Bukefalos 28 år!

Varför gör hon så?

_Maria_

Trådstartare
Min ena katt har lite saker för sig som jag inte riktigt vet varför hon gör. Jag kopplar ihop det med trivsel men har någon någon mer ingående förklaring till varför katter gör så så är jag nyfiken:)

När hon bäddar och ska lägga sig ner så är det rätt ofta som hon "darrar" och liksom juckar lite med bakdelen. Är det ett sexuellt beteende eller är det någon reflex? Hon är steraliserad.

Ibland när hon kommer och hälsar på oss människor i familjen samt ibland när maten är påväg fram så står hon och trampar med bakbenen samtidigt som svansen står rätt upp och liksom vibrerar.

Någon annans katt som gör liknande?
 
Sv: Varför gör hon så?

Ja, det är vanligt beteende. Jag har för mig att de har några körtlar därbak, som sprider doftämnen (inget vi människor känner), så det är nån slags revirmarkering, det här är min människa, typ. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 402
Senast: Ridinglady
·
Övr. Barn Eskilstuna djurpark förra helgen och Astrid Lindgrens värld den här och mina pojkar 3 och 6 år har varit till sig av lycka! Har under...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 501
Senast: Sel
·
Hundträning Varning för ett argt inlägg! Ibland undrar jag hur hundägare tänker. Att de liksom blir kränkta när man säger till att de måste ha...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 031
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 224
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp