och som diagnosticerad efterbliven idiot med allvarliga störningar.


Jag har levt med en som behövde fostras. Det var varken kul eller sexigt att göra jobbet hans föräldrar misslyckades med men tålamod, pedagogik och fantasi gick det att lösa många av våra problem.
Jag "gjorde jobbet" för att jag hade oturen att blir riktigt kär innan jag insåg vilka problem den relationen/mannen skulle ge mig.
Han var inte killen som förstod eller kunde dra korrekta slutsatser utifrån djupa känslosamma samtal, det saknades empati och grundläggande värderingar.
Learning by doing var däremot hans grej, fick han uppleva så förstod han och kunde tänka om.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 321
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 971
Senast: Yrsel
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 872
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 661
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp