Bukefalos 28 år!

Varför så ensidiga nyheter?

Migo

Trådstartare
Varför är det så vansinnigt mycket TRAV bland nyheterna? Nått mer måste det väl finnas att rapportera om?
 
Sv: Varför så ensidiga nyheter?

Jag tycker det är ganska varierande, men att nyheterna ligger i sjok efter område. Ibland ligger ett sjok travnyheter överst, ibland lokala nyheter med hästanknytning, ibland från Ridsport osv.

Det kanske har att göra med hur nyheterna hämtas in? Kanske travsporten är bättre på att rapportera händelser och har fler kanaler för det?
 
Sv: Varför så ensidiga nyheter?

Det har jag också reagerat över. Relativt nyligen som det blev så här, medan det tidigare mest var travnyheter med allmänintresse som fanns bland Hästnytt.

Varför inte lägga rena travnyheter i travforum och allmänintressanta hästnyheter av alla sorter i Hästnytt?

LIA
 
Sv: Varför så ensidiga nyheter?

*KL*
Ni har väl alla lite rätt ;)
Anledningen till fler travnyheter beror egentligen på att det skrivs betydligt mer om trav än om annan hästsport om man ser till det stora hela. Tidigare valde jag bort fler travnyheter än jag gör nu. Det beror också på att jag valt att främst ta travnyheterna från en ny källa jämfört med tidigare.

Det går redan idag att välja bort just travnyheterna genom att välja att visa Hästnyheter utan prefix. Det är i dgsläget i princip bara travnyheterna som har prefix.

Jag skall när jag får lite tid över se om jag kan göra några små förbättringar på detta område. Tack för era synpunkter, jag tar gärna emot fler från er eller andra.
 
Sv: Varför så ensidiga nyheter?

Dra nu inte ner på travnyheterna bara....:o

AM (som använder prefix och sållar bort rid-sakerna) ;)
 
Sv: Varför så ensidiga nyheter?

Jag har inga planer på att göra några drastiska förändringar eller neddragningar :) men kanske vissa små justeringar vore bra.

Bukefalos har alltid varit till för alla hästintresserade, inte bara för exempelvis de inom Svenska ridsportförbundet.
 
Sv: Varför så ensidiga nyheter?

Bukefalos har alltid varit till för alla hästintresserade, inte bara för exempelvis de inom Svenska ridsportförbundet.
Det är en av anledningar till attBukefalos är så bra :bow:. Det blandas massor av olika skolor här så man kan lära sig hur mycket som helst (om man nu klarar av att sålla ;))
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tråden postades av sig själv, så texten är lite knas… :o Men ja. Vi pratar ju mycket om hälsoläget bland olika raser. Man kan ju basera...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 313
Senast: Bulldoozer
·
Samhälle P1s nyheter rapporterar om förslag från Naturvårdsverket om förbud mot att ha lupiner. Finns de i trädgården kan det bli böter eller i...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 044
Senast: Skjøldur
·
Skola & Jobb Visst finns det väl flera som kör buss här? Linjebuss, skolbuss, beställning, långfärd, heltid, deltid, timme... Vill ni skriva här...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: MissFideli
·
Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 383
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp