L

labello

rida utn hjälm?!
Det är så j-la idiotiskt så det e itne klokt!

Varför rider ni utan hjälm?! (ni som gör det)
 
Jag rider alltid med hjälm, det enda undantaget är när det är riktigt kallt.
Har dålig blodcirkulation o fryser väldigt lätt, mössa lr nått liknande under hjälm fungerar om det är något sådär milt väder, men är det uppemot -20 så går d inte

Kan säga att jag inte tycker att d är särskilt smart lr coolt att rida utan hjälm, men jag tar hellre en risk där än att frysa utan bara helvete.
Mycket inom ridningen handlar om att ta risker
 
Jag rider aldrig någonsin utan hjälm. Det är alldeles för farligt. Hästar är stora djur och visst tar man risker genom att vara i stallet, men varför inte ha hjälm när man ridr??? Jag tycker bara argumentet är korkat! Åker du bil utan bälte oxå? Du kan ju dö trots bälte menar jag. Nej, den logiken håller inte.
 
prova sitt och rid hela dagen på sommaren när de en sådär 30 grader varmt..

Rider alltid med hjälm numera men när jag mindre och red mer på pålitliga (så pålitligt de kan bli när de lever) fuskade jag under sommaren
 
Ja, säg det. Själv rider jag Alltid med hjälm. Dessutom är
min relativt ny och den har hittills inte fått ta några slag
eller stötar. :)
 
jo visst är det inte så smart men klaga isåfall oxå på alla dressyrryttare i högre klasser som rider med hatt.
okej, många säger ju att det behövs inte när man rider dressyr inomhus sådär, men ändå.
och att det är ett måste med hatt gör det ju ännu värre.
 
Varför jag rider utan hjälm?
Ja det är är för mig ett jätteänkelt svar!Jag drabades av en påkörnigsolycka i Agusti 2000. Min höft vart förstörd och läkarna sa att jag aldrig någonsin skulle varken gå eller rida igen! Läkarna hadde fel idag rider jag och går igen. Därmott får jag inte ramla av för då kommer jag att sitta i den där för* :devil: rulstollen å tillbringa resten av mitt liv i den.Det vägrar jag att göra! resonerar att jag faktiskt hällre dör en hamnar där! Sen händer det att jag använder hjälm ochså som då jag rider på någon ridskolaoch de har hjälmtvång. Dock vägrar jag kategoriskt att använda hjälm då jag gör upvisnigar det ser sä fult ut!
Därför använder jag inte hjälm! Vitt liv som jag lever på mitt sätt! :cool:
 
ja tycker man ska låta dom som inte vill använda hjälm göra det. (rida utan hjälm alltstå) deras liv .. fattar inte varför man ska diskutera det hela tiden. ja kan bara stå för vad jag själv gör, varför tjöta på andra hela tiden?
 
De som vill får väl rida utan, men jag ser det så här:
Jag vill inte ha hjälm för det blirför varmt: Numera finns det hjälmar med ventilation!

Jag vill inte ha hjälm för jag fryser och rymmer inte mössor: Låna ngn annans stora hjälm så du rymmer mössor under!

JAG tycker att det inte finns några orsaker att rida utan hjälm, men tusen orsaker att rida med, därför gör jag det!
Jag räddar mitt eget huvud!

men man får ju sätta sina värderingar var man vill! :bump:
 
Jag rider utan hjälm när jag känner fört. Ibland rider jag med, ibland inte.

Det är mitt liv, jag gör som jag vill, finns inte så mycket i mitt huvud som behöver skyddas. :smirk:

Nä, allvarligt talat så låt vi som rider utan hjälm göra det, tyck att vi är idioter, vi orkar inte bry oss längre.

Fattar inte varför denna tråd skapades, det finns ju hur många trådar som helst om hjälmar, varför man rider utan eller inte. En helt onödig tråd som jag var tvungen att svara på! :rofl:

Kram Favina :bump:
 
Jag säger så här, vill man rida utan hjälm så gör man d, varför ska andra människor bry sig så mycket?? Låt den enskilda rida som den vill och hur den vill, så länge d inte skadar hästen.
 
Jag tycker att det skulle vara mer självklart att använda säkerhetsväst när man rider än en hjälm som bara skyddar huvudet. Tror att det är vanligare med brutna revben och ryggar vid avramlingar än spräckt skalle...

Låt de som rider utan hjälm göra det. Det finns ingen lag som kräver att man använder hjälm vid ridning så sluta att dumförklara de som inte rider med hjälm. Det är deras egna val.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
315
Senast: MiniLi
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
4
· Visningar
133
Senast: EmmaN
·
Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
708
Senast: Lingon
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 882
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp