Att vara Jessica

IMG_4491.jpg

Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid.
Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna.
Det var en ganska kall natt runt 21 tiden.
Jag hade tagit beslutet. och ringde en god vän och jag tror (för jag mins inte riktigt) att jag stor bölade min vän i örat ett bra tag innan jag kunde säga att jag var trans till min vän. Hon svarade med lite frågor. men jag jag mins inte vad. vi pratade i 3 timmar om olika saker som vi ofta har gjort. kom hem och la mig i sängen. Sickade några sms till olika betrodda vänner. somnade. och sov länge.
detaljerna är tyvärr glömda. Men det var starten. i de närmsta dagarna kom jag ut till flera. jag var så nevös för varje person. Men det finns så mycket kärlek i denna värd. Jag kan inte känna att jag förtjänade det. det var en annorlunda tid som var euforisk utan dess like. En av mina kompisar undrade om jag gick på några droger. Men jag var bara hög på livet. för första gången på mycket länge var jag lycklig.
Kom ut här på buke något senare. Och ni alla har vart underbara.
När någon frågar varför jag heter Jessica så säger jag att jag fick det som en gåva av vänner. ( @skiesabove ) ska ha all kred. för det! Tack :heart
Börjare med hormoner i juli och det blev en total kortslutning av hjärnan. Hela om värden förändrades på någon månad. Hur jag upplever värden blev annorlunda, hur jag fungerar är annorlunda. ni förstår. Jag lever ett nytt och bättre liv. Jag fick ett nytt liv!
Det har verkligen inte varit lätt. Det kommer verkligen inte vara lätt någonsin. Men nu har jag en anledning att leva och hantera mina problem och se ljust på livet. även om jag misslyckas katastrofalt ibland. Det är att resa sig upp. hitta balansen och gå vidare!
Visst skulle jag vilat startat detta tidigare. helst när jag viste vid 10 års ålder. Men jag kan inte göra något åt det förflutna. Jag kan bara se framåt. Och det är vad jag tänker göra.
 

Hann inte ta min medicin i morse!
Så jag tänkte jag kan ta den under eftermiddagen.
Jag vet. Jag vet så väl varför jag inte ska göra så.
Sån huvudvärk! Och illamående!
nå väl jag har tagit allt nu så kommer må bra snart
Så fort får inte sonen biverkningar?
Är det östrogen som ger såna biverkningar
 
1712774205091.jpeg

Röst tränat ett par dagar. och det börjar redan ge resultat.
att lyfta struphuvud är fortfarande ansträngande och att inte tappa den medans man andas in.
Men jag har blivit betydligt bättre.
Detta är en annan app som heter Voice tools.
Men det är så bekräftande att få resultat.
 
Senast ändrad:
Har varit på konferens på jobbet.
Dag för nyanställda.
sådär 1år 4 månader sen jag började.
men alla var så snälla!
och inga konstiga blickar eller frågor.
det finns trots allt bra kollegor men det viste jag sen tidige.

skönt att vara hemma och bara slappa. Pratade med M som var så fin, hon och hennes nya ska till Tyskland och frågade om jag ville ha något. :heart

Jag har haft mycket tur!
 
1712953780846.png

Hadde en bra dag på jobbet och lykades vara ganksa produktiv.
Och det var verkligen länge sedan någon sa mitt gamla namn.
men en sak hände som fick mig lite ur balans.
på väg hem så hör jag på parkeings platsen ett högt vänta!
det var en kolega som slutade innan jag komut på jobbet.
och hon ville bara gratulera mig för att jag hade komit ut och prata lite om allt möjligt.
ett trevligt samtal.

hemma så väntade ett grattis kort från M.
gratulerade mig på min "gamla födelsedag på söndag".
sen ringde M och pratade med mig ett par timmar.

sen röst trännde jag. och det gick ganska bra.
pichen blir jag bättre på. men jag har ingen styrka.

sen fuckade jag upp höger knä. men det är lindat och i högläge så det är nog bra i morgon.

ha det bra alla, älskar er alla.
 
Att bli sig själv involverar många avsked.
Man kliver ur en roll andra känner sig bekväm med.
Man att bli sitt sanna själv gör att de som gillade den falska bilden av dig inte längre kan styra dig.
Därför får man ta avsked av gamla vänner och bekanta. Även familj får stryka på foten.
Jag kan inte längre leva en lögn
 
Så det hände igen,
eller två saker hände igen.
min cis födelsedag kom, och gick. några grattade mig andra vet inte ens om den.
Men jag firar den 7 februari som min födelsedag nu.

Och en av mina vänners barn berättade för mig att hon var MtF.
det är så emotionellt starkt när de kommer ut för en. hon hade bara sagt till sin lilla syster och mig. :heart
man börjar ju gråta för mindre.
Vi pratade i 30 minuter ca. och jag sa, om du behöver så ring mig. det spelar ingen roll vilken tid det är.
de är så otroligt mycket modigare än vad jag var vid den åldern.
Tror att hon kommer få en bra framtid!

Annars har det inte hänt mycket.
 
Och första juli nästa år börjar nya könstillhörighetslagen gälla, så då är du bara ett intyg från vårdpersonal om att du förväntas leva i din könstillhörighet under överskådlig tid + ett godkännande från socialstyrelsen, ifrån att erkännas som juridisk kvinna enligt lagen. :) Det är ju såklart bökigt det med, men enormt mycket smidigare än innan.
 
Och första juli nästa år börjar nya könstillhörighetslagen gälla, så då är du bara ett intyg från vårdpersonal om att du förväntas leva i din könstillhörighet under överskådlig tid + ett godkännande från socialstyrelsen, ifrån att erkännas som juridisk kvinna enligt lagen. :) Det är ju såklart bökigt det med, men enormt mycket smidigare än innan.
Japp. Har gjort en plan för identiteten överflyttningen och vad som behövs gjöras för min del. Den är inte komplett än men det är ingen brådska heller 😊
 
Och första juli nästa år börjar nya könstillhörighetslagen gälla, så då är du bara ett intyg från vårdpersonal om att du förväntas leva i din könstillhörighet under överskådlig tid + ett godkännande från socialstyrelsen, ifrån att erkännas som juridisk kvinna enligt lagen. :) Det är ju såklart bökigt det med, men enormt mycket smidigare än innan.
Tycker inte borde vara så svårt att övertyga vårdpersonal om att jag lever med en kvinnlig självbild. Då lagen träder i kraft kommer jag att ha gått på hormoner i 2 år. Och förändringar som jag har gjort redan borde räcka.
 
Tycker inte borde vara så svårt att övertyga vårdpersonal om att jag lever med en kvinnlig självbild. Då lagen träder i kraft kommer jag att ha gått på hormoner i 2 år. Och förändringar som jag har gjort redan borde räcka.
Nej, jag tror inte heller att det kommer vara några tveksamheter gällande dig :)
 
Röst tränat och tränat och tränat.
och jag ringde pappa.
glömde att jag har tränat rösten som ännu är mycket svag.
men två saker, han hade svårt att höra mig, och han kände inte igen rösten.
det känns lite taskigt och roligt samtidigt.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 455
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
744
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp