Varför vill så många ha sina hästar in tidigt?

Sv: Varför vill så många ha sina hästar in tidigt?

Betesreducerare? Dock så är det svårare med ormbett och korsförlamning..det skyddar ju inte en betesreducerare mot.
 
Sv: Varför vill så många ha sina hästar in tidigt?

*knapp*

Här släpps hästarna ut vid 05.30 och tas in mellan 20.00-21.00. (Ja inte nu förstås då går dom ute dygnet runt )
 
Sv: Varför vill så många ha sina hästar in tidigt?

KL

Våra hästar går ut mellan 5-8 beroende på arbetstider, oavsett årstid

På vintern kommer dom in mellan 17-19, beroende på väder och nu under sommaren går dom in vid 20-21.

Våran ena häst säger oftast till när han vill in genom att börja springa/gnägga/ställa sig vid grinden.
 
Sv: Varför vill så många ha sina hästar in tidigt?

När vi hade stall, under många långa år, innan vi skaffade lösdrift istället så gick våra turridningshästar ut vid senast 6 på morgonen och in runt 8-9 på kvällen. Vi hade samma tider nästan varje dag eftersom det lugnade hästarna och de stod nästan alltid vid grinden om man kom ut 10min senare än kvällen innan. Så hade vi rutiner kunde de klockan själva kan man säga x) Vi upplevde att ju längre de är ute desto lugnare och tryggare blev de i ridning, hantering osv. Dessutom blev det mindre mockningsarbete åt oss. Nu har vi haft lösdrift i nästan 5år så då går de ute dygnet runt med vissa undantag för riktig storm, hagel och möjligtvis mängder av snöblandat regn, de verkar våra pållar inte tycka om. Kyla tål dem, men inte väta.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 124
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 203
Senast: Smurfoff
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 300
Senast: Bee
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
870
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp