Varför så dyrt och svårt att få tag på torv?

Sundbro

Trådstartare
Nu är jag less...
Jag bor i Västerbotten och det här med torv blir jag inte klok på :mad:

Fick ett bra pris på inplastat spån i höstas så det blev ingen torvbädd då de andra i stallet inte ville byta men nu när jag själv söker efter torv i balar finns det inte att få tag på. Handlarna tar inte hem och gör de det så är man tvungen att köpa pallvis gärna mer än en...

En bal torv här av valfritt märke är nästan dubbelt så dyr som en bal med dammfritt inplastat spån, och dyrare än torvmix (vilket jag inte är ute efter). Det finns heller inget alternativ till spånet tex halmpellets, nej det tar man inte heller hem. Varför är det så? Finns det inte tillverkare i norr eller vad?
Finns det någon som har sin häst på torv här uppe överhuvudtaget med tanke på priset?

Kan tillägga att de flesta torvleverantörer levererar inte så här långt norröver :mad:
 
Sv: Varför så dyrt och svårt att få tag på torv?

Har ni inget Granngården hos er? Är ju sällan billigast, men där borde du ju kunna få tag i det i alla fall.

Låter knepigt ang få tag i torv, när den flesta torven finns i norrland. Var lite mer exakt bor du?
 
Sv: Varför så dyrt och svårt att få tag på torv?

Granngården ja...inte mycket att hänga i julgran häst precis.
Bor norr om Umeå.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 478
Senast: Skye
·
Anläggning Jag betalar 84.- ink moms hos lokala foderbutiken när jag köper balar styckvis. RS-torv. Jag måste dock säga att jag tycker att deras...
Svar
17
· Visningar
7 725
Senast: cikoria
·
Hästmänniskan Kan någon svara på den frågan? Har haft häst sedan mars förra året, bytte dock häst i början av maj i år och allt kändes så otroligt...
2
Svar
22
· Visningar
3 294
Senast: Lena_B
·
A
Utrustning Hej på er. Jag har länge gått och retat mig på hur dyr torven är här där jag bor. 80 spänn för en bal och nu har min försäljare...
2
Svar
20
· Visningar
1 928
Senast: My Beauty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp