Varför vill inte folk köpa begagnat?

Niyama

Trådstartare
Har inga hästar längre så jag har försökt sälja av alla grejer. Men det är hopplöst! T.ex. ett träns i fint skick som nytt gick på 4000:-, försökte sälja det för 400:- och efter mycket annonserande blev jag av med det för 200:- Alltså, det är fina grejer och tycker jag sätter vansinnigt låga priser?

Nu har jag några andra saker, i nyskick och som gått på 1500-2000:- nytt. Jag har försökt sälja för 150-200:- men det går inte.

Har skänkt bort en del, det tar ju emot att kasta. Skänker jag bort så har jag hittills blivit av med grejerna, men folk vill verkligen inte betala nån hundring för saker som kostar flera tusen nya. Sen ska man helst leverera varan hem till dörren också :meh:

Har sålt en del annat också, alltså icke hästprylar, det går också trögt men är lättare. Just häst/ryttargrejer vill inte folk ha begagnat?
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Är det så att sakerna inte har modern look kan det kanske vara det?
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Säljs ju i princip identiska grejer nu. Samma modeller med små små ändringar.
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Upplever samma problem som du. Försöker bli av med en del av mina gamla grejer, sätter (i mitt tycke) låga priser på sakerna och är öppen för bud men det är extremt trögt. Det enda jag fått sålt hittills är till bekanta.
Själv köper jag gärna begagnade saker, vet inte om jag är ensam... :p
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Folk vill ha nya grejer, helst gratis. Dessutom kanske säljaren kan köra förbi och lämna av dem?
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Jag köper gärna begagnat!! Tycker det låter som väldigt billigt det du ska sälja också
Bra märkesgrejer har inte tidigare varit bekymmer bli av med iaf.

Tradera??
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Jag koper garna begagnade hastsaker. Synd att jag inte ska hemover snart, da har jag garna kommit forbi och tittat pa vad du har :(
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Jag är en av de som handlar begagnat. Märkte i min föräldragrupp däremot att det skulle vara nytt och det rynkades på näsan åt att handla begagnat.
Det är inte tillräckligt "fint" om någon annan använt det före.
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Det enklaste är nog att försöka sälja på loppisar, och sen är det alltid bra att sätta ett lite högre pris så att folk får pruta och känna att de fick det till ett bra pris. :p

Är enklare att få saker sålt när man kan se varan och ge/få pengarna direkt.
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Har alltid köpt begagnat utom två tävlingschabrak där jag fick broderat namn och klubb.

Om jag skaffar häst igen kommer även den pållen att få njuta av andras hårda arbete med att få diverse läder attiraljer mjuka och andvändbara :p
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Jag köper gärna begagnat, men tex träns och täcken är jättesvårt att köpa för min del för han har ett litet huvud med innersta hålet på stl Ponny så är tränset det minsta stort i stl så kan han inte ha det.
Så det är mycket enklare att köpa nytt i butik och få lämna tillbaka om det inte passar.

Sedan verkar det inte finnas så mycket i min häst storlek, iaf inte sånt jag är ute efter. Knappt på nymarknaden heller. Man skulle ha en stor häst stället för ponny. Där verkar allt finnas.
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Jag brukar lämna begagnade hästprylar till seconhandaffär för hästar, finns bl. en i Järfälla. Det fungerar bra tycker jag.
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Jag har sålt massor med både nya och begagnade hästgrejer och ridutrustning på Tradera, går som smör i solsken.
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Jag säger som förgående skrivare,har just traderat 32 olika saker,inga problem alls.
Problemet är bara att jag har en sadelkammare på ca 32kvm fullproppad :o om man är smal så kan man gå in på tvären :crazy:
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Därför att det är sjuka överpriser på hästgrejor överlag!
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Därför att det är sjuka överpriser på hästgrejor överlag!

Jag skulle just skriva det. Det är inga direkt väl investerade pengar att köpa och sen sälja dyra hästsaker. Det är samma med kläder, jag har försökt sälja en hipp mockajacka med fransar som kostade 5000:- som ny, den får jag snart skänka bort. Jag har satt pris på ner till en hundring, det är snoooorbilligt, men nä. Oanvända overkneestövlar jag köpte för dyra pengar, jag blir inte av med dem. Min mamma har en crosstrainer hon vill bli av med, jag har annonserat ut den på massa lokala loppis-sidor, nä, helst ska man skänka bort sker.
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Jag köper MER än gärna begagnat :)! Det är billigare och det känns som en bra sak att göra för miljön. Folk pratar gärna om hur duktiga de är på att sortera sopor, men jag tycker inte att man ska glömma att det finns andra sätt att vara miljömedveten också.

Däremot kan jag tänka mig att folk köper nytt för att de är så väldigt kräsna med att ALLT ska matcha. I utrustningstrådar här, t.ex., ser man ju folk diskutera saker som jag aldrig ens tänkt på, som t.ex. att bettets färg måste matcha spännena på tränset eller att schabraket ska matcha benlindorna perfekt. Inte konstigt om man inte kan köpa saker begagnade då...
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Jag köper gärna begagnat, inte bara till hästen utan till mig, de andra odjuren och huset. :)
 
Sv: Varför vill inte folk köpa begagnat?

Dels så tror jag att marknaden är ganska så mättad.
Det är många som slutar med hästar och får saker över som de försöker sälja.

Och dels så har många en känslomässig spärr mot begagnade saker över lag.
De känner det som att sakerna har blivit smutsliga av att någon annan har använt dem.
Det kan gälla allt möjligt men kläder, sängar, bostäder, spisar o.s.v. är vanliga saker.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 885
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 878
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 641
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp