Sv: Varför?!

Nu vet jag inte om jag har missförstått nåt, men som jag har fattat det nu så tål han hö om det vattnas, men ej om det ges torrt, stämmer det?

När han gick med de andra och fick torrt hö ute med dem och det var halm i ligghallen, var han inne på natten då eller ute dygnet runt?
Tänker som så att om han började hosta när han gick med flocken dagtid och åt torrt hö och stod i halmen och sen var inne på nätterna, då kanske det inte alls är det torra höet som han börjar hosta av. Det kanske beror på en kombination av det och att han var inne, plus halmen i ligghallen? Om du förstår hur jag menar?

Min häst är lite sån. Står hon inne på nätterna och äter hö ute och inne, så blir hon hostig. Hjälper inte riktigt att blöta höet. Om hon däremot går ute dygnet runt, då klarar hon även att äta torrt hö.
Tänkte att det kanske är samma med din?
Finns även ett örtmedel som heter Breathe-Free som funkar väldigt bra på hosthästar, vet flera härinne som använt det med framgång inklusive jag själv. Men det viktiga är ju att man fixar miljön först och tar allt sånt i andra hand. Viktigt är ju också att röra mycket på dem, men det verkar ju du göra.

Sen är det ju problemet med att det är fri tillgång. Vissa hästar sväller ju som ballonger av det.
Hade jag varit du så hade jag ändå försökt fixa på nåt sätt så han kunde gå med de andra (försökt övertala stallägaren att ha torv i ligghallen) och så försökt lösa det här med maten sen. Viktigast just nu är att han inte är själv mera.

En annan lösning skulle ju vara om någon annan ville ha sin/sina hästar inne hos din. Då behöver det inte bli fri tillgång och han blir inte ensam.

Det är trixigt med hosthästar, det är det. Det är alltid lite cirkus när man ska hitta ett bra stall, med rutiner som passar. Synd att han inte tål hösilage, för det hade ju varit det bästa för er, att hitta ett stall med lösdrift och fodring med hösilage, dock ej fri tillgång.
Har du förresten kollat runt överallt i närheten, så det inte finns nåt litet stall som du missat, som du lätt att ta dig till?
 
Sv: Varför?!

Spontant ser det varken ut som om han är "övertränad", alltså att han har och bygger upp så mycket energi att det inte räcker med den stimulans han får, eller att han skulle vara uttråkad.

Just det där med "ha koll" låter däremot intressant. Någon som är mer djurpsykolog än jag får gärna bekräfta eller dementera att det gäller även hästar, men jag vill minnas att en del djur kan vara riktiga kontrollfreak. Om detta kan vara fallet så skulle det ju förklara en del av beteendet: Att han blir lugn när han s.a.s inte har något han kan ha kontroll över samt att han kan bli lika uppjagad både i sällskap och själv.

Om vi låtsas att det är det som är fallet, vilket du som ägare eventuellt i samråd med lämplig annan person är den enda som kan analysera ordentlig, så väcker det frågor om hur man arbetar bort att han blir frustrerad av att inte ha koll på allt som händer runtomkring.

Ligger en del av lösningen i att skaffa annan distraktion, på samma sätt som det ger honom något annat att tänka på när du jobbar med honom? Förslaget om leksak med mera har jag sett, men det torde väl finnas fler möjligheter.

Återigen misstänker jag att någon annan kan ge sin input bättre än jag (Som dessutom inte har tid att skriva mer nu :p ), inklusive då frågan om hästen här är just ett "frustrerat kontrollfreak"
 
Sv: Varför?!

Nu vet jag inte om jag har missförstått nåt, men som jag har fattat det nu så tål han hö om det vattnas, men ej om det ges torrt, stämmer det?

Kan nog inte säga att han inte tål torrt hö, men han blir sämre i sin hosta när han äter torrt hö, och det tycker jag är onödigt!


När han gick med de andra och fick torrt hö ute med dem och det var halm i ligghallen, var han inne på natten då eller ute dygnet runt?
Tänker som så att om han började hosta när han gick med flocken dagtid och åt torrt hö och stod i halmen och sen var inne på nätterna, då kanske det inte alls är det torra höet som han börjar hosta av. Det kanske beror på en kombination av det och att han var inne, plus halmen i ligghallen? Om du förstår hur jag menar?

Han var både ute en del och inne en del. Han blev ju sämre de dagar han var ute på nätterna också.Då fick han världens hosta och hostade nästan på en gång när jag red, annars och nu hostar han bara ibland, kan frusta till riktigt rejält vissa dagar, typ som istället för hostan, för han förbereder sig för att hosta, sedan frustar han till, som att det inte fanns tillräckligt för att hosta, eller hur jag nu ska förklara det.

Men då när han stog ute så hade dom inte börjat med fri tillgång på höet ännu. Så han åt ju av halmen. Det fanns inget annat han kunde bli dålig utav då!

Men när vi ger honom torrt hö ute ibland, tex vid väldiga minusgrader då det bara fryser om vi vattnar höet, då blir han värre i sin hosta redan samma dag...:(

Sen är det ju problemet med att det är fri tillgång. Vissa hästar sväller ju som ballonger av det..

Vill inte ha honom på fri tillgång, så ja, det är ett problem.

Hade jag varit du så hade jag ändå försökt fixa på nåt sätt så han kunde gå med de andra (försökt övertala stallägaren att ha torv i ligghallen) och så försökt lösa det här med maten sen.

Men stallmiljön är ju bra, det är inte det som är problemet, utan det att han springer i hagen!


En annan lösning skulle ju vara om någon annan ville ha sin/sina hästar inne hos din. Då behöver det inte bli fri tillgång och han blir inte ensam..

Och om alla är nöjda med hur det är nu då? Att ingen vill ha sin häst som jag har det nu? :o Problem....

Det är trixigt med hosthästar, det är det. Det är alltid lite cirkus när man ska hitta ett bra stall, med rutiner som passar. Synd att han inte tål hösilage, för det hade ju varit det bästa för er, att hitta ett stall med lösdrift och fodring med hösilage, dock ej fri tillgång.
Har du förresten kollat runt överallt i närheten, så det inte finns nåt litet stall som du missat, som du lätt att ta dig till?

Ja, det är synd att han inte tål ensilag/hösilage, men det är bara gilla läget med det.

Har kollat en del, på dom närmaste stallen och lite längre bort, men dom flesta har fri tillgång eller fullt.
 
Sv: Varför?!

Ja, men det är ju inget ovanligt och det betyder INTE att hästar som blir så inte tål ensilage. Snarare brukar det handla om att dom får en för liten giva. Studier har gjorts om detta med lösmagade hästar och ensilage, och i det hela när givorna höjdes så försvann även de lösa magarna.
 
Sv: Varför?!

Ja, men det är ju inget ovanligt och det betyder INTE att hästar som blir så inte tål ensilage. Snarare brukar det handla om att dom får en för liten giva. Studier har gjorts om detta med lösmagade hästar och ensilage, och i det hela när givorna höjdes så försvann även de lösa magarna.

Det är ju efter ett tag som han bli sån, lös i magen. Han blir jätte lös i magen, och hästarna mår ju inte bra av det(!).

Man kan ge honom i några veckor, men magen blir bara värre och värre, till slut är det som vatten ju. :o

Man ska ju ge mer av ensilage/hösilage och det vet jag ju om. Annars blir inte den mängd ts dom ska ha rätt. Så klart att han fick mer ensilage, men en häst som blir så dålig i magen mår inte bra till slut.

Bara som en liten grej;
Urdrag ur boken: Hästens näringsbehov och utfodring
1kg ts = 2.5kg hösilage med 40%ts
1kg ts = 1.8kg hösilage med 60%ts
1kg ts = 1.2kg hö med 84%ts
 
Sv: Varför?!

Gör du så med hästar som blir annorlunda i sitt beteende? När du själv inte hittar en lösning, eller vet varför dom gör så? Låter dom somna in? :o Kallar jag att ge upp...

Jag vill inte ge upp, utan jag vill veta varför han springer och startade tråden för att få lite mer tankar i spelet så att säga. Få veta om jag tänkt på allt eller om det finns andra orsaker.

Är svårt att förklara när han börjar springa och vad exakt jag kan tro att det är. Men när han ändå blir så med andra hästar. Han kommer ju att bli stressad oftare när dom tar in någon häst från hagen, än han blir nu, då blir det sällan, men det blir ändå.

Jag SKA hitta en bra lösning. :laugh:


Ja om ett djur hos mig mår så pass dåligt att det tar sig uttryck i sådana här extrema beteenden OCH jag av olika skäl inte kan lösa situationen så att djuret mår bättre, ja då skulle jag avliva hellre än att låta djuret lida.

Dock har jag aldrig hittils behövt ta till så drastiska åtgärder då jag inte satt mina djur i en sådan situation att de mår så dåligt.

I ditt fall förstår jag inte riktigt problematiken, det finns bara en lösning på problemet, (hur många ursäkter du än hittar på för att att slippa verkställa lösningen) och det är att ge hästen flockemedlemmar.

Om du ändå inte har den avsikten tycker jag som sagt att det humanaste du kan göra är att låta hästen somna in.
Jag är ledsen om det sårar men som du har hästen nu anser jag det var djurplågeri.

Jag upplever inte att du tar till dig alls av det folk påpekar, dvs att beteendet beror på att den är ensam utan du vill bara försöka hitta alternativa orsaker som passar dig bättre.

Ja han kommer fortsätta med sitt rotade invanda beteende ett tag även om du släpper honom med andra hästar nu, helt enkelt för att han är så sönderstressad, men med tiden när han föstår att ha inte åter igen berövas sin flock kommer han förhppningsvis lugna ner sig, om han inte redan mentalt är för sabbad av sin isolering.

Jag är så trött på hästägare som väljer att bortse från hästars grundläggande behov av artfränder för att det är enklare för dem, dessutom när hästen med hela sin existens visar att den lider av sin situation.
 
Sv: Varför?!

Ja om ett djur hos mig mår så pass dåligt att det tar sig uttryck i sådana här extrema beteenden OCH jag av olika skäl inte kan lösa situationen så att djuret mår bättre, ja då skulle jag avliva hellre än att låta djuret lida.

Dock har jag aldrig hittils behövt ta till så drastiska åtgärder då jag inte satt mina djur i en sådan situation att de mår så dåligt.

I ditt fall förstår jag inte riktigt problematiken, det finns bara en lösning på problemet, (hur många ursäkter du än hittar på för att att slippa verkställa lösningen) och det är att ge hästen flockemedlemmar.

Om du ändå inte har den avsikten tycker jag som sagt att det humanaste du kan göra är att låta hästen somna in.
Jag är ledsen om det sårar men som du har hästen nu anser jag det var djurplågeri.

Jag upplever inte att du tar till dig alls av det folk påpekar, dvs att beteendet beror på att den är ensam utan du vill bara försöka hitta alternativa orsaker som passar dig bättre.

Ja han kommer fortsätta med sitt rotade invanda beteende ett tag även om du släpper honom med andra hästar nu, helt enkelt för att han är så sönderstressad, men med tiden när han föstår att ha inte åter igen berövas sin flock kommer han förhppningsvis lugna ner sig, om han inte redan mentalt är för sabbad av sin isolering.

Jag är så trött på hästägare som väljer att bortse från hästars grundläggande behov av artfränder för att det är enklare för dem, dessutom när hästen med hela sin existens visar att den lider av sin situation.

Förstår inte hur du kan utrycka dig så precist. Att du verkligen VET EXAKT hur hästen mår. Jag kan förstå dig, vad du menar, precis som jag förstår och TAR TILL MIG av alla dom andra som skrivit till mig, men vill inte att folk BARA ska tänka på ensamheten, utan bara reflektera på vad det kan vara.

Han har sprungit 3gånger på 5månader. Annars är han lugn i hagen, sysselsätter sig med grästuvor desan sommaren. DÄRFÖR vill jag ha in andra tankar än att han är ensam i hagen.

VET du HUR han är EXAKT och att det är EXAKT det att han är utan kompisar, då hade jag mer än gärna godtagit och tagit till mig mer av det du säger. Du kan inte fastställa någonting, bara reflektera över vad det kan vara.

Om du inte vet exakt så tycker inte jag att du ska säga så. Att säga "såhär är det", för det är inte helt säkert. Och han sprang ju med dom andra i hagen också, innan han fick gå själv. Är det också för att han var utan kompisar menar du? eller vad var det? Varför sprang han då? kan du säga det EXAKT också?

Jag förstår er alla, ni som säger att han ska ha kompisar, att det är därför han springer! Jag har tagit till mig det, mer än ni kan tro. varför jag skriver tillbaka det ni kan kalla bortförklaringar för att jag vill ha det som jag tror, mitt svar eller nått, är för att det är så. han reagerar så och si. va har testat det eller dut. Det här har hänt. Jag kan inte göra annat än att vara ärlig, han är hosthäst och just den här hostan gör att han kommer att bli sämre och sämre för varje år som går. och kan man lösa så att han kan gå ute dygnet runt så skulle han får göra det! fanns det hästar som kunde gå med honom så skulle det göra det. kunde han gå med dom andra utan att bli sämre i sin övriga hälsa (bortsett från endast stressen) så skulle han få gå med dom andra!!!!!!!!!

säger jag ditt, så blir det fel, säger jag datt så blir det fel. allt jag säger kommer att göras till kattbaks och det kommer bara vara fel!

men svar som DET ÄR SÅHÄR är inte det jag söker, utan tankar på vad det mer kan vara utan att han saknar kompisar!

jag vet att han inte har några kompisar och mår dåligt över det hela tiden, försöker komma på en lösning för hur han ska kunna gå med andra utan att bli sämre i hostan. för blir handet, då går det väldigt fort mot slutet.

jag vill inte på något sätt vara elak, utan bara försöka få er alla att förstå just min situation nu, och jag söker tips och hjälp på hur kan den gå att lösa nu?!

era EXAKTA svar kan vara fel. jag säger inte nu att ÄR fel, utan det KAN vara fel. Jag tycker inte om EXAKTA svar, för ni vet inte den exakta situationen, ni vet inte exakt.

så stopp med exakta svar, och kom med dom där svaren att det KAN vara så eller si. och du kanske kan lösa det si eller så? Ingen vet exakt, man kna bara reflektera, och det vara bara det jag bad om.

Ursäkta om jag var otrevlig på något sätt nu. men ville bara klargöra (om jag inte gjorde det krångligare nu...)!
 
Sv: Varför?!

Jag tror att anledningen till att du inte får andra sorters svar på vad det skulle kunna bero på, är att ingen kommer på någon annan anledning än att det är för att han är ensam.
Jag har funderat, men jag kan inte komma på nåt annat heller, tyvärr. Det känns som att det är väldigt troligt att det beror på "ensamheten" och då skriver folk det. Sen är det ju ingen här som känner hästen och kan säga att det är 100% säkert att det är så. Men det låter troligt.
Om folk visste andra anledningar så skulle de skriva det.
 
Sv: Varför?!

Jag tror att anledningen till att du inte får andra sorters svar på vad det skulle kunna bero på, är att ingen kommer på någon annan anledning än att det är för att han är ensam.
Jag har funderat, men jag kan inte komma på nåt annat heller, tyvärr. Det känns som att det är väldigt troligt att det beror på "ensamheten" och då skriver folk det. Sen är det ju ingen här som känner hästen och kan säga att det är 100% säkert att det är så. Men det låter troligt.
Om folk visste andra anledningar så skulle de skriva det.

Det har ju kommit in andra svar förutom att han är ensam. I alla fall det här med att han bara är ensam.

Det jag inte tycker stämmer är att han springer även fast han är med kompisar. Och han ser dom, för hagen är inte så pass stor att dom kommer ur hans synfält.

Men jag tackar i alla fall innerligt mycket för alla svar. :bow:
 
Sv: Varför?!

Kan nog inte säga att han inte tål torrt hö, men han blir sämre i sin hosta när han äter torrt hö, och det tycker jag är onödigt!

Skulle nog säga att han inte tål det i så fall. Ja, det är onödigt, det håller jag med om.

Han var både ute en del och inne en del. Han blev ju sämre de dagar han var ute på nätterna också.Då fick han världens hosta och hostade nästan på en gång när jag red, annars och nu hostar han bara ibland, kan frusta till riktigt rejält vissa dagar, typ som istället för hostan, för han förbereder sig för att hosta, sedan frustar han till, som att det inte fanns tillräckligt för att hosta, eller hur jag nu ska förklara det.
Men då när han stog ute så hade dom inte börjat med fri tillgång på höet ännu. Så han åt ju av halmen. Det fanns inget annat han kunde bli dålig utav då!
Men när vi ger honom torrt hö ute ibland, tex vid väldiga minusgrader då det bara fryser om vi vattnar höet, då blir han värre i sin hosta redan samma dag...:(

Nä, då verkar det ju som att han inte skulle tåla att äta hö om han gick ute 24/7 heller... Synd:(.

Vill inte ha honom på fri tillgång, så ja, det är ett problem.

Var ju det jag sa:p. Jag vill inte heller ha min på fri tillgång. Var jag däremot tvungen att välja mellan det och att hon skulle gå ensam så skulle jag välja fri tillgång. Men när de inte tål fodret så funkar det ju inte. Då är flytt det enda alternativet och när inte det heller går så vet jag faktiskt inte vad jag skulle göra. För du hade väl inget körkort ännu eller hur var det nu igen?

Men stallmiljön är ju bra, det är inte det som är problemet, utan det att han springer i hagen!

Om springandet i hagen beror på att han är ensam så är ju lösningen att han flyttar över till kompisarna. Och om han inte kan det för att han inte tål det torra höet (fullt förståeligt) så är ju problemet att hitta en bra miljö för honom, som han inte blir sjuk av = bra underlag i ligghallen, foder som fungerar (blött hö i det här fallet), lösdrift eller stall med bra ventilation och bra strö i boxen.

Och om alla är nöjda med hur det är nu då? Att ingen vill ha sin häst som jag har det nu? :o Problem....

Det var bara ett förslag. Är det så så går ju det bort.

Ja, det är synd att han inte tål ensilag/hösilage, men det är bara gilla läget med det.
Har kollat en del, på dom närmaste stallen och lite längre bort, men dom flesta har fri tillgång eller fullt.

Förstår att det är svårt. Som en sista grej skulle du ju kunna be att få prata med inackorderingarna i de stallen du kollat på som inte har fullt. Kanske finns nån som precis som du inte vill ha fri tillgång egentligen och skulle kunna ha sin häst i en egen hage med din? Man vet ju aldrig.
 
Sv: Varför?!

Det har ju kommit in andra svar förutom att han är ensam. I alla fall det här med att han bara är ensam.

Det jag inte tycker stämmer är att han springer även fast han är med kompisar. Och han ser dom, för hagen är inte så pass stor att dom kommer ur hans synfält.

Men jag tackar i alla fall innerligt mycket för alla svar. :bow:

Ska tillägga det att ta det inte som att jag är otrevlig i inlägget ovan, det var inte menat så:laugh:.

Håller med dig om att det är lite underligt att han springer bland de andra också. Har han gjort så sen du köpte honom? Eller hur har det utvecklats? Du kanske har skrivit det innan, men jag kommer inte ihåg:p.
 
Sv: Varför?!

Kan du inte köpa en trygg minishettis som sällskap? Den kan vara i hagen med honom på dagen och inne på natten. Har du tillgång till stor box och de blir vänner kan de dela box. Vi köpte en shettis som sällskap t våra och det är bland det bästa vi gjort. Väldigt billig i drift och otroligt trevlig att jobba med:-) Nu är vår inte bara sällskapsdam, hon körs 5 ggr i veckan, men många verkar trivas utmärkt att lufsa runt som sällskapsponny.
 
Sv: Varför?!

Ja har lagt in träd i hagen, men han var inte så intresserad av det, så det är nästintill orört.

Ok, annars brukar det ju vara populärt att ha ngt att gnaga på! :)

Leksak? Vad för sort, någonting som rullar är leksak för mig, hehe. Men är då orolig för att den kommer ut ur hagen och ner i ån eller något. Kanske kan sätta upp något extra där i så fall. Ska testa med leksak. :p om jag hittar en lämplig. Tips?

Jaa, jag tänkte på nåt i stil med en Jolly Ball. :)

Finns det verkligen ingen som kan tänka sig att låta sin häst/ponny gå tillsammans med din? :confused:
 
Sv: Varför?!

Förstår att det är svårt. Som en sista grej skulle du ju kunna be att få prata med inackorderingarna i de stallen du kollat på som inte har fullt. Kanske finns nån som precis som du inte vill ha fri tillgång egentligen och skulle kunna ha sin häst i en egen hage med din? Man vet ju aldrig.

Ja, man kna ju alltid fråga. Har inte tänkt på det tidigare. :D Tack!
 
Sv: Varför?!

Ska tillägga det att ta det inte som att jag är otrevlig i inlägget ovan, det var inte menat så:laugh:.

Håller med dig om att det är lite underligt att han springer bland de andra också. Har han gjort så sen du köpte honom? Eller hur har det utvecklats? Du kanske har skrivit det innan, men jag kommer inte ihåg:p.

Har honom på foder för ev. senare köp! Har inte skrivit det tidigare.

Ägarna säger att han lätt blir stressad, tror att han är lite utav en stresshäst i övrigt också. Tyvärr. Han stressar lätt upp sig, har bara hänt två gånger när vi ridit, men i alla fall. Han stressar nog innifrån och när han "kokar" av stress (lät överdrivet men hade inget annat "exempel" på ord) så går det ut och han blir sådär stressig...=/ Vet dock inte hur jag kan få honom att inte stressa.

Han kan ha varit stressig innan också, hos tidigare ägare då han var i dåligt skick när ägarna köpte honom. Ingen vet någonting, men han har alltid varit så hos dom...Så det började inte hos dom eller hos mig, utan någon annan stans...!

Tog inte ditt inlägg som otrevligt. :)
 
Sv: Varför?!

Kan du inte köpa en trygg minishettis som sällskap? Den kan vara i hagen med honom på dagen och inne på natten. Har du tillgång till stor box och de blir vänner kan de dela box. Vi köpte en shettis som sällskap t våra och det är bland det bästa vi gjort. Väldigt billig i drift och otroligt trevlig att jobba med:-) Nu är vår inte bara sällskapsdam, hon körs 5 ggr i veckan, men många verkar trivas utmärkt att lufsa runt som sällskapsponny.

Tyvärr har jag inte råd att köpa ens en shettis. Jag lovar och garanterar att jag har tänkt på det. Men tyvärr så funkar det inte....:( Dom är billiga i drift, men bli ändå dyrt när man inte har någon större inkomst.
 
Sv: Varför?!

Ok, annars brukar det ju vara populärt att ha ngt att gnaga på! :)

Ja, det var intressant första dagen, sedan var det orört, är gran vi har lagt in, ganska stort men lagom tjockt träd.

Jaa, jag tänkte på nåt i stil med en Jolly Ball. :)

Alltid värt att testa. :p

Finns det verkligen ingen som kan tänka sig att låta sin häst/ponny gå tillsammans med din? :confused:

Dom vill väl antaglign inte åka dit flera gånger om dagen om dom egentligen inte behöver. Jag ska fråga "ordentligt" igen. Mest är det ju för att hagarna inte direkt är dom största, så allt för många hästar kan inte gå tillsammans på en liten yta, då är det ju fler som inte mår bra...=/ Nu säger jag inte att hagarna är supersmå, för det är dom inte, men man måste ju i alla fall tänka på hur många hästar som skulle trivas på ytan som blir med si och så många hästar.

Jag har inget vindskydd i min hästs hage, men vi ska antagligen skaffa ett. :) Och lägga i material som min häst kan ha. :p Får se då om någo kan stå med honom. :)
 
Sv: Varför?!

Kan du inte köpa en trygg minishettis som sällskap?

Fast vad blir det för liv för shettisen? Köper man en häst till så behöver den också ha motion och omvårdnad och inte bara ha som enda funktion att vara sällskap tycker jag.

Nu var ju inte det ett alternativ för tjejen, i vart fall som helst, men jag ville bara poängtera det. Bra av dig att du jobbar med din "sällskapshäst" också.
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
715
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 176
Senast: Twihard
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 455
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 220
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp