Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjärnan är verkligen invecklad. Konstigt att den funkar så bra som den gör egentligen :laugh:
Hoppas det går smidig att hitta rätt medicin och rätt dos. Det kan nog ta lite tid men det låter ändå som en överkomlig behandling :)
Ja jag är lite nervös för att ställa in mediciner faktiskt. Har sett att man kan må rätt dåligt av det men förhoppningsvis går det okej. Det kommer att bli bra så småningom. Det kunde ha varit mycket värre! Min sambo, eller ja, make sedan i söndags, kunde skoja på vägen hem. Han har mått vidrigt av detta. Drömt mardrömmar och sånt. Skönt att ha honom tillbaka.
 
Ja jag är lite nervös för att ställa in mediciner faktiskt. Har sett att man kan må rätt dåligt av det men förhoppningsvis går det okej. Det kommer att bli bra så småningom. Det kunde ha varit mycket värre! Min sambo, eller ja, make sedan i söndags, kunde skoja på vägen hem. Han har mått vidrigt av detta. Drömt mardrömmar och sånt. Skönt att ha honom tillbaka.

Har ni gift er! Vad kul, grattis :)
Ja, EP-medicin kan nog vara lite tjorvigt ett tag, men det är ju övergående.
 
Har ni gift er! Vad kul, grattis :)
Ja, EP-medicin kan nog vara lite tjorvigt ett tag, men det är ju övergående.
Tack, det har varit på g länge pga det juridiska men så vaknade jag i söndags och såg att det fanns drop in på en kyrka nära oss. Då var det klart. Det var lite mysigt på något sätt. Bara vi 4 lite hastigt och lustigt. Vi skulle ha firat det lite på kvällen med god ost och sånt men det blev aldrig av då min partner inte riktigt varit sig själv men nu till helgen kanske ;)

Ja, vi får se med den där medicinen. Mår jag allt för kass kan ju karln vara hemma mer (arbetsgivaren är helt redo att han kanske behöver vara hemma mer) och kommunen kan ordna extra tid på fsk om det behövs så vi tar oss igenom det. Lite blandade känslor att ta bort de där anfallen. Det är rätt coolt och ibland poppar det upp spel från gamla Nintendo 8 bit :p
 
Tack, det har varit på g länge pga det juridiska men så vaknade jag i söndags och såg att det fanns drop in på en kyrka nära oss. Då var det klart. Det var lite mysigt på något sätt. Bara vi 4 lite hastigt och lustigt. Vi skulle ha firat det lite på kvällen med god ost och sånt men det blev aldrig av då min partner inte riktigt varit sig själv men nu till helgen kanske ;)

Ja, vi får se med den där medicinen. Mår jag allt för kass kan ju karln vara hemma mer (arbetsgivaren är helt redo att han kanske behöver vara hemma mer) och kommunen kan ordna extra tid på fsk om det behövs så vi tar oss igenom det. Lite blandade känslor att ta bort de där anfallen. Det är rätt coolt och ibland poppar det upp spel från gamla Nintendo 8 bit :p
Grattis till giftermålet och de goda nyheterna!
 
Idag provade A att leka med geomag. Vilka prylar! Hon och jag blev helt sålda så jag satte mig direkt och klickade hem från Tradera. Det var så roligt och även maken gillade det :) A är duktig på att se former så nu ska vi bygga och fixa med dessa också. Har någon fler tips på roliga leksaker där man får vara uppfinningsrik och gärna med vissa coola effekter?
 
kolla stem toys på pinterest!
Vi köpte magnatiles förra året, också superkul! Och till gudbarnet ska jag göra en busy board, finns också massor av tips på pinterest.
 
Busy board skickade maken bild på igår. Den verkade lajban. Magnatiles verkar också kul, jag kollade lite på det igår.
 
Kul med lite nya kreativa bygg-leksaker! Står inför att köpa nåt till makens brorsdotter som också fyller tre nu så det kanske kan passa med nåt sånt.
 
Kul med lite nya kreativa bygg-leksaker! Står inför att köpa nåt till makens brorsdotter som också fyller tre nu så det kanske kan passa med nåt sånt.
Kreativa byggleksaker är verkligen skitkul! Det är ju vid det här laget barnens leksaker börjar intressera mig med :p vifta med små bjällror i all ära, det är ju roligt mest för att barnen tycker att det är kul men lego, geomag och liknande är en helt ny nivå.
 
Sitten nu på flygplatsen i Köpenhamn på väg hem efter 5 dagar i Sverige utan man och barn. Jag har längtat och njutit massor på samma gång. Men jag tror att det har varit bra för hela familjen faktiskt. Jag har vilat upp mig och min man har fått styra upp vardagen själv. ☺Men nu vill jag hem till dem!
 
Nu har tösen drabbats av frostfeber. Det är väldigt centralt i förskolan verkar det som men filmen är faktiskt himla mysig. Jag gillar låtarna :)
 
Nu har tösen drabbats av frostfeber. Det är väldigt centralt i förskolan verkar det som men filmen är faktiskt himla mysig. Jag gillar låtarna :)
Aaaavis! :arghh:
Jag gör vad jag kan för att få sonen frostbiten, men han står emot alla försök till att ens se filmen:D Här är det bara pippi, pippi och pippi som gäller nu...
 
haha pippi är det enda som funkat här väääldigt länge. han gillar dock låtara från frost och tittar gärna på dem på Youtube.

majola så skönt med semester utan barn!!! jag och mib sexåring ska fem dagar till irland nu i mars, ska bli så mysigt!
 
Idag provade A att leka med geomag. Vilka prylar! Hon och jag blev helt sålda så jag satte mig direkt och klickade hem från Tradera. Det var så roligt och även maken gillade det :) A är duktig på att se former så nu ska vi bygga och fixa med dessa också. Har någon fler tips på roliga leksaker där man får vara uppfinningsrik och gärna med vissa coola effekter?
Grattis till giftermålet!

Geomag verkar jättekul, kanske får bli födelsedagspresent till L? Vet att @vindvissla nämnde det för flera år sen, men jag hade glömt att det finns. Är tydligen en schweizisk produkt, det kanske kan blidka maken lite som inte är så förtjust i leksaker med mycket smådelar annars...

L är också frostfan, är ganska besviken att snön nästan är borta så att det inte går att bygga fler Olof-snögubbar. Jag gillar också musiken och filmen, helt ok för att vara Disney tycker jag. Men jag tycker Pippi är roligare @vilse!

För tillfället är det inte mycket fart på L (eller någon annan i familjen), hon hade 39,9 graders feber i torsdags stackarn. Bättre nu, men fortfarande feber. Rejäl influensa!
 
Älskade, underbara, kloka barn :love: herregud vad hon är fin.

Jag har sedan några dagar behandlats för epilepsi med någon jävla skum medicin och sedan igår eftermiddag har humöret svängt som en berg och dalbana. Så sitter älskade gullungen i bilen på väg från simningen och säger att när vi kommer hem ska vi starta musik och äta mackor så jag blir på bättre humör. Hon är så himla fin och godhjärtad den lilla tösen. Jag berättade såklart om medicinen och att jag ska vänta några dagar och ringa läkaren om det inte blir bättre för jag ska inte vara konstig hur länge som helst. Nu är hon hos grannarna och blir ompysslad en stund medan den kassa mamman ligger i sängen och kollar på Johan Falk och äter choklad. Nästa vecka är maken hemma och det är välbehövligt.
 
Älskade, underbara, kloka barn :love: herregud vad hon är fin.

Jag har sedan några dagar behandlats för epilepsi med någon jävla skum medicin och sedan igår eftermiddag har humöret svängt som en berg och dalbana. Så sitter älskade gullungen i bilen på väg från simningen och säger att när vi kommer hem ska vi starta musik och äta mackor så jag blir på bättre humör. Hon är så himla fin och godhjärtad den lilla tösen. Jag berättade såklart om medicinen och att jag ska vänta några dagar och ringa läkaren om det inte blir bättre för jag ska inte vara konstig hur länge som helst. Nu är hon hos grannarna och blir ompysslad en stund medan den kassa mamman ligger i sängen och kollar på Johan Falk och äter choklad. Nästa vecka är maken hemma och det är välbehövligt.

De är bra mycket klokare än vad vi tror :heart
Har tänkt på dig, förstår att det suger att sätta in mediciner, bra att du får lite avlastning med töserna!
Hur mår du annars, är symtomen de samma?
 
De är bra mycket klokare än vad vi tror :heart
Har tänkt på dig, förstår att det suger att sätta in mediciner, bra att du får lite avlastning med töserna!
Hur mår du annars, är symtomen de samma?
Ja, i övrigt är det samma. Neurologen väntar svar från ögonläkare. När hon har det ska hon eventuellt skicka mig till deras egen ögonläkare för bedömning, beroende på vad svaret säger. Ögonläkaren jag träffade har ju inte hittat nåt fel på ögat men ändå är det inte som vanligt.

Idag är det två ingångar till op: att tumören växer (får jag veta om någon månad) eller att det inte funkar med mediciner. Antingen att jag mår kass av dem eller att de inte tar bort EP tillräckligt bra. Två försök skulle de ge medicinerna så jag ska inte behöva känna mig som en försökskanin. Hade varit sjysst om det funkar men å andra sidan kanske det löser sig självt om skiten växer eller att synen inte går att korrigera osvosv.

Läkaren var ju ganska tydlig med att det inte är sockerpiller det handlar om så jag hade förberett mig på biverkningar. Är trött som f-n och blir snurrig och obalanserad när jag tagit dem vilket är huvudsakliga anledningen till att partnern är hemma nästa vecka då jag ska upp i dos då och är osäker på om jag tar mig till förskolan med en morgondos i kroppen utan att slå ihjäl mig. Jag hade kunnat ta depression till viss del med men ilskan är jobbig att hantera. Det, så att säga, pyser ut lite här och där. Råkade muttra dumhuvud åt den okända som kissat ner ringen på toaletten i simhallen. Inte riktigt meningen att barnet skulle höra men det gjorde hon ju såklart :o och repeterade. Många gånger. Här har vi luffarmamman som lär barnet fula ord... Tur att jag är väldigt harmonisk normalt så jag innerst inne vet att jag inte är en kass förälder egentligen utan det är lite olyckligt nu. Får väl se om det blir bättre nästa vecka, annars kanske min mamma kan vara en räddare i nöden till veckan efter om karln inte kan ta ytterligare en vecka.
 
Hur har det gått @Amha?
Jobbigt när man blir förändrad och inte känner igen sig, särskilt med humöret.

Tova snappar också upp ALLT. Jag sa åt henne innan att pappa fick hjälpa henne med en leksak "för mamma är nog dum i huvudet." Hon kopplar väl inte ironi än så hon gick till pappa "du får hjälpa mig för mamma är dum i huvudet." :banghead::o:angel:
Man får tänka sig för.
Positivt är dock att hon också lärt sig snart alla färger på engelska. Sjukt läraktig!

Och på tal om ingenting men spinoff på tidigare diskussioner så fick vi in två bakvända hiway bak i vår BMW. En på sidan och en mitt bak. Satt som ett smäck och jag kan sitta antingen bredvid bak eller där fram, med hyfsad plats. Vi som började sälja av bilar för att köpa en annan, större... :idea: Maken hade nog inte trott att det skulle gå.

Skönt, i vilket fall, för vi gillar verkligen den bilen och behåller den gärna nåt år till :love:
 
Hur har det gått @Amha?
Jobbigt när man blir förändrad och inte känner igen sig, särskilt med humöret.

Tova snappar också upp ALLT. Jag sa åt henne innan att pappa fick hjälpa henne med en leksak "för mamma är nog dum i huvudet." Hon kopplar väl inte ironi än så hon gick till pappa "du får hjälpa mig för mamma är dum i huvudet." :banghead::o:angel:
Man får tänka sig för.
Positivt är dock att hon också lärt sig snart alla färger på engelska. Sjukt läraktig!

Och på tal om ingenting men spinoff på tidigare diskussioner så fick vi in två bakvända hiway bak i vår BMW. En på sidan och en mitt bak. Satt som ett smäck och jag kan sitta antingen bredvid bak eller där fram, med hyfsad plats. Vi som började sälja av bilar för att köpa en annan, större... :idea: Maken hade nog inte trott att det skulle gå.

Skönt, i vilket fall, för vi gillar verkligen den bilen och behåller den gärna nåt år till :love:
Det gick bättre. Söndagen var bättre, måndagen var bra. Upp i dos i onsdags och var lite lättretad igår. Idag är jag kaos igen :banghead: jag får inte vara så hård mot mig själv men det är jobbigt ändå. Det är biverkningar. Det går över.

Vad tokigt det kan bli! :p

Vad skönt att ni fick in båda stolarna i bilen! Har ni några problem med utrymmet till stora tjejen i hi-way? Jag upplever den nära på trång här.
 
Treårskalas i långa rader eller? Det är väl många som har fyllt redan.

Här är ju treårsdagen ungefär lika efterlängtad som 18-årsdagen hos andra. Äntligen Kindergarten! Nästa vecka ska hon och tre andra barn från Rövarkulan få besöka Kindergarten och veckan efter det börjar vi med inskolning. Ska bli spännande och Tabea är jättepeppad.

På sin födelsedag önskar hon sig en chokladtårta och två enhörningar. :love: :D Och så vill hon bjuda sin kompis Ida på ett enhörningskalas. Ok? :confused: Enhörningar står ganska högt i kurs här. Ungefär jämsides med Anna och Elsa. Jag tror vi gör så att hon bjuder bara sin kompis (hon har bara en "riktig" kompis ännu) och så kan de äta mini-cupcakes, pyssla ngt enhörningsaktigt, bli sminkade (mina barn fick ju en stor sminklåda i julkklapp och är helsålda på det. Jag måste kolla efter tips för enhörningsmasker.) och hoppa trampolin eller så.

På hennes födelsedag kommer farmor och vänner till familjen.

Idag fick hon sista vaccinationen på länge (nästa är 2020). Vi är rätt sena av diverse anledningar och dessutom var hon jätterädd. Men brorsan peppade henne och sa att han skulle vaccinera sig först så hon såg att det inte var så farligt osv. Och så antiklimax: när vi kom dit beklagade läkaren och sa att han inte hade ngt vaccin till henne. Det har jättestora leveranssvårigheter f.n. Alltså fick brorsan sin spruta och så bad jag honom att skriva ut recept på vaccinet så att jag kunde beställa det på apoteket. Döm om min förvåning när jag gick dit och de plötsligt hade två doser kvar (ligger vägg i vägg med läkarmottagningen). Alltså tillbaka in - med vaccin - läkaren surade ihop för att de på apoteket igår hade hävdat att de inte hade ngt mer, men flickebarnet fick ju sin spruta till slut i alla fall. Och lillebror har en dos märkt med sitt namn som ligger på mottagningen och väntar, han ska nämligen vaccineras om några veckor. Helstökigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 214
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Under första halvåret 2018 hade jag ingen närmare kontakt med någon häst en enda gång. Inte heller längtade jag efter det. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 214
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 983
Senast: Saeta
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 685
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp