Varför skriver folk mobilnummer på olika sätt - Utbruten från Dumma frågor 2

Vinterbad

Trådstartare
Varför skriver folk mobilnummer på olika sätt? En del skriver 070-xxxxxxx och andra skriver 0703-xxxxxx. Är det bara en smaksak?
 
Jag brukade säga mitt nummer 073x xx xx xx i Sverige. Här i Australien är mitt nummer lättast sagt 04xx xxx xxx
 
Jag säger de fyra första för att det är de som är nummerserien telefonbolagen blir tilldelade. Det var åtminstone så när jag jobbade på nuvarande Telenor.
 
Jag skriver det i format 0739-12 34 56 och säger det likadant, med var siffra för sig när det gäller de fyra första och övriga som tre tal. I exemplet här alltså ”noll sju tre nio, tolv trettiofyra femtiosex” och det handlar nog enbart om att det är så jag enklast kommer ihåg siffrorna.
 
Mitt eget säger jag 0730-XX XX XX.
X-siffrorna är mitt personnummer men lite omkastat så det kommer i bra flyt om jag säger det så.
Mitt tidigare nummer sa jag 070-XX XX XXX för det var lättast att komma ihåg i den följden... Så, inte konsekvent :p
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 307
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 203
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 461
Senast: Madalitso
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 903
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp