Varför vill inte folk köpa begagnat?

Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

sjukt trögt att sälja sadlar upplever jag. Har en helt ok ute för typ 2000, blev erbjuden 600. tack men nej tack, lämnar den hellre i inbyte till sharpman då.
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Har inte haft några problem att sälja nått.
Inte haft några större problem vid köp heller. Dock har man tackat nej till en del grejer när man sett dem i verkligheten. Letade sadel, hittade sadel, såg bra ut på bild men när jag såg den IRL och kunde ta i den så var det bara att inse att letandet skulle fortsätta. Bomen var av på minst 1 ställe och sviktade illa på ett annat. (innan ni säger nått var det en av de gamla hederliga inte flexi bomarna i den modellen). Men annars inga problem.

Det enda jag inte skulle köpa beg. är hjälm eller skyddsväst. otroligt svårt att veta vad dom har varit med om och om det finns skador osv i som inte syns.
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Jag köper mer än gärna begagnat men håller med dig om att det just nu är trögt att sälja. Jag har en hoppgjord med platta i storlek 140 cm som jag inte ens kan byta bort mot någonting annat. Och jag har verkligen försökt. Det är ingenting fel på den, den är i fint skick, den är svart, så ingen konstig färg. Men visst, den är något lång för ett vanligt halvblod, men det måste väl finnas någon med större häst eller med en tyngre häst som behöver?! Verkar inte så.

Jag säljer den dessutom billigt, eftersom det känns så dumt att bara slänga den. Har till och med skrivit i annonsen att jag skulle tänka mig annat i byte och då specificerat saker jag kan vara intresserad av som inte heller är dyra. Men inget. Jättetungt.

Lämna in den på Tre hästar i bohus. Där säljs det snabbt och smidigt. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 863
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 635
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp