Vårföräldrar 2015 #5

Jag och mannen ska bort över helgen så bebis ska sova två nätter hos sin farmor och farfar. Ååhhh vad jag längtar! Ska bli så himla skönt att dra på lite med bilen o dunka musik :) hon har varit väldigt länge nu i ett vad jag tror är ett utvecklingssprång så det ska bli skönt av den anledningen med.

Vi ska till Malmö först o kolla på fälttävlan och sen på kvällen dragrace, och sen till vallåkra för bilträff.

Vad ska ni göra? :-)

Vi ska till min yngsta syster och hälsa på i morgon. Hon bor en bit bort så vi träffas sällan. Hela min familj ska med så vi blir ett gäng då jag har fyra syskon och så mamma och pappa då, min man, våra två barn och min mormor :) Och en hund ;) Vi ska spela mini golf och grilla.

På söndag blir det pyssel hemma. Jag ska rida båda dagarna också :)
 
Lite den känslan fick jag O_o

Flera av kollegorna på jobbet sa typ "vad ska du nu göra av hästen" när jag berättade. De verkade ta det för självklart att man inte kan ha häst och barn samtidigt och jag fick tydliga dålig mamma - vibbar som att ha en hobby innebär att man inte sätter sitt barn främst osv :(
 
Flera av kollegorna på jobbet sa typ "vad ska du nu göra av hästen" när jag berättade. De verkade ta det för självklart att man inte kan ha häst och barn samtidigt och jag fick tydliga dålig mamma - vibbar som att ha en hobby innebär att man inte sätter sitt barn främst osv :(

Så himla tråkigt!

Den som skrev den här statusen tror jag är rätt bitter och depp för att hon inte kan ha kvar hästen och skriker ut att man måste offra sig för att kunna sätta barnen först för att hon själv ska må bättre tror jag. Hon fick nyligen sitt andra barn och lämnade bort hästen när hon var gravid och nu vet hon inte om den kommer tillbaka alls till och med. Hon köpte honom när första barnet var nån månad gammal.

Men att skriva på det viset och när andra mammor höll med så som dom gjorde bara för att dom varit tvungna att ge upp hästarna så får man känslan att alla andra är dåliga föräldrar som klarar att hålla fast vid sina intressen.
 
Så himla tråkigt!

Den som skrev den här statusen tror jag är rätt bitter och depp för att hon inte kan ha kvar hästen och skriker ut att man måste offra sig för att kunna sätta barnen först för att hon själv ska må bättre tror jag. Hon fick nyligen sitt andra barn och lämnade bort hästen när hon var gravid och nu vet hon inte om den kommer tillbaka alls till och med. Hon köpte honom när första barnet var nån månad gammal.

Men att skriva på det viset och när andra mammor höll med så som dom gjorde bara för att dom varit tvungna att ge upp hästarna så får man känslan att alla andra är dåliga föräldrar som klarar att hålla fast vid sina intressen.

Äsch, bara att ignorera.
Jag har delat stall med många småbarnsmammor genom åren och gör nu med. Tror nog att de flesta inte tycker att det är konstigt att ha både och, men man reagerar mer på de som gör det. Förmodligen för att de kommer med små nålstick och kanske har en lite småbitter ton... :grin:
 
Inte föräldrarelaterat men va fan: JAG HAR LÄMNAT IN MIN UPPSATS! :bump:

11221800_620827544725596_4486812762449183656_o.jpg


Tips från coachen, alla som funderar på barn och studier: uppsatsskrivande och förlossning med efterföljande spädbarn är inte att rekommendera. Jag är glad att jag gjorde det för nu är det gjort, men jag hade faktiskt gjort annorlunda om jag haft facit på förhand. Fy fan vad det har kostat på.
 
Inte föräldrarelaterat men va fan: JAG HAR LÄMNAT IN MIN UPPSATS! :bump:

11221800_620827544725596_4486812762449183656_o.jpg


Tips från coachen, alla som funderar på barn och studier: uppsatsskrivande och förlossning med efterföljande spädbarn är inte att rekommendera. Jag är glad att jag gjorde det för nu är det gjort, men jag hade faktiskt gjort annorlunda om jag haft facit på förhand. Fy fan vad det har kostat på.
Bra jobbat!! Tar du examen nu eller ska du läsa master?

När du beskriver det sådär är jag glad att jag hann klart med min uppsats innan E kom til världen :).
 
Bra jobbat!! Tar du examen nu eller ska du läsa master?

När du beskriver det sådär är jag glad att jag hann klart med min uppsats innan E kom til världen :).

Inget av det, typ. :D Skulle kunna ta ut en kandidat i rättsvetenskap men jag ska ju läsa tre terminer till och skaffa mig en juristexamen. :)
 
Ah, ok. Visst blir det en magister då? 270 hp totalt?

Mycket möjligt. :D Har noll koll på sånt där. Tog rätt lång tid innan jag insåg att kandidatuppsatsen som många andra pratade om är samma sak som C-uppsats, bara det att vi inte "bryr oss" om sånt eftersom vi ska ha en yrkesexamen.
 
Mycket möjligt. :D Har noll koll på sånt där. Tog rätt lång tid innan jag insåg att kandidatuppsatsen som många andra pratade om är samma sak som C-uppsats, bara det att vi inte "bryr oss" om sånt eftersom vi ska ha en yrkesexamen.
Förstår hur du menar. Har också en yrkesexamen så har inte heller behövt tänka på vad uppsatserna hetat, men av mågon anleding snappade jag upp det ändå :). Skönt att ha ett utstakat studieupplägg. Då är det bara att köra på frsm till examen.
 
Två nätter i rad nu har maken fått sonen att somna utan amning :eek::D. Nu har jag väl jinxat alltihopa eftersom jag skrev det men man kan ju hoppas att det är en liten trend eller något!

Åt andra hållet har han de senaste dagarna fått för sig att aldrig sova hemma dagtid mer en max kanske 20 minuter. Omöjligt att få honom att somna om även om man märker att han är fortsatt trött. Är man ute och går med vagnen däremot kan han sova hur länge som helst (så länge vagnen är i rullning). Ger ju mig mycket motion iaf ;).
 
Första natten vi sover borta utan bebis och HERREGUD vad utvilad. Och då sover hon oftast nätterna igen ändå. Däckade 21-22 igår och sovit tills nyss. Känner mig som en helt ny människa. Riktigt välbehövligt att få vara utan bebisen ibland! :bow:

Dessutom blir det ytterligare en natt då vi kommer hem sent ikväll. :love:
 
Första natten vi sover borta utan bebis och HERREGUD vad utvilad. Och då sover hon oftast nätterna igen ändå. Däckade 21-22 igår och sovit tills nyss. Känner mig som en helt ny människa. Riktigt välbehövligt att få vara utan bebisen ibland! :bow:

Dessutom blir det ytterligare en natt då vi kommer hem sent ikväll. :love:

Lite avis är jag. :p

Jag brukar ta morgnarna på helgerna så att maken får sova lite extra och det brukar inte vara några problem eftersom ongen i regel sover till åtminstone halv nio. Igår var det morgon kvart över sju och idag var det morgon kvart över sex. :meh: Jag LOVAR att imorgon, när jag bett om sovmorgon (för jag är LEDIG och behöver inte kliva upp för att plugga!!), så kommer ongen sova till halv elva...
 
I morgon storasyster på dagis igen efter flera veckors sommarlov :) Hon går ju bara 15h/vecka men skönt för henne att leka med jämnåriga och jag och lillan får lite egentid tillsammans. Det blir oftast så att det är storasyster som får mest uppmärksamhet och lillan bara får hänga med. Vår bäbis gör ju inte så mycket väsen av sig precis :p
 
Nu har vi smakat på potatis! Blandat med lite bröstmjölk för mjukare konsistens. Mottogs mest med stor förvåning :D

Nästa gång blir det nog banan eller annan frukt. Men vi tänkte skynda långsamt :)
 
Två kvällar i rad nu har inte E velat ha nå värre med ersättning i sängen vid läggning (igår inget alls och idag bara en liten skvätt) utan är tydligen nöjd med gröten och vill bara ha nappen och somnar direkt :) Och hon har sovit lika länge som vanligt. Hade ju vart super om det bara var att ge gröt som kvällsmat och sen lägga! Storasyster somnade till flaskan mycket längre än så här!
 
Nu på morgonen gjorde sonen det vi väntat på ett tag nu. Jag lämnade honom i gymmet en minut för att gå på toa och när jag kom tillbaka låg han visst på mage istället för rygg! Eftersom han hatar att ligga på mage var han inte särskilt nöjd utan det var gnäll tills jag vände tillbaka honom. Då började han direkt med att försöka vända sig till mage igen. Älskade knasiga unge :love:
 
Nu på morgonen gjorde sonen det vi väntat på ett tag nu. Jag lämnade honom i gymmet en minut för att gå på toa och när jag kom tillbaka låg han visst på mage istället för rygg! Eftersom han hatar att ligga på mage var han inte särskilt nöjd utan det var gnäll tills jag vände tillbaka honom. Då började han direkt med att försöka vända sig till mage igen. Älskade knasiga unge :love:
Även här gjordes första hela vändningen från rygg till mage nu på morgonen!

Förutom det så är det två nya ljud som gäller just nu: en torrhosta/harkling och ett pruttljud. Så himla söt! :heart
 
Nu har han smakat mango för första gången och det var betydligt populärare än morot :)
Eller så var det bara roligare för att han fick hålla i skeden själv den här gången, med resultatet att sen var det mango öööverallt :D

I övrigt så är det tydligen väldigt roligt att vända sig till mage nu för tiden men(fortfarande...) inte roligt alls att ligga kvar så.
En brandbil på utryckning är diskretare än A liggandes på mage :crazy: :D
Han har också börjat uppskatta några av bäbisböckerna. Kul att se honom bläddra och vända på dom.Och provsmaka lite på dom också såklart :angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 912
Senast: sthu
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
985
Senast: Mint
·
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 767
Senast: Wille
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp