Varför har jag inte köpt en adventskalender?

Nedräkningen pågår. Fast för mig går inte nedräkningen mot julafton utan mot vintersolståndet som är 21 december. Jag längtar tills det vänder. Den här tiden på året är tuff, när det blir mörkt redan vid 15. Så en adventskalender med choklad i skulle kännas bra. Undrar om det finns en sådan med mörk choklad?
 

Jag skulle också ha köpt nån skoj kalender till mig och katten... Men eftersom jag inte vet vilka dagar jag orkar ta mig i kragen och ta mig ut eller inte, så föll det på tröskeln...
 
Jag skulle också ha köpt nån skoj kalender till mig och katten... Men eftersom jag inte vet vilka dagar jag orkar ta mig i kragen och ta mig ut eller inte, så föll det på tröskeln...
Hittar jag en på Ica nästa gång jag handlar så köper jag nog, oavsett om det är mörka praliner eller inte. Och vem bryr sig att det redan gått några dagar av december? Bara att äta ikapp ju.
 
Hittar jag en på Ica nästa gång jag handlar så köper jag nog, oavsett om det är mörka praliner eller inte. Och vem bryr sig att det redan gått några dagar av december? Bara att äta ikapp ju.
Det fanns massor på rea på Willys. Jag skyndade mig förbi.
 
Så, nu har jag köpt mig en kalender. Den kostade mindre än halva priset, men tyckte ändå den var dyr. Nåja.

20221203_130454.jpg
 
Hittar jag en på Ica nästa gång jag handlar så köper jag nog, oavsett om det är mörka praliner eller inte. Och vem bryr sig att det redan gått några dagar av december? Bara att äta ikapp ju.

ICA här hos mig har chokladkalendrar från bl.a. Ferrero Rocher och Lindt. M.fl.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
905
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ett tag nu varit lite bortskämd med mer energi än vanligt. Och jag har glatt mig så mycket åt det. Men idag finns inga spår av...
Svar
10
· Visningar
645
Senast: manda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 327
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
41 190
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp