Bukefalos 28 år!

Varför beter han sig såhär?

Sv: Varför beter han sig såhär?

Spelar det nån roll om alla män gör så? Räcker det inte med att din snubbe gör det, trots att du inte tycker om det, och dessutom fortsätter trots att du uttryckligen bett honom låta bli?
Håller med helt.


Jag har aldrig någonsin haft mån som håller på sådär. Inte heller sonen har varit så knäpp. Dumpa!
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

:crazy: Jag har varit tillsammans med många stolpskott men det här tar faktiskt priset. Om du gillade att han håller på så här kvittar det väl, vi är alla olika men du gillar du ju inte det och då är det inte ok.

Bättre hälftens kommentar till detta beteende var: öh, kan man bli mer omogen?! så nej, jag skulle inte vilja säga att det är ett allmänt utbrett beteende hos män :D

Min karl kan nypa mig i baken (och jag gör det på honom också ;)) MEN då är det skämtsamt, vi tycker det är ok och vi gör det när vi är hemma ensamma. Skulle jag vara ledsen eller upprörd skulle han aldrig göra det (och vice versa).
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Oj, nästan så man kunde ha beskrivit mitt ex. Han var också oerhört snopp och sexfixerad. Men så är han också ett ex helt enkelt för att jag inte gillade hans beteende :D

Min nuvarande sambo kan springa runt naken i huset efter att han har duschat på kvällen. Vill han muntra upp mej lite så 'viftar' han med den från sida till sida för jag finner ljudet som uppstår väldigt roligt :o
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Jag tycker inte att det är lustigt alls. Han har noll respekt för dig. Du är en dörrmatta.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Om nu det här är på riktigt så drar jag slutsatsen att han är förståndshandikappad.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Eller psykiskt sjuk. Han kanske borde söka vård? Jag skulle bli allvarligt bekymrad om någon av mina söner betedde sig så, oavsett ålder.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Om nu det här är på riktigt så drar jag slutsatsen att han är förståndshandikappad.

Det var min första tanke också. Åtminstone socialt och sexuellt på en 8-årings nivå.

Samtidigt går en del igenom livet i onödan som skitstövlar och idioter, för att ingen nånsin berättat för dem att det är precis vad de beter sig som. Det är inte ett försvar, men en förklaring. Om man väl berättat kan man få veta hur äkta skitstövlar och idioter det var beroende på utveckling....
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Nej usch... Jag hade nog släppt alla spärrar och blivit riktigt förbannad och verkligen visat att nu föll sista droppen och jag är förbannad dels över beteendet men mest över att han inte lyssnar och respekterar att beteendet är oönskat.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Nej, tack och lov inte O_o
Det där lät nästan åt det perversa hållet.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför beter han sig såhär?

Nej, alla beter sig inte så. Men många beteenden kan olika innebörd. Om man som par har ett visst sätt att vara med varandra, som båda är med på, så är nästan vad som helst ok. Min man och jag kan busa rätt mycket med varandra och vi kan absolut ta på varandra både här och där. Men det är aldrig mot den andras vilja. Man måste ju känna vad den andra tycker är kul/mysigt. Din sambo verkar ha dålig känsla för dig, eller känna dig dåligt.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Men det ts beskriver låter ju nästan stört, att springa runt och visa könet hemma, peta med könsorganet på sin partner, och dessutom hålla fast och ofreda sin partner på olika sätt, det verkar ju tvångsmässigt på ett sätt som varken vuxna eller barn brukar bete sig.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Alla män gör inte så och jag skulle tycka att ett sånt beteende från min partner var obehagligt. Framför allt att ta sig rätten att röra vid min kropp på ett sätt som jag inte vill vid tidpunkter som jag inte har valt. Jag vill kunna känna mig fredad och avspänd och trygg i mitt eget hem.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Alla män gör inte så och jag skulle tycka att ett sånt beteende från min partner var obehagligt. Framför allt att ta sig rätten att röra vid min kropp på ett sätt som jag inte vill vid tidpunkter som jag inte har valt. Jag vill kunna känna mig fredad och avspänd och trygg i mitt eget hem.

En nyckelmening?

TS, känner du så?
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Jag vill kunna känna mig fredad och avspänd och trygg i mitt eget hem.

:o Den där meningen berörde mig och gav mig lite puls i magen. :o

Jag kan ofta känna mig stressad av honom. Om jag ex är i hallen och "fixar till mig" är jag otroligt lyhörd (vilket jag iof alltid är) för att höra om han kommer mot mig lr inte. För han kan lika väl som han inte rör mig, göra något, ofta peta snoppen på mig, i byxorna eller framdragen ur byxan.
Så jag vill alltid bli klar/färdigfixad innan han går förbi.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

:o Den där meningen berörde mig och gav mig lite puls i magen. :o

Jag kan ofta känna mig stressad av honom. Om jag ex är i hallen och "fixar till mig" är jag otroligt lyhörd (vilket jag iof alltid är) för att höra om han kommer mot mig lr inte. För han kan lika väl som han inte rör mig, göra något, ofta peta snoppen på mig, i byxorna eller framdragen ur byxan.
Så jag vill alltid bli klar/färdigfixad innan han går förbi.

Men du - nu känner jag att DU faktiskt måste ta ett ansvar för att markera vad som du tycker är ok eller inte.

Av någon anledning så måste du väl gilla karln efter som att du är sambo med honom, och om du vill fortsätta vara det så får du väl helt enkelt se till att sättet ni beter er mot varandra blir så som du vill att det ska vara.

Säg ifrån för fan!
Jag fattar liksom inte - vad gör du/säger du till honom när han gör det här?
Efter som att du säger att du inte vill att han ska göra så antar jag att du sagt det till honom?
Då tycker jag att nästa gång han gör så kan du explodera. Bli vansinnig! Ryt ifrån så mycket du bara kan! SKRIK att nu får det väl för fan vara nog!

Och om han är en sån person som totalt skiter i vad du tycker.... tja... då vet du vad vi här på buke tycker att du ska göra. ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 442
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 990
Senast: Yrsel
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 965
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 736
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Upplägg nybörjarlektioner ridskola
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp